AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Har ei datter på 11 år som stort sett er ei frisk jente. Egentlig lite syk. Forrige helg ble hun forkjølet å var kun på skole mandag,tirsdag forrige uke. Hun hadde feber i 3 dager å den var mellom 38.3 og 39.5lot henne være litt med venner i helgen siden feberen var borte men i går kveld kom hosten. Hun hostet sånn på vei til skole i dag og mye i natt. Kan hun ha noe infeksjoner som trenger pencelin eller må hun ha feber da? Anonymkode: 3d8c7...a51
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 Jeg ville ikke dratt til lege for dette. Det høres ut som et helt normalt forløp i en forkjølelse. Hoste er ikke farlig, selv om den henger i lenge. 6-8 uker er faktisk ikke unormalt.Det er også viktig - både for enkeltindividet og for samfunnet som sådan - å ikke overforbruke penicilin.God bedring til dattera Anonymkode: 33bd6...880 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Det høres ut som en virusinfeksjon og de kan sitte i lenge, nesten forsvinne også komme tilbake som bla hoste. Ikke uvanlig. Er du usikker drar du selvfølgelig til lege med henne. Jeg personlig ville ha sett det ann i en ukes tid til. Om ikke hun blir verre selvsagt. Anonymkode: cc4e1...d5d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #4 Skrevet 23. november 2015 Ved "forkjølelsessymtomer" går man først til lege hvis barnet har svært høy feber, eller sypmtomene henger i minst 2 uker. Eller veldig dårlig allmenntilstand. Det er ingenting legen/antibiotika kan gjøre med verken forkjølelse eller virus desverre. Anonymkode: b3500...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 Hvis feberen nå er borte så tror jeg ikke det er en bakteriell infeksjon. Det at hun nå hoster mye kan være tegn på at hun er på bedringens vei. Jeg får ofte skikkelige hosteanfall mot slutten av et slikt sykdomsforløp- og tror det er fordi kroppen prøver å bli kvitt restene av virusinfeksjonen hvis feberen kommer tilbake og vedvarer, samt allmenntilstanden blir veldig dårlig så er det greit å oppsøke lege. Anonymkode: f1b5a...501
Kanutte Skrevet 23. november 2015 #6 Skrevet 23. november 2015 Allmenntilstanden avgjør for meg. Hoste er ikke avgjørende. Høy feber over flere dager, lite væskeinntak, slapp, smerter osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå