Gå til innhold

Hun "sklir" liksom ned i vogna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som opplever at barnet "skilr" ned i en sittestilling som ser alt annet enn ergonomisk god ut i vogn? Vi har ei på 15 mnd. Har problemet med trila vi bruker nå (City Jogger Mini GT), og med vogna vi brukte før... Rompa sklir fremover, også sitter hun litt som en skikkelig daff tenåring :P Selv med sele på. Av og til bøyer hun seg fremover og sitter selv, med rak rygg, men så lenge hun lener seg mot ryggen i trilla så skjer altså det her. Samme om det er lammeskinn eller rett på setet, eller om hun har på seg glatt eller ikke-glatt yttertøy. Og hun er helt fin og normal motorisk sett, altså. Jeg synes hverken dette ser spesielt behagelig eller ergonomisk ut, og begynner nesten litt å lure på å kjøpe en vogn hvor setet er litt "dypere", altså skrår litt oppover fra baken mot knærne (både i MiniGTen og den forrige vogna vår er det helt flatt). 

Eller er det sånt som gjerne går seg til når de blir eldre? Eller ikke noe å stresse med? Synes ikke jeg gjør noe annet på trilletur enn å hale opp ungen i en bedre posisjon :P (neida, jeg gjør ikke det hele tiden.)

Anonymkode: 9c451...394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte city jogger en måned bare for hadde samme problem, guttungen satt som en sekk. Han var sterk i ryggen og satt vanligvis så fint selv, men den vogna var håpløst. Byttet til Emmaljunga Scooter og ungen satt som en prest igjen. 

Anonymkode: bf874...4a1

• Liker 1
Skrevet

J

Vi brukte city jogger en måned bare for hadde samme problem, guttungen satt som en sekk. Han var sterk i ryggen og satt vanligvis så fint selv, men den vogna var håpløst. Byttet til Emmaljunga Scooter og ungen satt som en prest igjen. 

Anonymkode: bf874...4a1

takk for svar. Ja, kan hende vi bare må skaffe ny vogn/trille. Har Googlet litt og ser at det er flere som klager over dette. Datteren klager forsåvidt ikke, men jeg synes hun blir mer passiv i denne vogna enn i den forrige (kan forsåvidt også være tilfeldig siden de fleste trilleturene nå er hjem fra bhg, og da er hun jo sliten).

Men vi må ha en vogn som er enkel å slå sammen, ikke for tung og tar liten plass sammenlagt (den fraktes i bilen hver dag til bhg). Og ikke for dyr. Jaja, wish me luck :ler:

Anonymkode: 9c451...394

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...