AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 Jeg har fått ny jobb, og nå kommer jeg til det jeg GRUER meg til - oppsigelsen.Hvordan sier jeg opp? Eller, jeg vet hvordan det gjøres på den ryddige måten, men jeg lurer på om noen har noen gode råd til hvordan starte samtalen? Synes nemlig det er litt ekkelt.Har ikke hatt denne jobben veldig lenge. Tok den bare for å ha noe midlertidig mens jeg lette etter noe som passet meg bedre. Stillingen er ikke 100 prosent, men trives der likevel og kommer godt overens med alle der - også sjefen.Noen gode tips til hvordan man innleder den samtalen? Det er jo ikke bra nytt for arbeidsgiveren som mister en god annsatt ( ), må starte ansettelsesprosessen på ny og ikke minst opplæringen. Anonymkode: 8aeae...23d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Jeg gjør det som regel via brev. Man trenger ikke ha noen samtale. Men ha en forklaring klar i tilfelle sjefen hanker deg inn for en prat. Du har krav på attest, så finn en plausibel forklaring, f.eks at du trenger en 100% jobb. Uansett, arbeidsgivere kan spillereglene i arbeidslivet de også. Det er helt normalt at folk sier opp. Anonymkode: cf7c3...8b9
Devilheart Skrevet 24. november 2015 #3 Skrevet 24. november 2015 Oppsigelser kan kun skje skrfitlig. Her er link til en veldig enkel oppsigelsesbrev: http://www.dinside.no/213195/mal-for-oppsigelsesbrevet Du trenger egentlig bare å skrive at du sier opp stillingen din og når det gjelder fra. Du kan bli pålagt å jobbe ut oppsigelsestiden, så håper du har tatt høyde for det med den nye jobben (oppstart).Gratulerer med ny jobb.
Gjest Haaploes Skrevet 24. november 2015 #4 Skrevet 24. november 2015 Grattis med ny jobb!Det er god kutyme å si fra muntlig før du sender oppsigelsen skriftlig. Iom at du har et godt forhold til sjefen din ville jeg banket på døren hos vedkommende og bedt om et par minutter. Si som sant er at du har trivdes veldig godt og at det har vært noen lærerike måneder, men at du nå har fått tilbud om en fulltidsstilling som du har takket ja til.Men si for all del fra før du sender oppsigelsen!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #5 Skrevet 25. november 2015 Jeg gjør det som regel via brev. Man trenger ikke ha noen samtale. Men ha en forklaring klar i tilfelle sjefen hanker deg inn for en prat. Du har krav på attest, så finn en plausibel forklaring, f.eks at du trenger en 100% jobb. Uansett, arbeidsgivere kan spillereglene i arbeidslivet de også. Det er helt normalt at folk sier opp. Anonymkode: cf7c3...8b9Jeg føler det blir litt "frekt" å bare levere inn et brev. Vi har jo et godt arbeidsmiljø. Det blir litt som å slå opp på SMS Stillingen jeg har fått er ikke 100 prosent den heller, men det er riktig jobb som fort kan ta meg i den retningen jeg drømmer om. Den er også litt bedre betalt.Grattis med ny jobb!Det er god kutyme å si fra muntlig før du sender oppsigelsen skriftlig. Iom at du har et godt forhold til sjefen din ville jeg banket på døren hos vedkommende og bedt om et par minutter. Si som sant er at du har trivdes veldig godt og at det har vært noen lærerike måneder, men at du nå har fått tilbud om en fulltidsstilling som du har takket ja til.Men si for all del fra før du sender oppsigelsen!Tror nok ikke at sjefen ikke vil vise forståelse, men jeg synes bare det er sååå ekkelt Hun har nok sagt opp et sted før selv, vil jeg tro.Men takk for respons! Det settes stor pris på : ) Anonymkode: 8aeae...23d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå