Gå til innhold

Fordeling av hytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hytte som eies 25% av meg, 25% av min bror og 50% av vår kusine.  Det er en gammel hytte som trenger mye vedlikehold.  Vår holdning til hytten er ca slik:

Meg: Svingerfamilien min har en annen hytte som vi ønsker å bruke mest tid og penger på, men ønsker samtidig å ha tilgang til denne hytte.  Trenger ikke nødvendigvis ha en eierandel, men rett til å bruke den f.eks en uke hver sommer.  Kan bidra noe med vedlikehold.

Min bror: Ønsker å beholde hytten.  De har ikke så mye penger, men er praktisk anlagt og kan gjøre en del arbeid selv.

Vår kusine: Ønsker å beholde hytten som rent feriested.  Ønsker ikke å jobbe mens hun er der.  Hun er barnløs og har en del penger.

Jeg har lurt på å skrive over min del til min bror, mot at vi får lov til å låne hytten.  Hytten er ikke så veldig mye verdt, så kanskje det høres ut som om jeg prøver å komme meg unna min del av vedlikeholdet?  En annen ting å tenke på er hva som skjer når vår kusine dør.  Vi kan jo da risikere at hennes kusiner og fettere på ande siden plutselig blir deleiere i hytten.  Jeg vil gjerne høre forslag til løsninger som jeg kan legge frem til dem, og høre hvordan andre i liknende situasjoner har løst det.

Anonymkode: 842cf...0ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...