Gå til innhold

Er det jentekatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kattunge på 12 uker. Fikk beskjed om at det var ei jente, og dette var de helt sikre på. Jeg har sett at hun har litt utovertiss, men kan ikke kjenne noen baller. Jeg spurte de som hadde henne, om hvordan de så forskjell på henne og de to brødrene hennes. Fikk til svar at brødrene hennes hadde lengre mellomrom mellom hullene, enn det hun har, dessuten så de to små baller på brødrene.  De fortalte meg også at mammaen til disse søte små, også hadde litt utovertiss, til og med i voksen alder. Har dere erfaringer med dette på jentekatter? Jeg skal til veterinæren ved 6 mnd da hun skal steriliseres, så har ikke tenkt meg dit før for å spørre om skjønnet. Hva tror/mener dere? Syntes hun ellers ser ut som en jentekatt, og hun har tre farger (men gutter kan jo også ha det). Hun har også pupper, men det har jeg også hørt at guttekatter også har når de er små. 

Anonymkode: 55476...2cc

Videoannonse
Annonse
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Har aldri sett utovertiss på mine babyhunnkatter. Ved 12 måneders alder skal det være enkelt å se kjønn, hannkattene har baller, og det har definitivt ikke hunnkattene, hunnkattene skal være helt flate.

Skrevet

Du kan jo google det?
Sider som forklarer med bilder om hva som er forskjellen mellom kjønnene :)

Skrevet

Har prøvd å finne det ut over nettet, men finner ingen klare svar. Ringte veterinær nå, og hun sa at jentekatter også kan ha litt utover tiss i så liten alder. Har dere noe erfaringer med det da? 

Skrevet

Hun er trefarget, men har ingen oransje farger i seg. Er grå, svart og hvit, og har slike tigerstriper. Klarer ikke helt se i forhold til disse bildene, da hun dom sagt har litt utover. Kjenner jo ingen baller da.. 

Skrevet

Hun er trefarget, men har ingen oransje farger i seg. Er grå, svart og hvit, og har slike tigerstriper. Klarer ikke helt se i forhold til disse bildene, da hun dom sagt har litt utover. Kjenner jo ingen baller da..

Da regnes det ikke som tre farger, bare tigret. Men det er utenfor tema. Om du ser på bildene i linken over er det ganske lett å se at det er et ganske stort mellomrom mellom anusåpning og urinåpningen på hannkatter. På hunnkatter er det et veldig lite eller nesten ikke noe mellomrom. Hannkatter har heller ikke penis utover.

Anonymkode: 7c082...3fd

Skrevet

penisen til hannkatter trekkes innover, så den er ikke utenfor hele tiden. 

"hullene" til jentepuser har mye kortere mellomrom enn hos hannkatter. ballene kan så klart være sene med å komme ned dit de skal. 

Anonymkode: c7954...2e8

Skrevet

Det er ikke mye mellomrom mellom de to hullene. Men det er den som er utover jeg begynner å lure litt på.. Syntes samtidig det er rart at de sa at mammaen hennes også hadde utover, til og med nå når hun var voksen.. 

Skrevet

Kan du ikke bare legge ut et bilde av henne bakfra?

• Liker 1
Skrevet

Jeg også syntes dette ligner på en guttepus, men skjønner ikke helt hvordan de forrige eierne var helt sikre på jentekatt... 

image.jpeg

Skrevet

De forrige eierne sa det var mindre avstand på hullene enn det det var på brødrene og at brødrene hadde allerede baller ;) syntes det er veldig rart selv.. 

Skrevet

Men når hun/han ligger på ryggen syntes ikke tissen i det hele tatt, så det er vel litt rart hvis det er gutt også? 

Skrevet

Stakkars pusen å bli blottet med rumpa på nett :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Synes det ser litt ut som en hannkatt, uten å være sikker.

Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)

Den på bildet er hannkatt.

Endret av MadameDeRosa
Skrevet

Jeg også syntes dette ligner på en guttepus, men skjønner ikke helt hvordan de forrige eierne var helt sikre på jentekatt...

image.jpeg

Det som "Stikker ut" her er testiklene. Det er en hannkatt!

Anonymkode: 7c082...3fd

Skrevet

Stakkars pusen å bli blottet med rumpa på nett :fnise:

:skratte:

• Liker 1
Skrevet

Var en guttepus ja! Takk for svar :-D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...