Gjest Badebuksa Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Jeg tør å påstå at Kvinneguiden, og andre fora, behøver trolling og troll. Jeg har "vært her" av og på i noen år nå og sett at enkelte har innrømmet å dikte opp fiktive historier som ikke nødvendigvis er åpenbar trolling, tilsynelatende normale historier som bare ikke er sanne. Folk går fem på, såklart. Uten at det gjør noe egentlig. Det er igrunn interessante tankeeksperimenter, ganske uskyldige saker, selvom jeg ikke forstår behovet for å dikte opp sånt. Annet enn at man kanskje kjeder seg litt. Jeg har selvfølgelig også sett de mer åpenbare trolletrådene og trollene.. Men trolletrådene bringer ofte glede i form av latter og aktivitet på forumet. Det virker som mange tror trolling på fora bare betyr mobbing og det å skjule seg som en ond, feig drittsekk bak en skjem og spy ut meningsløs eder og galle til andre uskyldige. De kaller jeg drittsekker og mobbere (de kan forresten reise dit pepper'n gror!). Men vi behøver historier som er litt på kanten, litt humor, litt spenning og en bruker som ikke er redd for å fyre litt opp og helle bensin på bålet. Tenk så kjedelig det hadde blitt uten det.
Gjest supernova_87 Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 På samme måte som small-talk i og for seg selv er nokså meningsløst, mens det på et meta-nivå er meningsfullt. Det man snakker om er tullete i seg selv, å snakke om været har vel for de fleste liten verdi, men det har en verdi ved å skape kortvarig kontakt med fremmede/bekjente/venner på den måten. Slik vil trolle-trådene ikke oppnå et konkret mål ved å hjelpe til å løse en problemstilling, siden problemstillingen er fiksjon, men det skaper noe godt ved det at det gir de som bidrar en følelse av å bidra, som du sier får det folk til å le, underholdningsverdi, og det skaper en form for samhold.
Vox_populi Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 At sjølve problemstillinga er oppdikta, gjer ingen ting. Det er ikkje det konkrete spørsmålet i seg sjølv som er interessant, men problemstillingane som dukkar opp i kjølvatnet av diskusjonen. Difor er det uheldig at moderatorane går inn og fjernar utanomsnakk. Oftast er dét det mest gjevande.
Gjest Badebuksa Skrevet 23. november 2015 #4 Skrevet 23. november 2015 På samme måte som small-talk i og for seg selv er nokså meningsløst, mens det på et meta-nivå er meningsfullt. Det man snakker om er tullete i seg selv, å snakke om været har vel for de fleste liten verdi, men det har en verdi ved å skape kortvarig kontakt med fremmede/bekjente/venner på den måten. Slik vil trolle-trådene ikke oppnå et konkret mål ved å hjelpe til å løse en problemstilling, siden problemstillingen er fiksjon, men det skaper noe godt ved det at det gir de som bidrar en følelse av å bidra, som du sier får det folk til å le, underholdningsverdi, og det skaper en form for samhold. ja, nettopp.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 At sjølve problemstillinga er oppdikta, gjer ingen ting. Det er ikkje det konkrete spørsmålet i seg sjølv som er interessant, men problemstillingane som dukkar opp i kjølvatnet av diskusjonen. Difor er det uheldig at moderatorane går inn og fjernar utanomsnakk. Oftast er dét det mest gjevande.Ja enig. til noen grader værtfall Anonymkode: 06f67...b80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå