Kto Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Hei!Jeg har en 4 år gammel britisk korthår, som alltid har vært innekatt. Jeg har alltid hatt lyst på en en innekatt til da jeg har lest at det er best for kattene om de er to stk når de er inne hele tiden. Grunnet samlivsbrudd og flytting og diverse har det ikke vært så lett å få en ny katt før nå Men jeg er redd hankatten min på 4 er blitt litt for godt vant med å være enerådende i huset. Han er kastrert, og veldig leken fremdeles, så tror han hadde syns det var kjekt. Men min største frykt er jo at de skal bli erkefiender! Noen som har erfaring fra liknende situasjoner?Råd mottas med takk!
Gjest Badebuksa Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 Det vil ofte bli fresing og kjekling i noen uker (eller mnd, alt ettersom). Kattunger er irriterende for voksne katter det viktigste er at personlighetene matcher, noe som er vanskelig å vite med en kattunge. Du må nesten bare ta en sjans, se det an og ta det som det kommer.. Kan gå bra, kan gå dritt. Finnes hormoner i en dings du kobler i stikkontakten (Feliway) som kan roe noe. Forresten kan det godt hende at katten din er fornøyd med å være alene. Katter er ikke flokkyr. Så lenge den virker fornøyd, er den nok det
Dolce Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Det er en ganske lang tråd her om en liten kattunge som ble kalt for Bittelille. TS der hadde også en voksen katt. Jeg tror tråden er fra i sommer engang. Ihvertfall er det endel gode tips i den tråden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå