Dennedama Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 Jeg har vært alene med barna i 10 år. De er nå 11 og 12 år. Far er vanskelig å samarbeid med, og så er jeg nok litt pysete i tillegg. Jeg har i alle fall latt han styre barnebidraget i alle disse årene. Jeg oppdaget for en del år siden at han bare betalte 50% av det han skulle, og da satt han det litt opp. Så har det gått nedover igjen. Nå har jeg endelig samlet meg til å ta fatt i saken, og oversendt det til nav for utregning. Nå er far skikkelig sur. Først droppet han barna i 7 uker, og når han til slutt hadde de passet han vel på at jeg ikke var hjemme når han hentet osv. Han har hatt barna ca 2 netter i mnd disse årene. Han sier han er syk og blitt ufør, men det ser ut til at han har rundt 600 000 i lønn i året. Når jeg skal konfrontere han blir jeg fysisk uvel. Han er veldig dominerende og guffen. Ikke voldelig. Han har alltid betalt hver mnd, men kun det han mener er nok å betale. Jeg har kun bedt nav om å regne ut. Ikke kreve inn. Bør jeg be de kreve inn også? Han kommer sikkert til å bli enda mer sur da
skruf Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Jeg ville bare tatt alt vi nav. Både utregning og innkreving. 1
regine Skrevet 24. november 2015 #3 Skrevet 24. november 2015 Ta det via NAV - både utregning og innkreving. Da kan du si det til far hvis han bråker - dette har ikke du noen innflytelse over, NAV beregner og NAV krever inn. Enklest og ryddigst for alle parter. 1
Gjest ricecrispies Skrevet 24. november 2015 #4 Skrevet 24. november 2015 Ta det via nav,ikke diskuter med ham,det kommmer du ingen vei med.Har gjort det selv. 😊
Rotemor Skrevet 24. november 2015 #5 Skrevet 24. november 2015 Som de andre kloke hodene over skriver: Ikke la det bli en samtaleemne mellom dere. La nav gjøre jobben sin.Han får steke i sitt eget fett en stund og så vil det nok roe seg. Du trenger aldri svare for nav sin utregning.Han får klage til de. 1
Gullik Skrevet 24. november 2015 #6 Skrevet 24. november 2015 Han sier han er syk og blitt ufør, men det ser ut til at han har rundt 600 000 i lønn i året.Ikke for å forsvare fyren, men om han har blitt ufør i år og det er skattelistene du har denne infoen fra, så viser jo de tidligere års inntekt. Ikke hva han har nå.
Rotemor Skrevet 24. november 2015 #7 Skrevet 24. november 2015 Ikke for å forsvare fyren, men om han har blitt ufør i år og det er skattelistene du har denne infoen fra, så viser jo de tidligere års inntekt. Ikke hva han har nå. Det virker på innlegget som om han har blitt akutt syk i forbindelse med å betale 1
Gullik Skrevet 24. november 2015 #8 Skrevet 24. november 2015 Det virker på innlegget som om han har blitt akutt syk i forbindelse med å betale Betalingsomgangssyke ja. Mye av det rundt om kring 2
Dennedama Skrevet 24. november 2015 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2015 (endret) Ikke for å forsvare fyren, men om han har blitt ufør i år og det er skattelistene du har denne infoen fra, så viser jo de tidligere års inntekt. Ikke hva han har nå. Han ble ufør for kanskje 4 år siden da :-) Endret 24. november 2015 av Dennedama
Rotemor Skrevet 24. november 2015 #10 Skrevet 24. november 2015 Han ble ufør for kanskje 4 år siden da :-)ok (Litt moro må vi få ha det )Da vil jo bidraget bli korrekt ihvertfall utregnet
Dennedama Skrevet 24. november 2015 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2015 Jeg ble litt glad av din kommentar "Han får steke i sitt eget fett en stund" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå