AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 Sønnen min er 5år gammel og bruker fortsatt bleier (inkontinens). Jeg kan tenke meg at det ikke er så behagelig å måtte gå med bleie døgnet rundt, så det er viktig for meg at bleiene sitter riktig for å unngå unødig ubehag. I barnehagen og avlastningsbolig så hender det derimot at de kan være veldig sløve med dette. Det har skjedd at de har tatt på feil bleier (badebleie istedenfor vanlig bleie), for små bleier (tatt bleier som tilhører annet barn) osv. Det hender også at bleiene ikke er satt på riktig, slik at han har hatt halve rumpa på utsiden av bleia. Igår da jeg skulle skifte på han etter bhg ser jeg at de har tatt på bleia bak frem. Jeg har ikke lyst å være ekstremt pirkete, men jeg syns det er rart at voksne mennesker som jobber med små barn, ikke klarer å ta på en bleie riktig. Jeg vet det kan være utfordringer i forbindelse med bleieskift som gjør at det blir vanskelig å få bleia til å sitte perfekt, men å ta på bleia feil vei? virker jeg sær og masete hvis jeg gir beskjed til bhg/ og spør om de kan passe på at bleia sitter riktig på? (Skal sies at han har 1:1 bemanning hele tiden, så det er ikke noe press på de ansatte ift at de må se til andre barn samtidig) Anonymkode: 75fdb...b10
ToveM Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Nei det er du ikke. Burde i alle fall ikke være et problem å få på bleie riktig vei/sitte skikkelig på. At det en og annen gang kan bli tatt feil bleie kan vel forekomme i travle tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå