Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:briller: Kjære menighetsbarn!

Melian har etterlyst min status for menigheten vår. Her kommer en liten oppsummering:

Denne sommeren har vært en laber periode i vårt muntre fellesskap. Aktiviteten i menigheten har vært liten, også på bakgrunn av en rekke uforutsette hendelser knyttet til to eldre damer som i en periode terroriserte vår menighet, og da særlig Kris og meg, på det groveste. Enkefruene Hilb@ Halvorsen og Due-Jebsen har heldigvis ikke vist seg rundt pæreporten på lenge, og vi håper inderlig dette vil vedvare.

Bøssebærer Kris har vært på landsomfattende innsamling med sine fløyelskledde 10 liters malingsspann, og kom hjem søkkladet med innsamlede midler. Det er tydelig at folk har skjønt hvilken viktig funksjon vår menighet har, og pengene sitter løst blant folk.

I tillegg til ren kronasje, har vi også registrert en rekke andre innsamlede midler. Under opptelling fant Kris 3 gebiss, 1 par Guccibriller styrke 5+, 1 brukt lommetørkle med nupperellekant, 1 BMW nøkkel (Kris cruiser nå omkring i sort BMW og stortrives; bilgal som han er...), 1 gulltann, 1 sølvknapp, 1 stk. gjeldsbrev på en pizzasjappe i Hønefoss, 1 sprettkniv, mansjettknapper i ekte gull, 1 pakke kondomer type jordbærsmak, 1 messingkandelaber og til slutt et års gaveabbonement på bladet "Vi over 60".

Svangerskapet går sin gang, etter en falsk alarm for to måneder siden har magen bare vokst og vokst, og legene antar at menighetsbarnet nå har nådd en vekt på ca 12 kg. Pga mye sure oppstøt vil jeg tro barnet har mye ull, så det blir spennende å se. Jeg er foreløpig bare i 67. svangerskapsuke, så det gjenstår enda noe tid før fødselen kan forventes. Jeg håper og tror at mine fødselsmedhjelpere fortsatt står parat til å hjelpe til med varmt vann og kalde kluter under fødselen, og særlig i tilfelle Kris skulle komme til å svime av. Han svimte av under unnfangelsen, men det kom kanskje mer av anstrengelse enn av sterke inntrykk. Tiden vil vise hvordan det går.

Fester på bassengkanten har det vært lite av, noe jeg anser som meget uheldig for samholdet i menigheten. Jeg har også selv vært lite til stede på menighetskontoret i det siste, delvis på grunn av andre oppgaver, men jeg håper å komme sterkere tilbake.

Nå står jeg på farten til en kongress for menighetsoverhoder som skal gå av stabelen i indre Katmandu, så jeg blir sannsynligvis borte en uke eller to.

I den tiden jeg er borte, er det mitt sterke ønske at dere tar dere av hverandre innbyrdes i menigheten, og at dere selv steller i stand til hyppige sammenkomster med høyt inntak av ekno og pærebrus. Vafler, reker og bamsemums bør det også være nok av, jeg håper noen tar ansvar og sjekker lageret her.

Kris overtar som leder i mitt fravær, og er det noe dere lurer på, kan dere henvende dere til ham. Han har min fulle tillit.

Ellers er det med stor glede vi registrerer at vårt medlemstall stadig stiger; vi har forlengst passert medlem nr. 100, og det er en gledelig utvikling. Kritikken mot menigheten har også stilnet, det betyr vel at folk flest har skjønt at barnslig humor og glede fortjener sin plass i samfunnet.

Kjære menighetsbarn, jeg vil med dette ønske dere alle en riktig god sommer, enten dere befinner dere ved lysthuset, i gullepleskogen, i den blå lagune, eller rett og slett her på bassengkanten. Kanskje tar Pludre dere med på en liten busstur, hvem vet!

Jeg forlater dere for en kort periode, men kommer snart igjen.

Jeg klemmer dere alle hjertelig!

:briller: Deres hengivne englemamma og menighetsoverhode

Skrevet

Ååååååhhhhhhhhh, dette var rett og slett stort å lese men litt trist å høre om den labre aktivitet som har foregått (eller ikke foregått) i disse engle omkretser.

Jeg må si jeg følte meg meget meget meget truffet siden min egen aktivitet innenfor dette fortryllende engle miljøet også har vært temmelig sjabert i den siste stunden.Ikke har jeg er real unnskyldning heller.Men litt opptatt med sykdom, avrevne leddbånd og "synes synd på meg selv" har jeg dog vært.Men den tid er forbi.Nå banker sambo tilværelsen på min dør og jeg slipper den så hjertelig velkommen inn.Endelig skal jeg få bestemme hva jeg vil ha til middag.

Jeg skal bestemme hva jeg vil se på tv, jeg skal vaske hus,jeg skal støvsuge og jeg skal stryke gardiner av hjertenslyst.Og ikke minst jeg skal ha sex når jeg vil.Uuuuaaaahhhhhhyyyyyaaahhhhh :sjarmor:

Nå vil jo min kjære sambo ha et bitte lite ord med i laget her, men jeg sitter med den største andelen av stemmeretten i de fleste saker. Just the way it should be :blunke:

Nå er det bare latter, ekno, pærebrus, vaffler, reker og bamsemums som står for tur. And a littel bitt off løvvhe ofkårsce :sjarmor:

Hilsen deres alles kjæres humorsjeff og tilkommende fru Sambo :sjarmor:

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Huff.. Jeg innrømmer at jeg har vært skikkelig inaktiv. Men dette skal man nok få en ordning på! *sette på litt go'musikk, tigge litt Ekno av andre engler og boikotte pærebrusen siden jeg ikke drikker brus* :ler:

Hupz, effekten begynner viZzt å virke.. Virkli' zynd at det ikke er noen andre engler her juzt nu... Wake up people!

Zelv om jeg ikke røyker, fikk jeg j***** lyst på sigg :kul:

Skrevet

Åhh! Dette var snilt av deg englemamma! :)

Det er bra og høre det går bra med svangerskapet, og jeg håper for alldel det ikke skjer noe mens du er i indre Katmandu! :o DET blir langt for bussjåfør Pludre å kjøre oss! Håper du har husket å ta med bamsemums som hjelper mot å dempe flaske veer. Vi vil ikke stimulere til noe som kan gå videre.

Så; det har vært labert på festkanen altså.... ja,ja det er jo kanskej ikke annet enn å vente til at ferien er forbi, da kan vi møtes til stor samling på bassengkanten! Forhåpentligvis da kan vi bøye oss i støvet for det nye ærverdige medlem; lystbarnet til menighetsoverhodet og hyrden. :D

Og Thea: Gratulerer med en ny tilværlese som sambo, flyttingen og den nye jobben! Jihuuu! Vi burde jo hatt en fest for deg!! :o

*spretter en pærebrusflaske*

Jeg tror jeg begynner jeg... *går mot basseng og lysthus* Shh! Her er det jo muzikk! Og masse eknosmuler... *zer meg rundt*

HALLO? HALOOOO!!!

*zukk* det er nok ingen.. men det kan jo være like greit! *danzer gruuvy rundt bazzenget* Hey! Endelig kan jeg jo benytte meg av lyzthuzet! Hiha!

Heih Bru-huzzz! ........ Det er bare å komme!..... *trippe fort mot lyzthuzet*

Skrevet

Åååååhhhh næmenn.Her sitter det jo en ensom liten engle tass og plasker med beina i vannet.Jeg joiner of course og forsyner meg grådig :sjarmor: med pærebrus :D

Skrevet

Dette er et kjeltringe-rede!

Først forsvinner den siste bokstaven i mitt etternavn. Jeg har selvsagt anmeldt dette på propert vis til Fr. Redaktør.

I tillegg ser jeg at dette menneske Væren innrømmer at hun har ett av mine gebiss!

Jeg krever å få det tilbake nu med en gang! Det kan leveres til min adresse på Frogner. Portneren kan ta det imot hvis jeg ikke er hjemme.

Jeg må gjøre oppmerksom på at hvis gebisset ikker er overlevert innen tre - 3 dager, vil jeg ta kontakt med min kjære venninne Enkefru Hilda Halvorsen som er i slekt med de beste overretts-advokater i landet.

Gjest Labbetussi
Skrevet

Hei alle engler!

Det er lenge siden sist jeg har vært innom. Jeg har vært travelt opptatt med så mye i det siste.

Venter barn og skal gifte meg :D og har vært på forskuddsbryllupsreise :briller: .

Vil ønske dere alle en hærlig sommer.

Klem fra Labbetussi.

Skrevet

Det var kooooselig å høre Labbetussi.Baby,giftemål og bryllupsreise på en gang a gitt.Det er 3 ønsker på en gang det :D Jeg tror jeg går for den litt mer billige varianten og kjøper meg et kinderegg :blunke:

Kos deg med magen og den fremtidige gubben :wink:

Skrevet

Hei!

Jeg ville bare informere om at kjøleskapet er fullt av pærebrus og annet snadder til våre medlemmer!

Jeg har vært på noen dagers innsamling og fått inn mer enn hva et middels loppemarked kan tilby!

For det meste skrot selvfølgelig, men kan vi få solgt noe så blir det penger ut av det, og penger er jo hva en hver menighet egentlig handler om!

:briller: :evil: :kul::hoho::wink: :blunke: :evil: :cry: :lol: 8) :o :sjarmor::P :-? :D :roll: :oops:

Skrevet

Nei, nu går det for vidt her inde!

Kjære veninde Due-Jebsen, det er godt at lese at du nu har tatt kontakt og klaget til upperste hold her inde!

Det eneste vi kan håpe på er at denne skjøgen Væren aldri mer dukker opp!

Kanskje vil Kommunist-Kris og hele menigheten også forsvinne etter henne!

Hilsen den dannede

Gjest Cornelia Edwarda H...
Skrevet

Mamma???? :o :o :o

Hva gjør du her inne??? :oops:

Og hvorfor kaller du disse hyggelige menneskene for skjøger?

Pappa ville vært flau.... :-?

......Etter å ha tenkt meg om, så var det jo nettopp det han var hele livet også... :oops:

Jeg skal få presten til å be for deg i kirken på søndag....

Cornelia Edwarda Halvorsen

Skrevet

Næmen se, der har vi jo mitt lille gudbarn, selveste lille Cornelia Edwarda!

Så koselig å se deg igjen du.

Og så stor og pen du er blitt!

Ja, jeg husker så godt da du var liten. Alltid pen og nystrøket i tøyet. Med gyldne krøller, store blå øyne og røde små kinn var du som en dukke.... *sukk*

Spiller du piano ennu? Jeg husker så godt når du hadde små konserter for oss, dine mors venninner, på eftermiddagene. Henrivende var du, henrivende!

Ikke bekymr deg så mye for mor du. Hil@a har det litt vondt etter at hennes kjære puddel Kåre Petter gikk bort. Ja, du vet jo hvor knyttet hun blir til disse dyrene.

Hun trenger noe å interessere seg for og akkurat nu er hovedinteressen å frelse en ung gravid kvinne fra de mørkere krefter.

Akkja sann. Hun klarer det nok!

Kjære Cornelia, jeg håper jeg får se deg igjen snart!

Gjest Cornelia Edwarda
Skrevet

Hei "tante" :smile:

Ja, jeg spiller fortsatt piano.

Faktisk så er jeg student ved musikkonservatoriet her i hovedstaden. I tillegg lærer jeg bort mine kunnskaper til andre unge talent. Meget lærerikt og givende å se flere ha den samme gryende interesse.

Kan nok ikke takke andre enn deg og mamma for at ting har gått så bra for meg. Uten deres støtte og pågående ivrighet, hadde jeg nok ikke vært der jeg er i dag....

Et lite spørsmål...

Ikke si noe til mamma, men jeg har fått meg kjæreste... En ung gentleman som også er student her ved konservatoriet. "Desverre" så spesialiserer han seg på trekkbasun... Og du vet mamma og trekkbasuner..... :roll:

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.... Han er veldig snill og sånn... da...

Var meget hyggelig å treffe deg, tante. (Jeg kan fremdeles kalle deg tante?) Kanskje vi kan ta en kaffe en dag? Hvis du er i disse trakter...

Skrevet

Cornelia Edwarda!

Nu går det for vidt her.

Ja du er en nydelig jente når du vil være det, men du og dine radikale ideer går meg på nervene.

Din far var en meget god ektemann, og han var aldri flau over meg.

Ja, ja bortsett fra da jeg ikke ville ri på den ustyrlige hoppen som våre venner i Windsor, Lord Beckert-Hudson hadde.

Det ryktes at du er sett sammen med en herre med det forferdelige instrumentet trekkbasun, og at du har forsøkt å lære deg å spille elektrisk gitar.

Det neste er vel at du dukker opp i sort på Blitz.

Nei, du trenger nok en liten oppfrisking i hvordan dannede unge kvinner skal oppføre seg!

mvh

Gjest Janna
Skrevet

Deres Majones Enkefru Hilb@ Halvorsen, jeg tror jeg nettopp så deres underskjørt flagre forbi utenfor mitt ringe vindu.

Gjest Janna
Skrevet

Deres Majones, De har et grettent fjes :hoho:

Skrevet

Mamma.... jeg behøver nok ingen oppfriskning...

Derimot så kjenner jeg en annen middelaldrende frue som kunne behøvd en oppfriskning i "hvordan ikke blande seg inn i sine etterkommeres privatliv".... :roll:

Nå har jeg underholdt deg og dine venninner med min vakre pianomusikk i flerfoldige år, men har jeg noen gang fått ros eller takk for det? Ikke av deg, nei...

Foressten, så er nå trekkbasuner likestilt med piano. Trekkbasun er et meget innviklet instrument som krever mye av den som skal spille...

Men du gidder vel ikke sette deg inn i annet enn hva som er siste nytt hos nabo Svensen med det simple etternavnet....

Alle er ikke født med gullhår i rævva vet du....

Ups....

Skrevet

Kjære Cornelia Edwarda.

Jeg tror det din mor er bekymret for kjære, er at en trekkbasun er et slikt stort organ........, om du skjønner hva jeg mener? :oops:

Du vet din mor var ikke spesielt begeistret for organer...... Det er vel derfor du er enebarn...

Uffja, en eldre dame skal ikke snakke om slikt, men...

Hvis du trenger en trekkbasun min kjære Cornelia, så synes jeg at du skal fortsette med det.

Det viktigste er tross alt at han kommer fra en bra familie, er dannet og ren og pen i tøyet!

Hilsen din kjære tante.

Skrevet

Kjære lille Cornelia, jeg blander meg absolutt ikke inn i dine eskapader.

Hadde jeg bare gjort det, så ville du vært en meget mer dannet pike.

Du hadde gått på en skikkelig engelsk privatskole for rike, dannede og veloppdragne unge piker.

Kanskje hadde du truffet et skikkelig engelsk lord-emne, i stedet for denne lømmelen med trekkbasun.

Kjære venninne Due-Jebsen, jeg har nok aldri vært redd store organer, om jeg skal driste meg til å si det selv.

Cornelis var et utrolig flott syn i Adams-drakt. Om jeg skal si det så var han en skikkelig villstyring, og det var han helt til det siste.

Vi var tildels ganske viltre, men vi var dog gift!

Hva med deg, Due-Jebsen, du var jo også temmelig fyrrig og vilter i unge dager.

Nei, dette handler om status, og ikke om organer!

Jeg vil ikke at min datter skal havne i ulykken med en simpel trekkbasunist. Tenk om hun havner skikkelig ut å kjøre og ender opp med et helt jazzorkester, eller aller verst en trommespiller i et rockeband.

Fy og fy, vi har nu fått rockeband på beste vestkant også nu. Jeg tenker på de uoppdragne fyrene i deLillos!

Nei, nu står ikke frogner til påske!

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...