AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Jeg er vitne i en sak som kanskje skal bli tatt opp som rettssak. Hvordan blir man eventuelt innkalt til retten hvis det blir en rettssak og hvor lang tid tar det før man bli innkalt. Er ganske stresset. Anonymkode: 0b15e...2d2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 Kan ta 6 mnd til 2 år, vanligst er vel rundt 7-9 mnd avhengig av alvorlighetsgrad og prioritering hos politiet. Anonymkode: 8fa7b...8e1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #3 Skrevet 24. november 2015 Når rettsaken skjer kommer an på etterforskningstid hvis det er noen, og som anonym over her skriver at det kommer an på alvorlighetsgrad og prioritering også.Jeg har vært vitne i en alvorlig sak tidligere, og jeg ante ingenting om når det skulle være før bare noen uker før selve rettsaken da jeg fikk et brev i posten om å være vitne til et visst tidspunkt, og jeg hadde kun en dag på å sende i retur en svarslipp! ble temmelig stressa for at svarslippen ikke skulle komme frem i tide, så jeg ringte for å forsikre meg at de hadde fått den.pga avstand så slapp jeg heldigvis å møte i rettsalen. det er noe med at hvis du bor så og så langt unna så slipper du å møte. men vitneforklaringen ble gjort via telefon og over høytalere i rettsalen.min erfaring er at vitnelister blir klargjort ganske nærme dato før rettsaken, etter min erfaring i den saken jeg var vitne i ihvertfall, som gikk to runder i systemet.jeg haker av for anonym på denne Anonymkode: 8d15b...4a1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #4 Skrevet 24. november 2015 Da jeg var i rettssak (som fornærmede) fikk jeg bare beskjed 2-3 uker før. Samme gjaldt vitnene. Vi fikk alle sjokk fordi det hadde gått 1,5 år siden hendelsen så vi trodde vi slapp rettssak. Syns det er dumt at det tar så lang tid, ettersom vi aldri fikk beskjed om at det kom til å bli rettssak (de sa det sannsynligvis ble henlagt), så glemte jeg jo mye av det jeg husket like etter hendelsen. Burde jo skrevet det ned, skjønner jeg nå, men jeg trodde jo ikke det ble noe. Aktor gikk så siiiinnsykt hardt på meg fordi jeg noen steder ikke husket svaret på ting jeg hadde svart på i avhøret dagen etter hendelsen. Løp gråtende ut av salen og stengte meg inne på do Anonymkode: 1fd53...46b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #5 Skrevet 25. november 2015 Da jeg var i rettssak (som fornærmede) fikk jeg bare beskjed 2-3 uker før. Samme gjaldt vitnene. Vi fikk alle sjokk fordi det hadde gått 1,5 år siden hendelsen så vi trodde vi slapp rettssak. Syns det er dumt at det tar så lang tid, ettersom vi aldri fikk beskjed om at det kom til å bli rettssak (de sa det sannsynligvis ble henlagt), så glemte jeg jo mye av det jeg husket like etter hendelsen. Burde jo skrevet det ned, skjønner jeg nå, men jeg trodde jo ikke det ble noe. Aktor gikk så siiiinnsykt hardt på meg fordi jeg noen steder ikke husket svaret på ting jeg hadde svart på i avhøret dagen etter hendelsen. Løp gråtende ut av salen og stengte meg inne på do Anonymkode: 1fd53...46bSlik var det når jeg var vitne også....(er jeg som skrev over ditt innlegg). det var 2 år siden aktuelle hendelser jeg skulle fortelle om og hvis jeg svarte litt annerledes enn det jeg sa i avhør den gangen for da 2 år siden, så spurte de/"tok meg" på det. veldi pirkete, men jeg tror de hadde forståelse for at det var så lenge siden. men ekkelt var det så det er veldig lurt som du sier å skrive ned detaljer Anonymkode: 8d15b...4a1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #6 Skrevet 25. november 2015 Jeg har mange såkalte prominente venner jeg har kranglet med og sendt slemme tekstmeldinger som hevn for mobbing og hat. Men heldigvis har jeg bilder av dem med våpen i hånd så jeg har forhåpentligvis noen bilder hvis de skulle anmelde meg for trusler og overgrep via ord. Det ville uansett bare blitt ord mot ord helt som vanlig. De som har ødelagt meg bruker alltid lumske fordekte metoder, og leier inn folk. Derfor blir det umulig å anmelde. Umulig. De vinner faktisk alltid pga de er i flertall. YY. Anonymkode: ce4ce...47d
Inwe Skrevet 25. november 2015 #7 Skrevet 25. november 2015 Grunnet jobb er jeg vitne på endel anmeldelser. Har bare blitt innkalt som vitne i rettsak en gang, og da slapp jeg og stille da vedkommende innrømmet det hele i rettssaken før det var min tur. Da ble jeg innkalt 2 mnd etter forholdet hadde skjedd, men er også kollegaer som er vært i saker 2 år etter. Det som har skjedd da er at vi får et brev fra politet med når/hvor vi skal møte opp. I dette brevet er det også en svarslipp og en frankert konvolutt. Dette skal signeres og sendes inn igjen. Så er det bare å møte opp på riktig tidspunkt og sted. Vet om kollegaer som også har vitner over telefon, da det ikke alltid er viktig at vitner møter opp/bor langt unna. Men om du må dra langt får du dekket både transport og evt sovested av staten. Har også hørt om folk som har forsovet seg, da har noen fått tatt det over telefon, mens andre har blitt hentet hjemme av politet (spørs nok på omfanget av saken).
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #8 Skrevet 25. november 2015 Da jeg var i rettssak (som fornærmede) fikk jeg bare beskjed 2-3 uker før. Samme gjaldt vitnene. Vi fikk alle sjokk fordi det hadde gått 1,5 år siden hendelsen så vi trodde vi slapp rettssak. Syns det er dumt at det tar så lang tid, ettersom vi aldri fikk beskjed om at det kom til å bli rettssak (de sa det sannsynligvis ble henlagt), så glemte jeg jo mye av det jeg husket like etter hendelsen. Burde jo skrevet det ned, skjønner jeg nå, men jeg trodde jo ikke det ble noe. Aktor gikk så siiiinnsykt hardt på meg fordi jeg noen steder ikke husket svaret på ting jeg hadde svart på i avhøret dagen etter hendelsen. Løp gråtende ut av salen og stengte meg inne på do Anonymkode: 1fd53...46bUff Hvordan gikk rettssaken om jeg får spørre? Anonymkode: 1d367...5bd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #9 Skrevet 25. november 2015 Jeg har mange såkalte prominente venner jeg har kranglet med og sendt slemme tekstmeldinger som hevn for mobbing og hat. Men heldigvis har jeg bilder av dem med våpen i hånd så jeg har forhåpentligvis noen bilder hvis de skulle anmelde meg for trusler og overgrep via ord. Det ville uansett bare blitt ord mot ord helt som vanlig. De som har ødelagt meg bruker alltid lumske fordekte metoder, og leier inn folk. Derfor blir det umulig å anmelde. Umulig. De vinner faktisk alltid pga de er i flertall. YY.Anonymkode: ce4ce...47dOg hva har liksom dette med saken å gjøre? Anonymkode: 2d8fd...83a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå