AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #1 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg har nylig flyttet inn i et boretslag med samboeren min hvor vi leier en leilighet i 2. etg. Den ene naboen som bor på skrå under oss er et eldre pensjonist par, disse går igjennom søpla vår og dette har de gjort siden dag 1. Vi kildesorterer alt vi skal men det hender at det kommer papir i restavfallet da det ikke alltid er like lett å treffe papirdunken under vasken. Da ringte de på døra vår og sa at papir ikke skal i restavfallet. Dette har hendt mange ganger da vi har kastet store pappesker med flere sammenbrettene pappesker i den aktuelle pappesken. Det hender også at vi kaster søppelsekker med flere poser restavfall i og dette har de også altså klaget over, jeg mener, hva er forskjellen om man kaster 5 bæreposer med restavfall eller en søppelpose med 5 bæreposer? De åpner altså søppelposene og alt andre bæreposer vi går ut med og dette er rett og slett fryktelig irriterende. Men det som fikk det til å tippe over var at plutselig en dag hadde de lagt en OB i postkassa vår (uåpnet) og de hadde altså bare antatt at den var min (noe den ikke var, da jeg bruker p-stav og ikke har tante rød). Hadde egentlig tenkt til å legge denne i postkassen dems, men jeg visste ikke hvilken det var så jeg kastet den på bakken ved postkassene. Det å snoke igjennom søpla til andre mennesker er vel ikke lov da dette er privat eiendom helt det blir hentet av søppelbilen? Eller tar jeg feil? Er det i det hele tatt noen paragrafer jeg kan vise hvor det står at dette ikke er lov? Det er veldig sjenerende at noen alltid skal gå gjennom søpla vår, ikke det at vi kaster noe hemmelig men de kan se hva slags vaner vi har osv og det er veldig ekkelt. Anonymkode: 5442f...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmandaVI Skrevet 24. november 2015 #2 Del Skrevet 24. november 2015 det er faktisk ikke lov å gå i søpla til andre på andres eiendom. Hva du kaster i søpla er også ditt problem - med mindre klagen kommer fra huseier. Da blir du pent nødt til å bli litt mer oppmerksom på kildesorteringa! 😃 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #3 Del Skrevet 24. november 2015 Hell salmiakk oppi søppel-posen, så lærer de kanskje å holde seg unna. "En hver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon." Grunnloven §102Hadde bedt de om å holde seg langt unna døren min. Er virkelig ikke grenser for hva mennesker finner ut at de har rett til. Anonymkode: c07f3...f42 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #4 Del Skrevet 24. november 2015 Ikke kall det "tante rød" om du er under 60. Anonymkode: 40c52...70d 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mella93 Skrevet 24. november 2015 #5 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Ikke kall det "tante rød" om du er under 60. Anonymkode: 40c52...70dKan vel kalle det hva jeg vil uansett hvor mange år man er Endret 24. november 2015 av mella93 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mella93 Skrevet 24. november 2015 #6 Del Skrevet 24. november 2015 Hell salmiakk oppi søppel-posen, så lærer de kanskje å holde seg unna. "En hver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon." Grunnloven §102Hadde bedt de om å holde seg langt unna døren min. Er virkelig ikke grenser for hva mennesker finner ut at de har rett til. Anonymkode: c07f3...f42Du sier noe, samboer vår å snakket med de men de gir seg bare ikke, det har det kommet skriv fra borettslaget også hvor det står at "Søppelsekker og søppel som ikke hører til spøppelen i borettslaget skal på fyllinga". Det vi har kastet i søppelsekker hører til som restavfall så de har ikke noe å klage på, i tillegg så har de begynt å rote gjennom søppelen til noen som har flyttet inn i leiligheten under oss, stakkars mennesker. De har småbarn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beltedyr Skrevet 24. november 2015 #7 Del Skrevet 24. november 2015 https://no.wikipedia.org/wiki/Carolina_Reaper Kjøp noen sånne, kutt de opp og strø over søpla. Det kan få ubehagelige konsekvenser naboen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #8 Del Skrevet 24. november 2015 Wow for noen spesielle naboer du har! Makan til oppførsel.Når det gjelder det å rote gjennom søpla di, sånn lovmessig tror jeg faktisk de har lov til det, uten at jeg kan si det sikkert. Anonymkode: 96450...6ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #9 Del Skrevet 24. november 2015 Wow for noen spesielle naboer du har! Makan til oppførsel.Når det gjelder det å rote gjennom søpla di, sånn lovmessig tror jeg faktisk de har lov til det, uten at jeg kan si det sikkert.Anonymkode: 96450...6adEn kollega av meg er formann for et annet borettslag og han mener at søppel er privat helt til det blir hentet av søppelbil. Det burde i såfall vært en lov om det da jeg føler at privatlivet blir til dels krenket.. Anonymkode: 5442f...871 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 24. november 2015 #10 Del Skrevet 24. november 2015 Hengelås på søppeldunken? Jeg aner ikke hva som er lov eller ikke her, men ekkelt er det uansett. Krenkende og nedverdigende også. Jeg ville lagt igjen en skikkelig overraskelse til dem neste gang - hos meg ville det blitt en haug av åpne, illestinkende drittbleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #11 Del Skrevet 24. november 2015 https://no.wikipedia.org/wiki/Carolina_Reaper Kjøp noen sånne, kutt de opp og strø over søpla. Det kan få ubehagelige konsekvenser naboen.Hm.. Ja, kunne vært noe. Men hadde jeg vært naboen så hadde jeg nok vasket hendene grundig før jeg hadde gjort noe som helst etter jeg har vært på tur igjennom søppla.. Anonymkode: 5442f...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #12 Del Skrevet 24. november 2015 Hengelås på søppeldunken? Jeg aner ikke hva som er lov eller ikke her, men ekkelt er det uansett. Krenkende og nedverdigende også. Jeg ville lagt igjen en skikkelig overraskelse til dem neste gang - hos meg ville det blitt en haug av åpne, illestinkende drittbleier.Hehe Det er felles søppeldunk så hengelås er nok ikke aktuelt Anonymkode: 5442f...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 24. november 2015 #13 Del Skrevet 24. november 2015 Hvor hadde de funnet en tampong de regnet med var din? Det skjønte ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #14 Del Skrevet 24. november 2015 ta kontakt med styret og spør hva de mener om sånt. Tror dette kan gå inn under "krenking av privatlivets fred" Anonymkode: d334f...f5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #15 Del Skrevet 24. november 2015 Hvor hadde de funnet en tampong de regnet med var din? Det skjønte ikke jegSikkert på bakken et sted, var på vei ut når jeg så at hun kom gående fra postkassen vår. Anonymkode: 5442f...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #16 Del Skrevet 24. november 2015 ta kontakt med styret og spør hva de mener om sånt. Tror dette kan gå inn under "krenking av privatlivets fred"Anonymkode: d334f...f5eEier av leiligheten tok kontakt med formann, men formann sa at dersom de fortsatte så fikk eier snakke med de det gjelder. Virker ikke som om formannen er så interessert. Anonymkode: 5442f...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 24. november 2015 #17 Del Skrevet 24. november 2015 Ta en tlf til politiet? Det er kanskje ikke så aktuelt å anmelde akkurat, men om "onkel" har mulighet til å ta en tlf og stramme dem opp litt, så kan det jo hende at de gir seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #18 Del Skrevet 24. november 2015 Ta en tlf til politiet? Det er kanskje ikke så aktuelt å anmelde akkurat, men om "onkel" har mulighet til å ta en tlf og stramme dem opp litt, så kan det jo hende at de gir seg.Haha serr tror du virkelig politiet bryr seg om en sånn fille sak?Og Uten bevis? Anonymkode: 96450...6ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #19 Del Skrevet 24. november 2015 Eier av leiligheten tok kontakt med formann, men formann sa at dersom de fortsatte så fikk eier snakke med de det gjelder. Virker ikke som om formannen er så interessert.Anonymkode: 5442f...871Ta det opp med eier igjen? si at de fortsetter. De tenker sikkert at de har mer rettigheter siden de har bodd der lenge Anonymkode: d334f...f5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. november 2015 #20 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg ville ha orientert borettslaget og den jeg leier av, gjerne med bilder hvis mulig, og så ville jeg ha vært svært tydelig på hva jeg mente om dette hver gang de kontaktet med. Så tydelig at de nok etter hvert ville ha funnet ut at å grave i søpla mi og mase på meg om det ikke akkurat er noen hyggelig hobby. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå