Gå til innhold

Forferdelige naboer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta det opp med eier igjen? si at de fortsetter. De tenker sikkert at de har mer rettigheter siden de har bodd der lenge 

Anonymkode: d334f...f5e

Vi har gjort det også men eier er veldig konfliktsky, sier alltid "Hvis det skjer igjen så skal jeg ta de på det", håper ikke vi skal bo der så lenge.. 

Anonymkode: 5442f...871

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha serr tror du virkelig politiet bryr seg om en sånn fille sak?

Og Uten bevis?

Anonymkode: 96450...6ad

Det kommer vel helt an på hvilke ressurser de har der og da? Trenger ikke bevis for noen ting for å ringe noen og informere om at det ikke er lov til å rote i andre sitt søppel. En telefon kan være mer virkningsfullt en man tror :)

Men jeg regner jo med at du har et godt forslag til hva de heller kan foreta seg? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet masse bra råd til hva TS kan gjøre :) Men det med politiet var ikke et bra råd fordi:

Det er det ikke ulovlig å rote i søpla  til noen når den ligger i offentlig søppel kasse. De gidder ikke å bry seg om det, Sorry men sånn er realitet.

Men Jeg er enig at naboene har gått langt over streken og at det ikke er ok oppførsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Mange rare naboer,men disse er av de verre.Og hvem orker gå gjennom søpla til folk?? Æsj.Og ja,det er å snoke i andres private ting.Er det virkelig ikke mulig å stoppe disse ved å virkelig si fra? Tøm noe klissete oppi,noe skikkelig udelikat.Og spør hvordan de klarer å være så grisete,æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Legg en tarantella i søpla. Men det er jo dyreplageri. Legg noe i posene som gjør at de slutter med dette. Edikk, chilisaus, glava, råttent egg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet masse bra råd til hva TS kan gjøre :) Men det med politiet var ikke et bra råd fordi:

Det er det ikke ulovlig å rote i søpla  til noen når den ligger i offentlig søppel kasse. De gidder ikke å bry seg om det, Sorry men sånn er realitet.

Men Jeg er enig at naboene har gått langt over streken og at det ikke er ok oppførsel :)

Selv om du per def oppgir din eiendomsrett til søppelet når du kaster det, betyr ikke det at det er fritt frem for andre å undersøke det. Det vil være i grenseland for ulovlig overvåkning/ etterforskning ettersom de sporer søppelet til deg. Jeg er usikker på hva som blir rett hjemmel her men for å dra en parallell: Politiet kunne neppe ha gått i gjennom ditt søppel på den måten uten å ha skjellig grunn til mistanke om noe straffbart. Og det er vanskelig å se for seg at naboene skulle ha større rettigheter enn politiet for å utøve slik virksomhet. Når det skjer systematisk som i denne sammenhengen er det utvilsomt også et element av trakassering over det.

Ulovligheten ligger ikke primært i at de roter i søppelet som jeg ser det, men at de går igjennom søppelet for å sjekke hvem som hiver, og hva de hiver, og at det skjer systematisk. Med mindre de jobber som stikkprøvekontrollører for renholdsverket har de i grunn ingenting i søppelet å gjøre.

Endret av Synne-Marie
skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skulle ha vært litt barnslig (Og det skal man noen ganger...), ville jeg ha kjøpt en pølse med Vom og hundemat av varianten ren vom (Det er det jeg kommer på som er eklest og lukter verst)  i en dyrebutikk og latt denne ligge noen dager slik at den ble skikkelig dårlig. (Går fint å ha den i tett boks i kjøleskapet) Så hadde jeg klint nedi en god del i søppelposen før jeg kastet den. Det er fett og klissete og har en forferdelig lukt som nesten er umulig å vaske bort! :nigo:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en passende lovtekst, kopier inn i formell klage og vis til at dette er overtramp av privatslivets fred og en form for usanksjonert overvåkning som er ulovlig, der du oppgir at de vil bli stevnet hvis virksomheten ikke opphører. 

Anonymkode: 6c10a...f06

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kall det "tante rød" om du er under 60. 

Anonymkode: 40c52...70d

Vi kalte det tante rød da jeg gikk på barneskolen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtal med formannen at dere kjøper egen søppelkasse, og ha hengelås på denne? 

Ev. allier dere med andre naboer om at dere får kaste søppelet deres der. 

Anonymkode: c97e6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig flyttet inn i et boretslag med samboeren min hvor vi leier en leilighet i 2. etg. Den ene naboen som bor på skrå under oss er et eldre pensjonist par, disse går igjennom søpla vår og dette har de gjort siden dag 1. Vi kildesorterer alt vi skal men det hender at det kommer papir i restavfallet da det ikke alltid er like lett å treffe papirdunken under vasken. Da ringte de på døra vår og sa at papir ikke skal i restavfallet. Dette har hendt mange ganger da vi har kastet store pappesker med flere sammenbrettene pappesker i den aktuelle pappesken. Det hender også at vi kaster søppelsekker med flere poser restavfall i og dette har de også altså klaget over, jeg mener, hva er forskjellen om man kaster 5 bæreposer med restavfall eller en søppelpose med 5 bæreposer? De åpner altså søppelposene og alt andre bæreposer vi går ut med og dette er rett og slett fryktelig irriterende.

Men det som fikk det til å tippe over var at plutselig en dag hadde de lagt en OB i postkassa vår (uåpnet) og de hadde altså bare antatt at den var min (noe den ikke var, da jeg bruker p-stav og ikke har tante rød). Hadde egentlig tenkt til å legge denne i postkassen dems, men jeg visste ikke hvilken det var så jeg kastet den på bakken ved postkassene. 

Det å snoke igjennom søpla til andre mennesker er vel ikke lov da dette er privat eiendom helt det blir hentet av søppelbilen? Eller tar jeg feil? Er det i det hele tatt noen paragrafer jeg kan vise hvor det står at dette ikke er lov? Det er veldig sjenerende at noen alltid skal gå gjennom søpla vår, ikke det at vi kaster noe hemmelig men de kan se hva slags vaner vi har osv og det er veldig ekkelt.

Anonymkode: 5442f...871

Dette er ikke helt samme situasjon, men naboen under meg hadde utaliige klager da min far pusset opp leiligheten min. Det var alt fra "i dag har jeg burdag så da kan du ikke pusse opp" til "hvor skal jeg bake kake når du legger nytt gulv?" 

En gang jeg var der kom naboen opp for å klage på noe helt irrelavant. jeg sa til ham at jeg ikke trente  høre på ham,og smalt igjen døren rett i ansiktet hans. Siden det har han ikke plaget meg i det hele tatt. 

Poenget er at du bør si til disse naboene dine at du ikke trenger å høre på vissvasset deres. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for å svare ærlig så trodde jeg restsøppel ble brent som fjernvarme men mulig jeg ikke vet dette. Det jeg også trodde er at det er uhyre strengt og lytt og gjennomsiktig i borettslag. Det blir gjerne endel trusler da. Husker da jeg meldte meg inn i borettslag midt i en rar periode som jeg nå ikke kan huske. Vel, da fikk hele borettslaget trusler om brann og innbrudd. Før det bodde jeg i enebolig med trusler om å sprenge vekk grunnen under huset. Så jeg ville ikke brydd meg så mye om dette, men det virker litt merkelig ja og frekt. Har pensjonister virkelig ikke bedre ting å finne på? I borettslaget der jeg bor nå så er det masse krangling. Masse. Derfor ønsker jeg ikke å bo der lenger pga rykter og krangling. Og ingenting privatliv. Satt i trappa der og var sykt svimmel en gang pga at jeg var trøtt av å ha så mye besøk og andre ting også og holdt på å besvime, og anna gang tikket det inn trussel på tlf selvfølgelig fra kvinneguiden da akkurat når jeg skulle slappe av i den upersonlige trappa. Borettslag er tydeligvis hardbarka greier. Hvis jeg noengang ser noen der så er det relativt unge gutter som sniker rundt forbi ute og inne eventuelt i bodene og på verandaen og også på taket. Eller banker på ruta midt på natta. Faktisk også midt på dagen ser jeg folk der. Men har hørt det er mye verre der sånn egentlig at det bor horekunder der og trygdemisbrukere og at folk kommer og driter på lekeplassen der og røyker der og hater der og kryper rundt treningssenteret der og tvinger seg inn på treningssenteret der og bare generelt sett kryper der. Over hele byen da. Jeg vil flytte. Men kan ikke. Jeg brukte alle sparepengene mine på å flytte dit. Jeg betaler en i phone i mnd for å bo der, men kan ofte ikke bo der pga krypere. Og hatere. Også er det iblandt så trist der synes jeg, gamle mennesker som ikke vil bo der engang. Jaja. Var litt koselig iblandt med noe besøk men så viste det seg at besøket også var haters. (!!) The township. oh the township. Them a loot them a shoot them a creep a SHANTY town.

Anonymkode: 5b8e1...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel for å svare ærlig så trodde jeg restsøppel ble brent som fjernvarme men mulig jeg ikke vet dette. Det jeg også trodde er at det er uhyre strengt og lytt og gjennomsiktig i borettslag. Det blir gjerne endel trusler da. Husker da jeg meldte meg inn i borettslag midt i en rar periode som jeg nå ikke kan huske. Vel, da fikk hele borettslaget trusler om brann og innbrudd. Før det bodde jeg i enebolig med trusler om å sprenge vekk grunnen under huset. Så jeg ville ikke brydd meg så mye om dette, men det virker litt merkelig ja og frekt. Har pensjonister virkelig ikke bedre ting å finne på? I borettslaget der jeg bor nå så er det masse krangling. Masse. Derfor ønsker jeg ikke å bo der lenger pga rykter og krangling. Og ingenting privatliv. Satt i trappa der og var sykt svimmel en gang pga at jeg var trøtt av å ha så mye besøk og andre ting også og holdt på å besvime, og anna gang tikket det inn trussel på tlf selvfølgelig fra kvinneguiden da akkurat når jeg skulle slappe av i den upersonlige trappa. Borettslag er tydeligvis hardbarka greier. Hvis jeg noengang ser noen der så er det relativt unge gutter som sniker rundt forbi ute og inne eventuelt i bodene og på verandaen og også på taket. Eller banker på ruta midt på natta. Faktisk også midt på dagen ser jeg folk der. Men har hørt det er mye verre der sånn egentlig at det bor horekunder der og trygdemisbrukere og at folk kommer og driter på lekeplassen der og røyker der og hater der og kryper rundt treningssenteret der og tvinger seg inn på treningssenteret der og bare generelt sett kryper der. Over hele byen da. Jeg vil flytte. Men kan ikke. Jeg brukte alle sparepengene mine på å flytte dit. Jeg betaler en i phone i mnd for å bo der, men kan ofte ikke bo der pga krypere. Og hatere. Også er det iblandt så trist der synes jeg, gamle mennesker som ikke vil bo der engang. Jaja. Var litt koselig iblandt med noe besøk men så viste det seg at besøket også var haters. (!!) The township. oh the township. Them a loot them a shoot them a creep a SHANTY town.

Anonymkode: 5b8e1...fc1

wow. Tror du bør roe ned på brunt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Bruk alderdommen mot dem. Hva er det alle eldre mennesker er redde for? Jo, snauskalla menn med skjegg. Bikere. Menn som ser sånn ut:

Portrait-of-Biker-with-beard-black-and-w

Alt du trenger å gjøre er å få 2-3 sånne typer til å dukke opp på døra deres og si: "Vi ser gjerne at dere slutter å rote rundt i søpla til naboene deres". De kommer ikke til å trenge å si noe mer. De trenger ikke true, og de trenger ikke en gang være ekte bikere. Så lenge de bare ser "skumle" nok ut, holder det lenge at de bare møter opp, og legger fram det dere ønsker. Har dere et par tre kompiser som ser litt sånn ut? Du finner mange av dem i metal-miljøet. Snille som lam, og kunne ikke skadet en flue, men gamle mennesker kan de allikevel skremme livskiten ut av ved høylys dag, kun ved sitt blotte nærvær.

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...