Gå til innhold

Felles sikringsskap, regler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har flyttet nylig inn i et borettslag, jeg bor i 1. etg og deler derfor sikringsskap med naboen over gangen. Vi har selvfølgelig ikke felles strømmåler, men problemet er at jeg har typ 4 sikringer til min leilighet, mens han har resten - altså 8. Jeg tenker med tiden på å oppgradere kjøkkenet, og ser for meg at jeg vil trenge et par nye kurser, da kjøkkenet, badet og stua er på samme kurs... Sikringsskapet er fullt og jeg ser litt mørkt på det hele.. For meg virker det som om at naboen har tatt seg godt til rette, da forrige beboer var gammel og antageligvis hadde det helt fint med de sikringene han hadde... Tenker jeg helt feil når jeg mener det bør være 50/50? Finnes det noen lover/regler angående felles sikringsskap? jeg har googla, men er fortsatt like blank. Har snakket med naboen om dette, men han mente at det ikke var hans problem, og at jeg fikk klare meg med de jeg hadde.. hyggelig type. Burde jeg snakket med noen i styret? 

Anonymkode: 4ea95...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere bør kjøpe et nytt skap når den tiden kommer og dele utgiftene og plassen 50/50 tenker jeg.

Sikringsskapet var vel sånn når du kjøpt leiligheten? Uansett kan du skrive noen linjer til styret, men det er jo ingen vits før det er aktuelt. 

Anonymkode: a4d51...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel å oppgradere sikringskapet? Det vil selvsagt koste litt men det er det verdt. Og godt mulig du må oppgradere uansett for 4 sikringer høres ikke ut som det er godkjent etter dagens standard

Anonymkode: 9f975...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør kjøpe et nytt skap når den tiden kommer og dele utgiftene og plassen 50/50 tenker jeg.

Sikringsskapet var vel sånn når du kjøpt leiligheten? Uansett kan du skrive noen linjer til styret, men det er jo ingen vits før det er aktuelt. 

Anonymkode: a4d51...d82

I et borettslag kan ingen ta seg til rette på denne måten, uten å få godkjenning fra styret. Enten det er snakk om å få flere sikringer på bekostning av naboene eller å avtale å bytte til nytt sikringsskap. TS ta bilde av sikringsskapet og kontakt styret. Hvordan er det med sikringsskapet i etasjene over deg? 

Anonymkode: ef42d...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...