AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 Jeg har drevet med regelmessig løping i et år, og har sett en fin forbedring av formen til det hele bare flatet ut. Jeg klarer ikke komme under 50 minutter på mila noe som frustrerer meg. Jeg prøver å løpe fortere fra starten, men må slakke ned om jeg skal klare alle 10 km. Vil det hjelpe med intervalltrening? Har ikke gjort så mye av det for jeg syns det er helt grusomt. Er mer en seig langdistansetype. Men er vel kanskje det som må til? Er det bare "spurt alt du kan"-varianten som funker? Anonymkode: e3ac4...272
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Hva er det som stopper deg? Pusten eller beina? Anonymkode: 298ed...013
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #3 Skrevet 24. november 2015 Hva er det som stopper deg? Pusten eller beina?Anonymkode: 298ed...013Er vel mer at jeg ikke liker ubehaget. Å løpe langdistanser føles bare bra. Spurting føles ikke bra. Anonymkode: e3ac4...272
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #4 Skrevet 24. november 2015 Hvis det ikke er pusten eller beina som stopper deg har jeg dessverre ingen råd til deg.Håper du får gode innspill fra noen andre. Anonymkode: 298ed...013
Wiggins Skrevet 24. november 2015 #5 Skrevet 24. november 2015 Les boka til Johan Kaggestad I form på sykkel, den burde finnes på biblioteket. Han skriver om både jogging og sykling, og prinsippene er de samme, man må bare ha litt kortere økter (i både tid og distanse) når man jogger.Johan Kaggestad var treneren for Ingrid Kristiansen som løp inn til VM-gull og verdensrekort på 10 000 meter på 80-tallet. Så vidt meg bekjent har ingen norsk kvinne løpt raskere etter det.Intervalltrening kan hjelpe deg, men du må også variere langøktene dine. Trener du hovedsakelig den samme runden når du jogger? Hvor lang er den? Løp noen kortere økter der du prøver å holde en høyere intensitet, og noen økter som er over 10 000 meter men rolige.For å illustrere: Det er få idrettsutøvere som trener mer enn roere, selv om konkurransedistansen i roing stort sett er bare 1000 meter.
goldenchanel Skrevet 24. november 2015 #6 Skrevet 24. november 2015 Jeg jobber med det samme nå, og jobber mye med styrketreningen vedsiden av mange intervalltreninger og sone 1-2 løp.Løper 1 time eller mer i sone 1-2, 3 ganger i uken.Trener med PT 1 time i ukenTrener intervaller 2 ganger i ukenÅ bare løpe mot klokka vil gjøre at former flater ut, du må utfordre kroppen for at den skal bli bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå