Gå til innhold

Traff en flott fyr, men noe skurrer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg møtte denne fyren for rundt en mnd siden. Vi traff på nettet og jeg reiste til han etter ca 2 uker. Bor et lite stykke fra meg så krever litt planlegging når jeg reiser. Jeg endte opp med å bo der i noen dager, og alt virket helt fantastisk. Vi kom kjempe godt overens, og begge koste seg veldig mye, jeg vet jeg gjorde ihvertfall, og ifølge han gjorde han det også.

Etter at jeg reiste hjem holdt vi fremdeles kontakt hver dag å ting virka like bra. Så etter hvert ble det mindre og mindre. Jeg har prøvd å spør han om dette et par ganger men han sier han fremdeles er interessert men at det er mye som foregår i livet hans nå. Planla å reise til han igjen et par ganger, og begge gangene ble det ingenting av fordi noe dukka opp.. Ikke har han tatt initiativ til å treffes heller, bare meg.

Jeg forstår jo at folk har ting som skjer i livet, og jeg vet at han ikke har hatt det veldig bra de siste årene, så jeg vil jo ikke mase om det, og har lyst å ta han på ordet når han sier dette. Men på samme tia føler jeg det er noe som ikke stemmer... Så skal det sies at jeg ikke er flink på dette dating greiene. Jeg er 27 år og kom ut av et 9 år langt forhold ca et år siden. Jeg er utrolig fæl til å overanalysere alt og tror alltid det verste.. 

Det jeg egentlig lurer på er hva er normalt å gjøre i en slik situasjon? Hva ville dere tenkt eller gjort? Jeg føler jeg har spurt så mye jeg kan, vil ikke mase eller virke for intens

Anonymkode: e7c0b...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sluttet å ta kontakt og se om han sa noe. Antakelig vil du da ikke høre noe mer.

Du er kanskje litt uerfaren for alderen fordi du ikke har datet i tyveårene som folk flest...men det er altså ingen god ide å involvere seg med noen som bor langt borte, langt mindre å reise hjem til dem første gang. Dette ble jo faktisk deres "første date" og det er ganske normalt at den ene eller begge ikke er interessert i noe mer etter det. Det føles bare mer dramatisk å bli droppet når man har bodd hos noen. Ta det litt roligere neste gang. 

Anonymkode: 40681...3d8

• Liker 3
Skrevet

Så jeg møtte denne fyren for rundt en mnd siden. Vi traff på nettet og jeg reiste til han etter ca 2 uker. Bor et lite stykke fra meg så krever litt planlegging når jeg reiser. Jeg endte opp med å bo der i noen dager, og alt virket helt fantastisk. Vi kom kjempe godt overens, og begge koste seg veldig mye, jeg vet jeg gjorde ihvertfall, og ifølge han gjorde han det også.

Etter at jeg reiste hjem holdt vi fremdeles kontakt hver dag å ting virka like bra. Så etter hvert ble det mindre og mindre. Jeg har prøvd å spør han om dette et par ganger men han sier han fremdeles er interessert men at det er mye som foregår i livet hans nå. Planla å reise til han igjen et par ganger, og begge gangene ble det ingenting av fordi noe dukka opp.. Ikke har han tatt initiativ til å treffes heller, bare meg.

Jeg forstår jo at folk har ting som skjer i livet, og jeg vet at han ikke har hatt det veldig bra de siste årene, så jeg vil jo ikke mase om det, og har lyst å ta han på ordet når han sier dette. Men på samme tia føler jeg det er noe som ikke stemmer... Så skal det sies at jeg ikke er flink på dette dating greiene. Jeg er 27 år og kom ut av et 9 år langt forhold ca et år siden. Jeg er utrolig fæl til å overanalysere alt og tror alltid det verste.. 

Det jeg egentlig lurer på er hva er normalt å gjøre i en slik situasjon? Hva ville dere tenkt eller gjort? Jeg føler jeg har spurt så mye jeg kan, vil ikke mase eller virke for intens

Min første tanke er at han kanskje vet for lite om deg til at han ser verdien i deg. Det handler litt om hva du har vist av deg selv, kontra å bare vise initiativ og gi han oppmerksomhet. En mann trenger å se en kvinne som stødig, trygg og føle en stolthet før han faller for henne.  

Å bare være stille nytter ikke - det er bare noe vi tror..  men å ta kontakt bare for å ta kontakt nytter heller ikke - det er noe som bare blir slitsomt når de ikke enda vet hva de føler.. 

Så hva gjør man? Man tenker litt over hva man har vist av seg selv og hvordan man har latt han bli kjent med den man er. Og når man har vurdert situasjonen utenfra kan man ta konkrete valg om hva man bør gjøre videre.  Hvis du føler han vet hvem du er og ser din verdi og ikke har tid til deg, så er vel ikke det helt det du ønsker deg heller?

Skrevet

Hvis du vil ha et enkelt svar, blir det dette: dropp hele greia. Virker som "å ha det travelt og slitsom om dagen" er ny måte å fade ut på. Finner han ikke tid til deg nå, gjør han ikke det senere heller.

Snakker av erfaring her, så anbefaler at du bare går videre og ikke analysere høyt og lavt da det vil gjøre deg depressiv bare.

Finn deg en annen som ikke er langt unna og som faktisk prøver å sette av tid til deg.

• Liker 3
Skrevet

Skal man først ha avstandsforhold så har man dessverre ikke muligheten til å avlyste avtaler uten videre uten at det går utover forholdet. Man må jobbe kontinuerlig med forholdet hele veien og det høres ikke ut som han gjør det. 

Anonymkode: 895e7...c29

• Liker 1
Skrevet

Skal man først ha avstandsforhold så har man dessverre ikke muligheten til å avlyste avtaler uten videre uten at det går utover forholdet. Man må jobbe kontinuerlig med forholdet hele veien og det høres ikke ut som han gjør det. 

Men for å være villig til å investere i ett forhold, må man vite at dama er verdt å investere i! Er man usikker på det, så nedprioriterer man det også. 

Skrevet

Et lite tips kan være at du fortsetter ditt vanlige liv.

Gå ut med dine venner, flørt med hyggelige menn du møter.

Og skulle det passe seg slik, så kan du sende ham en melding. Men å sende meldinger bare for å trekke ut 'svar' på noe, det er ikke nødvendigvis smart bruk av hverken tid eller oppmerksomhet.

Anonymkode: ed6db...e12

Skrevet

Hvis du vil ha et enkelt svar, blir det dette: dropp hele greia. Virker som "å ha det travelt og slitsom om dagen" er ny måte å fade ut på. Finner han ikke tid til deg nå, gjør han ikke det senere heller.

Snakker av erfaring her, så anbefaler at du bare går videre og ikke analysere høyt og lavt da det vil gjøre deg depressiv bare.

Finn deg en annen som ikke er langt unna og som faktisk prøver å sette av tid til deg.

Ja, er vel egentlig det jeg og tenker. Jeg vet han har mer av nok tid til å kunne slå av en prat, så det handler vel egentlig om prioriteringer for hans del. Er vel bare det at det er litt kjipt å innse det, etter hva jeg trodde kunne være noe fint. Men det hjelper litt å få høre det av andre :P 

Dating er mye mer slitsomt enn jeg hadde trodd! Er jo bare skuffelse etterfulgt av mer skuffelse :icon_frown:

Skrevet

Dating er mye mer slitsomt enn jeg hadde trodd! Er jo bare skuffelse etterfulgt av mer skuffelse :icon_frown:

Du kan bare bli skuffet om du har forhåpninger. Her har du gått "all-in" uten noen som helst forsikring om hans interesse. 

Det er lett å gjøre ting enklere for deg selv;

• - Treff kun menn som bor lokalt. 
  • - Treff menn for en helt vanlig første date. Drink, kaffe eller matbit på offentlig sted.
  • - Se på en manns handlinger fremfor hans ord.
  • - Kun gå til sengs når du er helt sikker på hans intensjoner med deg.
  • - Treff helst menn gjennom venners venner. Alle har en annen standard for hvordan de behandler folk i sin sosiale sirkel fremfor fremmede. Som bonus får du ekstra info via venner.

Menn er ikke kompliserte, og dating er ikke forferdelig. Det tar derimot tid å finne "den rette", men noe annet hadde uansett vært unaturlig. Du hadde ikke satt pris på en eventuell livspartner om de var overalt. Du har uansett god tid. 

• Liker 3
Skrevet

Men for å være villig til å investere i ett forhold, må man vite at dama er verdt å investere i! Er man usikker på det, så nedprioriterer man det også. 

Vel, da får man etterhvert være ærlig nok til å gjøre det slutt mener nå jeg. Avstandsforhold er faktisk ikke helt som et vanlig forhold med mindre avstand, man har i det minste litt mer å gå på i vanlige forhold og kan til en viss grad bruke tiden til hjelp for å avklare interesse. Har man et avstandsforhold så må det planlegges i større grad og man må ofte sette av tid sammen siden det gjerne er snakk om overnatting osv. Man har ikke det samme handlingsrommet og derfor passer avstandsforhold også for de færreste. Det er veldig få av dem som varer. 

Skrevet

Vel, da får man etterhvert være ærlig nok til å gjøre det slutt mener nå jeg. Avstandsforhold er faktisk ikke helt som et vanlig forhold med mindre avstand, man har i det minste litt mer å gå på i vanlige forhold og kan til en viss grad bruke tiden til hjelp for å avklare interesse. Har man et avstandsforhold så må det planlegges i større grad og man må ofte sette av tid sammen siden det gjerne er snakk om overnatting osv. Man har ikke det samme handlingsrommet og derfor passer avstandsforhold også for de færreste. Det er veldig få av dem som varer. 

Poenget er at dette er et nystarta forhold. Man kan ikke forlange så mye i begynnelsen uten å vite hva man har levert :) 

Skrevet

Ja, er vel egentlig det jeg og tenker. Jeg vet han har mer av nok tid til å kunne slå av en prat, så det handler vel egentlig om prioriteringer for hans del. Er vel bare det at det er litt kjipt å innse det, etter hva jeg trodde kunne være noe fint. Men det hjelper litt å få høre det av andre :P 

Du må bare lære deg å date på en måte som ikke gjør det så slitsomt og ved å være bevisst på hva du gir av deg selv og hva du krever så er mye gjort.

Skrevet

Det må eksistere et forhold for å gjøre det slutt. Dere har hatt en date. En flere dager lang date riktignok, men dere har truffet hverandre EN gang. 

• Liker 1
Skrevet

Det må eksistere et forhold for å gjøre det slutt. Dere har hatt en date. En flere dager lang date riktignok, men dere har truffet hverandre EN gang. 

Ja du har helt rett, det var bare en date. Og jeg lager nok sikkert en alt for big deal ut av det. Men selv om det bare var en "lang" date så hadde det hjulpet meg med et svar, ikke påstander om at alt er ok, og så ikke ta kontakt. Jeg føler jeg sitter på vent, og det er ingen hyggelig følelse...

ts

Skrevet

Ja du har helt rett, det var bare en date. Og jeg lager nok sikkert en alt for big deal ut av det. Men selv om det bare var en "lang" date så hadde det hjulpet meg med et svar, ikke påstander om at alt er ok, og så ikke ta kontakt. Jeg føler jeg sitter på vent, og det er ingen hyggelig følelse...

ts

Det høres ut som han holder deg på gress. Holder deg på avstand, men holder også mulighetene åpne.. Been there, done that, er der akkurat nå faktisk! Det er en jævlig følelse å bare bli forsøkt fadet bort som det der. Det hadde vært så mye bedre å få et skikkelig svar. Selv om det gjør vondt der og da slipper man å bruke masse tid på å tenke, fundere, være lei seg, håpe og vente. Man kommer seg rett og slett videre mye fortere.

De som gjør dette tror selv de er snille og omtenksomme og at de ikke sårer den det gjelder, men sannheten er at de er feige og egoistiske. Og ja, man kan bli betatt etter bare én date, spesielt når den er såpass intens. I tillegg har man jo gjerne pratet en del sammen i forkant.

Jeg prøver å tenke at en mann som får deg til å føle deg lite viktig og usikker er ikke en mann det er verdt å vente på. Men det er ikke så enkelt, det vet jeg.

Anonymkode: 6ecf9...70b

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som han holder deg på gress. Holder deg på avstand, men holder også mulighetene åpne.. 

Anonymkode: 6ecf9...70b

Jeg vil ikke si han holder henne på gress. Det å holde noen på gress vil jo si at du har dem der i tilfelle noe bedre dukker opp, men denne fyren gjør jo ingenting aktivt for å holde TS der. Dersom hun slutter å ta kontakt vil sannsynligvis kontakten opphøre totalt. Han avviser henne ikke kontant fordi de har ikke noe forhold og han synes sikkert at å "fade ut" er greit nok etter ett enkelt treff, men å holde henne på gress vil si å aktivt gjøre eller si noe slik at hun ikke glipper unna. Og det er ingenting aktivt fra hans side her overhodet.

Det står bare på TS å slutte å ta kontakt. 

• Liker 2
Skrevet

Han viser at han ikke er verd din oppmerksomhet, når han ikke prøver å holde på deg. Så ikke vær der klar for han. Gå videre.

Anonymkode: e6c69...6cd

Skrevet

Det er kanskje en viss mulighet for at du bygde opp en mengde drømmer og håp og forventninger?

- til et menneske du ennå ikke kjenner.

Jeg får et inntrykk av at du betrakter deg selv nærmest som en 'vare' som noen skal finne 'bra nok'.

Når det ikke skjer så opplever du skuffelse. Skuffelse over å oppfatte deg selv som ikke 'god nok', 'bra nok' eller noe slikt.

Hvorfor overlater du til dem/han/den du dater å oppnevnes til dommer over deg og dine kvaliteter ?

Snu 'spillet'. Du avtaler å møte noen. Og i løpet av det møtet er det ikke slik at du skal veies og vurderes og forkastes eller aksepteres som 'noe'.

Hvorfor velger du ikke å se det slik at disse mennene er interessert i å møte deg.

De har altså fattet interesse for deg, - men hva ser du etter i dem ? Hva slags mann er det du søker, og hvordan sorterer du skånsomt hvem som er interessante for deg, og hvem som ikke er det ?

Med små unntak synes jeg dette innlegget gir svært gode råd:

Det eneste som kan diskuteres er rådet om kun å møte lokalt bosatte menn, og rådet om å kun ha sex når du er absolutt sikker på at han for alltid vil være din. Ha sex når du har lyst, men tro aldri at du kan vinne noen over ved å ha sex med dem.

Du kan bare bli skuffet om du har forhåpninger. Her har du gått "all-in" uten noen som helst forsikring om hans interesse. 

Det er lett å gjøre ting enklere for deg selv;

• - Treff kun menn som bor lokalt. 
  • - Treff menn for en helt vanlig første date. Drink, kaffe eller matbit på offentlig sted.
  • - Se på en manns handlinger fremfor hans ord.
  • - Kun gå til sengs når du er helt sikker på hans intensjoner med deg.
  • - Treff helst menn gjennom venners venner. Alle har en annen standard for hvordan de behandler folk i sin sosiale sirkel fremfor fremmede. Som bonus får du ekstra info via venner.

Menn er ikke kompliserte, og dating er ikke forferdelig. Det tar derimot tid å finne "den rette", men noe annet hadde uansett vært unaturlig. Du hadde ikke satt pris på en eventuell livspartner om de var overalt. Du har uansett god tid. 

• Liker 1
Skrevet

og rådet om å kun ha sex når du er absolutt sikker på at han for alltid vil være din. Ha sex når du har lyst, men tro aldri at du kan vinne noen over ved å ha sex med dem.

Hvor har du dette fra? Ingen i denne tråden har anbefalt å vente med sex til ekteskap eller forlovelse eller å bruke sex som byttemiddel for monogami. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode råd, dere har rett i mye dere sier :)

Egentlig så vet jeg at jeg bare må gå videre, men trenger av og til noen til å hjelpe meg på veien, blir så fort forvirra til tider, og blir litt for betatt, litt for fort.. 🙈 Men det noe jeg ønsker å jobbe med :) 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...