AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Hei:) idag var jeg hos legen og fikk svarene på blodprøvene jeg hadde tatt for 1 uke siden. Legen sa jeg var igG positiv! Hva er det? Er det alvorlig!? Søkt litt på nett men finner liksom ikke ut hva det er. Legen hadde hastverk og fikk ingen forklaring. Hun sa jeg skulle google dt:0 dt var det rareste. Leger bruker å fraråde google... Anonymkode: 7d7aa...1d4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 Han sa kanskje at du er positiv for igG mangel? Har du IgG mangel har du en primær immunsviktsykdom. Det betyr at du har nedsatt immunforsvar. Den gode nyheten er at igG mangel kan behandles med tilførsel av gammaglobuliner. Men hvis han bare sa igG positiv mente han vel at du har igG og det er da bra. IgG står for immunglobulin G. Selv har jeg medfødt igA mangel, men det finnes det ikke behandling for. Anonymkode: 07285...a84
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Jeg hadd igG positiv. Hun nevnte noe om herpes simplex i sammenheng. Og noe om smitte. At jeg har blitt smittet av noe iløpet av mitt liv. Finner ikke mye på nettet. IgG prøvene var forhøyet iallefall. Anonymkode: 7d7aa...1d4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #4 Skrevet 23. november 2015 Dette er jo ganske så utrolig, for en dårlig lege! Jeg ville ha byttet lege, kunne aldri ha stolt på en slik lege. Be deg google, nei vet du hva. Jeg kan ikke hjelpe deg med svaret dessverret, jeg ble bare så sjokkert at jeg måtte svare. Anonymkode: 9e159...6e5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 IgE, IgG og andre varianter er allergi og "giftstoff" markører. Du har nok tatt andre blodprøver der denne ene blodprøven ses i sammenheng med flere andre prøver. Derfor kan og bør ikke noen forklare deg eller vurdere prøven din på bakgrunn av et positivt svar på en prøve. Hadde det her vært snakk om noe helsefarlig for deg, ville legen fulgt opp med nye prøver og grundig forklaring, eventuelt i kombinasjon med henvisning eller innleggelse i sykeus -> ref. Svar om imunsvikt over. Anonymkode: 83e4b...288 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå