monja Skrevet 1. oktober 2004 #1 Del Skrevet 1. oktober 2004 Er det noen måter å stoppe melkeproduksjonen på? Har lest at man kan få tabletter mot den? Hvor lang tid tar det i såfall før den stopper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. oktober 2004 #2 Del Skrevet 2. oktober 2004 Kvinner som har mistet sine barn ved fødsel, eller av ulike årsaker mister på annen måte, eller har behov for å stoppe melkeproduskjonen kan få melkeproduksjonshemmende tabletter. De beste tablettene heter p.t. Parlodel. Hvor lang tid det tar før produksjonen er borte varierer fra person til person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #3 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg fikk resept på Parlodol da jeg ønsket av ulike grunner å stoppe melkeproduksjonen min da sønnen min var 3-4 mnd. Legen sa det ville ta ca 2-3 uker før melka var borte og at jeg av og til kanskje trengte å tømme meg for ikke å føle ubehag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 2. oktober 2004 #4 Del Skrevet 2. oktober 2004 Det må jo være av medisinske grunner at man ønsker å stoppe ammingen så tidlig? Eller? Har aldri hørt at noen ønsker å stoppe (så tidlig), dersom man først har kommet i gang med det. Opplys meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #5 Del Skrevet 2. oktober 2004 xavia: har du egentlig noe med hvorfor hun vil stoppe melkeproduksjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 2. oktober 2004 #6 Del Skrevet 2. oktober 2004 Du kan få respet på tabletter hos legen din. Ikke må du ha noen god grunn engang. Jeg skulle ikke amme og ba om disse tablettene. Ikke noe problem. Da jeg alikavel bestemte meg for å amme fikk jeg tilbud fra barsel at jeg når som helst kunne hente disse tablettene dersom jeg ikke ville mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 2. oktober 2004 #7 Del Skrevet 2. oktober 2004 xavia: har du egentlig noe med hvorfor hun vil stoppe melkeproduksjonen? Har jeg sagt at jeg har noe med det? Jeg spør, det betyr ikke at man må svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #8 Del Skrevet 2. oktober 2004 hva med å amme mindre og mindre, da slutter jo melkeproduksjonen naturlig. jeg gjorde det med min første pga at etter 4 brystbetennelser (gule stafylokokker) klarte jeg ikke å være mer syk. (syk = 40 i feber og uhyggelig smerte. blod ut av brystene istedenfor melk, og ikke mulighet til å stelle eller løfte barnet)- det er jo mange grunner til at en "må" stoppe melken..... lykke til, det er jammen ikke så lett dette her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg ammer ikke gutten vår for han vil ikke ta pupp, så det er derfor jeg vil stoppe den. Nå pumper jeg, men med variabel tilgang på pumpen (som absolutt ikke er mobil) ønsker jeg å slutte helt etter at pjokken er fylt to måneder. Tusen takk for mange svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 2. oktober 2004 #10 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg bare sluttet, jeg... Jeg hadde altfor mye melk, så gutten kom aldri fram til "fløten" og ble bare overflatisk mett... gikk over til flaskemelk for at han skulle bli mett og slutte å spise hver time... Den dagen jeg bestemte meg for å slutte, pumpet jeg meg for siste gang og hadde litt over 100 ml på hver side... Jeg hadde spreng dagen etter, men så gikk det bort av seg selv. Jeg merket ikke noe problem med å slutte å amme sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 3. oktober 2004 #11 Del Skrevet 3. oktober 2004 Ja men da kan du jo trappe ned over noen dager. Pump bare halbparten av gangene du pleier og så enda mindre neste dag. Vondt gjør det, men det går fort over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 3. oktober 2004 #12 Del Skrevet 3. oktober 2004 Gutten min ville heller ikke ha puppen helt plutselig, og da pumpet jeg når sprengen ble skikkelig ille. Gikk vel litt over en uke før det gikk greit uten å pumpe i det hele tatt. Du kan jo også håndmelke f.eks. i dusjen når det blir for ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå