AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Hei, jeg spiser mindre i ukedagene så jeg skal ha mere og boltre meg på i helgene. Til helgen som var nå sparte jeg opp 1300 kcal, men fikk bare spist 400 av de. Kan jeg spise de 900 idag eller ila uka her da?:) Anonymkode: e1ddc...b27
Gjest Khloe Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Uff, ville ikke satset på å holde på sånn å ''spare'' kalorier til helga. Kaloribehovet du har er et resultat av det kroppen trenger i løpet av en dag for å fungere optimalt. Spiser du mindre enn dagsbehovet ditt, vil du så klart gå ned i vekt, men du risikerer å tukle med forbrenninga. Spiser du for mange kalorier i helga igjen, kan vekta gå opp.Si du har et dagsbehov på 2000 kcal om dagen. Hvis du da spiser 2000 i vanlig mat, og plusser på de 900 du har ''spart'' er du plutselig oppe i 2900, noe som er for mye kalorier. Nå sier jeg ikke at det er sånn at 900 kalorier ekstra en dag gjør at du går opp i vekt, men skjer det ofte, vil du gjøre det. Du skjønner tegninga.Og ta i helga da. Si du spiser normal mat til 2000 kalorier, og i tillegg fordeler 1300 kalorier. Da er du oppe i 2433 i tre dager, går du i overskudd. Når du igjen kutter kalorier i ukedagene, går du i underskudd. Jeg er ingen ekspert, men jeg tenker at kroppen din blir en ganske stor berg-og-dal-bane av å holde på slik.Når du ''sparer'' kalorier, kan det også føre til økt behov for fråtsing i helga, bare sånn at du er klar over det også. Ville heller satset på et sunt og variert kosthold gjennom uka, få i deg det du trenger av næring, tren regelmessig og kos deg en dag i uka med god samvittighet!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #4 Skrevet 23. november 2015 Uff, ville ikke satset på å holde på sånn å ''spare'' kalorier til helga. Kaloribehovet du har er et resultat av det kroppen trenger i løpet av en dag for å fungere optimalt. Spiser du mindre enn dagsbehovet ditt, vil du så klart gå ned i vekt, men du risikerer å tukle med forbrenninga. Spiser du for mange kalorier i helga igjen, kan vekta gå opp.Si du har et dagsbehov på 2000 kcal om dagen. Hvis du da spiser 2000 i vanlig mat, og plusser på de 900 du har ''spart'' er du plutselig oppe i 2900, noe som er for mye kalorier. Nå sier jeg ikke at det er sånn at 900 kalorier ekstra en dag gjør at du går opp i vekt, men skjer det ofte, vil du gjøre det. Du skjønner tegninga.Og ta i helga da. Si du spiser normal mat til 2000 kalorier, og i tillegg fordeler 1300 kalorier. Da er du oppe i 2433 i tre dager, går du i overskudd. Når du igjen kutter kalorier i ukedagene, går du i underskudd. Jeg er ingen ekspert, men jeg tenker at kroppen din blir en ganske stor berg-og-dal-bane av å holde på slik.Når du ''sparer'' kalorier, kan det også føre til økt behov for fråtsing i helga, bare sånn at du er klar over det også. Ville heller satset på et sunt og variert kosthold gjennom uka, få i deg det du trenger av næring, tren regelmessig og kos deg en dag i uka med god samvittighet! tusen takk for svar men er jo gjennomsnittet gjennom uka som gjelder? Er jo mange som har suksess med å variere daglig kaloriinntak, google calorie cycling. Sålenge jeg ikke går under basalnivået burde det vel gå bra?:) Anonymkode: e1ddc...b27 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 Jeg sparer ofte også kalorier til helga for å kunne spise litt mer da Anonymkode: 0be7c...e07
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #6 Skrevet 23. november 2015 Uff, ville ikke satset på å holde på sånn å ''spare'' kalorier til helga. Kaloribehovet du har er et resultat av det kroppen trenger i løpet av en dag for å fungere optimalt. Spiser du mindre enn dagsbehovet ditt, vil du så klart gå ned i vekt, men du risikerer å tukle med forbrenninga. Spiser du for mange kalorier i helga igjen, kan vekta gå opp.Si du har et dagsbehov på 2000 kcal om dagen. Hvis du da spiser 2000 i vanlig mat, og plusser på de 900 du har ''spart'' er du plutselig oppe i 2900, noe som er for mye kalorier. Nå sier jeg ikke at det er sånn at 900 kalorier ekstra en dag gjør at du går opp i vekt, men skjer det ofte, vil du gjøre det. Du skjønner tegninga.Og ta i helga da. Si du spiser normal mat til 2000 kalorier, og i tillegg fordeler 1300 kalorier. Da er du oppe i 2433 i tre dager, går du i overskudd. Når du igjen kutter kalorier i ukedagene, går du i underskudd. Jeg er ingen ekspert, men jeg tenker at kroppen din blir en ganske stor berg-og-dal-bane av å holde på slik.Når du ''sparer'' kalorier, kan det også føre til økt behov for fråtsing i helga, bare sånn at du er klar over det også. Ville heller satset på et sunt og variert kosthold gjennom uka, få i deg det du trenger av næring, tren regelmessig og kos deg en dag i uka med god samvittighet! Du tror, men det er ikke sånn. Helt normalt å spise litt ekstra i helgene og når man går ned i vekt er det lurt å ha noen "kosekalorier". 2400 kalorier er ikke enorme mengder mat. For en litt aktiv person vil det sannsynligvis være ca. normalt dagsbehov.TS: det viktigste er at du ikke sparer så mye at du ikke får i deg nok mat i ukedagene. Vi trenger energi til hjerne og trening. Anonymkode: 0a76c...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #7 Skrevet 24. november 2015 Uff, ville ikke satset på å holde på sånn å ''spare'' kalorier til helga. Kaloribehovet du har er et resultat av det kroppen trenger i løpet av en dag for å fungere optimalt. Spiser du mindre enn dagsbehovet ditt, vil du så klart gå ned i vekt, men du risikerer å tukle med forbrenninga. Spiser du for mange kalorier i helga igjen, kan vekta gå opp.Si du har et dagsbehov på 2000 kcal om dagen. Hvis du da spiser 2000 i vanlig mat, og plusser på de 900 du har ''spart'' er du plutselig oppe i 2900, noe som er for mye kalorier. Nå sier jeg ikke at det er sånn at 900 kalorier ekstra en dag gjør at du går opp i vekt, men skjer det ofte, vil du gjøre det. Du skjønner tegninga.Og ta i helga da. Si du spiser normal mat til 2000 kalorier, og i tillegg fordeler 1300 kalorier. Da er du oppe i 2433 i tre dager, går du i overskudd. Når du igjen kutter kalorier i ukedagene, går du i underskudd. Jeg er ingen ekspert, men jeg tenker at kroppen din blir en ganske stor berg-og-dal-bane av å holde på slik.Når du ''sparer'' kalorier, kan det også føre til økt behov for fråtsing i helga, bare sånn at du er klar over det også. Ville heller satset på et sunt og variert kosthold gjennom uka, få i deg det du trenger av næring, tren regelmessig og kos deg en dag i uka med god samvittighet! Her var det mye antakelser. En tidsperiode på 1 uke er for kort tid til at kroppen "venner" seg til dette. Det er heller ikke snakk om veldig mange kalorier over på enkeltdager. Dette er helt uproblematisk.Et punkt jeg er veldig enig i er at dersom du har et for stort underskudd i løpet av uken er det veldig lett å fråtse når du først begynner. Ved å spise litt mer i ukedagene får ikke kroppen det samme behovet for denne "fråtsingen" i helga. Anonymkode: 96fea...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå