Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere prøvd elixir sine produkter mot uren hud? Jeg har brukt disse produktene siden begynnelsen av september og er veldig fornøyd hittil, jeg sliter med urenhud, kviser og nupper i ansiktet, dette har roet seg litt, men ikke helt. Det kan ta over 3 mnd for å ta det beste resultatet. Har i mellom prøvd 2 green peel behandlinger, den siste hadde jeg forrje uke, men det dukket opp en del kviser/nupper etter den behandlingen noe som er normalt etter en slik behandling. 

Til dere med uren hud, har dere prøvd green peel eller elixir? Er dere fornøyde og hvor lang tid tok det før dere fikk "normal" hud igjen?

Anonymkode: 16c7a...1ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Beklager jeg har ikke prøvd den serien eller har noe svar på det du spør om. Men jeg har et tips. Bruk en krem som ikke tetter porene, som gir masse fukt og bygger opp igjen huden/ reparerer huden.  Da burde nuppene bli borte. Kvisene kan du behandle direkte på dem med avitaminsyre, men unngå sol og for mye produkt. 

Anonymkode: 398ad...b91

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har også nettopp startet med Elixir. Ansiktsrens og Niactil 4% gel. Jeg har aldri slitt med huden men plutselig nå når jeg er blitt "voksen" så har det skjedd noe med huden. Det går litt opp og ned men sliter med nupper og rødhet/irritert hud. Nesten så jeg føler det ble litt verre; men nå har jeg brukt produktene bare i et par uker.  Er det normalt at huden blir værre i starten? Tar det virkelig 3 mnd før den blir bedre ?

AnonymBruker
Skrevet
Den 15. mars 2016 at 11.17, Amber skrev:

Jeg har også nettopp startet med Elixir. Ansiktsrens og Niactil 4% gel. Jeg har aldri slitt med huden men plutselig nå når jeg er blitt "voksen" så har det skjedd noe med huden. Det går litt opp og ned men sliter med nupper og rødhet/irritert hud. Nesten så jeg føler det ble litt verre; men nå har jeg brukt produktene bare i et par uker.  Er det normalt at huden blir værre i starten? Tar det virkelig 3 mnd før den blir bedre ?

Når du sier nupper hva mener du da? Hvis du har irritert hud pga produktene så burde du trappe ned. Bruk de noen ganger i uken, eller prøv f eks med annenhver dag. Hvis ikke produktene passer huden din så vil det bare bli verre - ikke bedre. Jeg vet de sier 3 måneder før det er bra, men du skal ikke gå og bli verre og verre i 3 måneder - du skal merke bedring etter kortere tid enn det. Jeg er generelt skeptisk til syrer osv siden jeg selv har fått en oversensitiv hud etter det der jeg nå ikke kan bruke så mye som en syrepad uten å få problemer i en uke etterpå. Vær forsiktig og følg magefølelsen :)

Anonymkode: 87bce...615

AnonymBruker
Skrevet

skrev et innlegg her på forumet for 1 dag siden. Jeg har nylig begynt på elixir,og har problemhud. jeg reagerte STERKT på niactil! Huden min ble helt tørr, nuppete og RØD etter bare dag to. Valgte derfor å kutte ned på niactil. nuppene og den solbrente følelsen er derfor borte nå. Nå bruker jeg kun super rich moisturizer morgen og kveld. ser ikke SÅ stor forskjell utenom at huden har fått mer fukt(er fuktfattig) men har lagt merke til at jeg har fått mer små gule kviser (talgproduksjon) men tipper dette er normalt siden jeg har hatt så tørr hud at huden har produsert masse talg som må ut. 

ang. green peel er jeg veldig fornøyd. føler peeiling gir meg masse fukt samtidig som den renser og jevner huden og elsker gløden den gir. Første gang jeg tok greenpeel fikk jeg også nupper men dette forsvant, de andre gangene har jeg ikke hatt problemer med det. 

Anonymkode: 5180d...0ad

Gjest lolle
Skrevet

Så merkelig at vi har så ulike erfaringer om Niactil, for jeg har brukt den i over 2 år og er strålende fornøyd! Aldri en eneste reaksjon, men jeg har heller ikke problemhud av noe slag... 

• 2 uker senere...
Skrevet
Den 19.3.2016 at 2.21, AnonymBruker skrev:

Når du sier nupper hva mener du da? Hvis du har irritert hud pga produktene så burde du trappe ned. Bruk de noen ganger i uken, eller prøv f eks med annenhver dag. Hvis ikke produktene passer huden din så vil det bare bli verre - ikke bedre. Jeg vet de sier 3 måneder før det er bra, men du skal ikke gå og bli verre og verre i 3 måneder - du skal merke bedring etter kortere tid enn det. Jeg er generelt skeptisk til syrer osv siden jeg selv har fått en oversensitiv hud etter det der jeg nå ikke kan bruke så mye som en syrepad uten å få problemer i en uke etterpå. Vær forsiktig og følg magefølelsen :)

Anonymkode: 87bce...615

Nupper; små hvite prikker som er en smule ømme til tider. Kan se ut som en minikvise på nært hold, men den er veldig liten og vokser ikke. Noen forsvinner etter en stund, andre ikke. Tror jeg må ha meg til en hudpleier, huden ser liksom litt rasert ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...