AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 Hva kjennetegner en mentalt sterk person, og hvordan kan man bli mentalt sterkere? Anonymkode: edd75...b0a
tussi680 Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 De tar ikke prbl så sterkt innover seg og tenker ikke på at det er deres skyld om det hender noe. Verden er ikke svart/ hvit. Det sees mer positivt på saker som hender og letes etter løsninger i stedet.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #3 Skrevet 24. november 2015 Hva kjennetegner en mentalt sterk person, og hvordan kan man bli mentalt sterkere? Anonymkode: edd75...b0a1) Evner fint å være alene og står stødig på egen hånd. Analyserer omgivelsene og ser seg selv på avstand - og samtidig som man fint evner å omgås de fleste så har em egen plan og agenda for seg selv. Reiser utenlands alene og tør å være upopulær hvis nødvendig. 2) Blir herdet hjemmefra! Er alene og tar dristige valg:-) Tør å feile. Anonymkode: b9911...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #4 Skrevet 24. november 2015 Ingenting, siden det å være mentalt sterk viser seg på forskjellige måter. Min psykolog sier at jeg er mentalt sterk, men de som ikke kjenner meg vil kalle meg mentalt svak, siden de ikke vet noe om meg. Anonymkode: 4fa3f...c16
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #5 Skrevet 24. november 2015 Ingenting, siden det å være mentalt sterk viser seg på forskjellige måter. Min psykolog sier at jeg er mentalt sterk, men de som ikke kjenner meg vil kalle meg mentalt svak, siden de ikke vet noe om meg. Anonymkode: 4fa3f...c16Det er ganske svakt å svare "ingenting"! Anonymkode: b9911...cbf
Gjest O.G. Skrevet 24. november 2015 #6 Skrevet 24. november 2015 Hva kjennetegner en mentalt sterk person, og hvordan kan man bli mentalt sterkere? Anonymkode: edd75...b0aDe tenker klart i kriser.
Gjest Herr Heftig Skrevet 24. november 2015 #8 Skrevet 24. november 2015 De ligner på Stannis Baratheon, the true king of Westeros.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #9 Skrevet 24. november 2015 Jeg lurer litt på noe, for dere skriver at dersom man er mentalt sterk så klarer man seg bra alene osv. Gjelder det mtp det å ha egne meninger, oppfatninger osv, eller det å faktisk være fysisk alene og trives i eget selskap og sånn? Anonymkode: 3b43b...6e5
Gjest supernova_87 Skrevet 24. november 2015 #10 Skrevet 24. november 2015 Jeg synes det er vanskelig å svare på spørsmålet ditt fordi jeg ikke vet hva du sikter til. Mentalt er noe som sikter til sinnet, men sinnet er jo flere ting, det er evnene til å tenke, altså du kunne spurt om kognitivt sterk, sinnet er vår logiske og intellektuelle evner, så du kunne spurt om intellektuelt sterk, det er også våre mellommenneskelige og psykologiske evner, så du kunne spurt om psykologisk sterk, eller psykososialt sterk. Jeg er også usikker på om du egentlig ikke mener mentalt i det hele tatt, men emosjonelt sterk, altså i stand til å tåle mye emosjonell og psykologisk belastning uten å gi opp. Eller det kan jo hende du tenker på evnen til å tenke over sine egne kognitive, intellektuelle og psykologiske evner, at man er meta-kognitivt sterk. Så ja, jeg kan ikke svare deg med mindre du definerer spørsmålet litt mer. Noen beskriver det som å klare seg bra alene, men det handler jo om selvstendighet. Det er kanskje slik at en som er selvstendig er mentalt sterk, men det å være selvstendig er ikke i seg selv å være mentalt sterk, tenker jeg.
Version 2.0 Skrevet 24. november 2015 #11 Skrevet 24. november 2015 (endret) Dette er jo ganske subjektivt da. For meg er det å være mentalt sterk å komme seg gjennom kriser alene, reise seg opp igjen, og igjen, og igjen. Og gå med hodet hevet selv en om ikke alltid føler for det. Å gjøre ting man ikke har lyst til, men som man vet man må. Å være hyggelig med de man egentlig ikke liker. Å behandle mennesker med respekt selv om man selv har det fullstendig bedritent. Og ikke la egne negative emosjoner gå utover andre. Det er også sterkt å spørre om hjelp, men det er ingen som kan hjelpe deg fullt, kun du selv kan det. Og det er de sterke som klarer det best. Det er også mental styrke å tilpasse seg forandringer, da forandringer er det verste vi mennesker vet. Endret 24. november 2015 av Version 2.0 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #12 Skrevet 25. november 2015 Enkelt. En som ikke knekker av motgang og fortid. De som reiser seg opp og fortsetter ferden etter å ha tryna, de som forstår at det er ett lys i enden av tunnellen, de som ikke gir opp, men fortsetter å kjempe uansett. Tenker på de som ett grasstrå. Du kan trampe på det så mange ganger du vil uten at det knekker. Det bare bøyer seg en kort stund før det reiser seg igjen. Anonymkode: 267f7...f45 2
tussi680 Skrevet 26. november 2015 #13 Skrevet 26. november 2015 Alternativet er jo stikk motsatt og det vil ingen egentlig være. Svak. Så det å reise seg etter motgang er å være mentalt sterk, kunne se framover og løse prbl ut ifra ståstedet en befinner seg på.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #14 Skrevet 26. november 2015 - Takler motgang. Kommer seg igjennom kriser styrket. Resignerer ikke til selvdestruktiv oppførsel. - Klarer å sortere tankene og tenke klart. Vet forskjellen på problemer og bagateller.- Kan stå for sine meninger og synspunkt selv når opinionen er en annen. - Klarer greit å bryte dårlige vaner selv om det koster en noe. Anonymkode: ea184...611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå