Gå til innhold

Hvordan reagerer du om noen slår deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det spørs hvem det er, og hva man mener med slår. Jeg har ganske høy smerteterskel og er egentlig litt konfliktsøkende, så kunne nok finne på å ta igjen. Men jeg ville ikke slått, mest fordi jeg egentlig ikke er noe flink til det. Faller meg mer naturlig å ta imot det neste slaget og vri armen rundt et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på humøret jeg var i før jeg ble slått, hvor sjokkerende slaget var, hvor hardt og hvem som gjør det. Sist jeg husker jeg ble slått, slo jeg ikke tilbake, fordi jeg var lei meg fra før av og slaget kom overraskende. Sa bare au og så på den som slo med et rart blikk, selv om jeg lett kunne slått personen i bakken om jeg ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokkert og  like sint tilbake! Og det smeller om det skulle ha skjedd noe mer ubehagelig rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg føler det bare er et forholdsvis lett slag, så gir jeg vedkommende en advarsel om at aggresjonen må stoppe eller så kommer konsekvensene. Opphører det ikke, så legger jeg ikke noe i mellom med tanke på motangrepet. 

Om jeg føler det er såpass seriøst at vedkommende ønsker å skade meg alvorlig eller ta livet av meg så går jeg direkte for de aller styggeste teknikkene i et direkte motangrep uten advarsel.

Anonymkode: ec479...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri blitt slått. Aner ikke hvordan jeg hadde reagert, kommer vel ann på situasjonen.

Men jeg har blitt truet og nesten slått på jobb (jobber med demente), da har jeg bare trukket meg unna, er ikke så mye mer å gjøre i en slik situasjon. 

Anonymkode: f3c1a...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår ikke tilbake. Blir alltid litt satt ut, men det faller meg ikke naturlig å slå tilbake.

Anonymkode: 02324...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten aldri skjedd. Jeg reagerer med sinne. Er kun jeg og broren min som har slåss mot hverandre. Han slo og jeg brukte albuen. Gode gamle minner <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på humøret jeg var i før jeg ble slått, hvor sjokkerende slaget var, hvor hardt og hvem som gjør det. Sist jeg husker jeg ble slått, slo jeg ikke tilbake, fordi jeg var lei meg fra før av og slaget kom overraskende. Sa bare au og så på den som slo med et rart blikk, selv om jeg lett kunne slått personen i bakken om jeg ville. 

Neste gang sier du ifra til meg, så skal jeg slå vedkommende for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Syns HI var litt rart.Hvorfor er det så få som reagerer på dette med kollegaen?? Er jo merkelig.Det er vel ikke akkurat vanlig at kollegaer går rundt og slår.

Og de fleste blir jo overrasket,sjokkerte eller redde.Syns det er så mye rart en leser iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten det er fremmede, venner, familie, bekjente? 

Selv blir jeg sint. Men slår ikke igjen. 

Anonymkode: 7e660...814

Jeg har aldri opplevd å bli slått, og har heller aldri slått noen selv. Så jeg vet ikke hvordan jeg reagerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk i klasse med ei som hele tiden slo, kløp og stakk oss med blyaneter osv, hun skrek og plutselig og kalte oss opp for så å si den klassiske "tulla". Forstod at det måtte skurre litt en plass så tok ikke igjen før det hadde gått 2 år, klikket fullstendig og smalt igjen så det sang, la henne i bakken og satte kneet i ryggen på henne, for så å si at jeg ikke tulla og at hun kunne dra seg til h.... unna meg hvis hun fortsatte slik. Hun var sur og snakket ikke til meg hele det siste året og det var herlig! Vold er aldri riktig, men det føltes riktig der og da (bare stoltheten hennes ble skadet).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde antakelig reagert med sjokk og vantro -- jeg hører til den størrelsesklassen av menn som svært sjelden blir utsatt for aggresjon, har ikke vært i nærheten av en slåsskamp siden ungdomsskolen. Man må anta at en person som velger å gå til angrep på en sånn som meg er drevet av en stor porsjon selvtillit som enten kan være basert på at han faktisk har et imponerende høyt kompetansenivå når det kommer til slåssing, eller er rav hakkende gal og/eller ruset ut av sitt gode skinn. I begge tilfeller kan det bety stor fare å innlate seg på videre håndgemeng med vedkommende; man kan likevel tenke seg situasjoner der det vil være nødvendig. Hva jeg ville ha gjort når sjokket ga seg avhenger av situasjonen forøvrig -- hva som enn syntes mest egnet til å avslutte ubehagelighetene så fort som mulig, tror jeg.

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Vil gjerne utdype litt. Min mor kunne finne på å fike til meg når jeg var liten. Da ble jeg bare redd og begynte å gråte. Ellers hadde jeg en klassekamerat på videregående som slo meg ved et par anledninger, etter press fra en kamerat av ham. Første gangen slo han meg på rumpen og det kom så overraskende at jeg ikke rakk å reagere på noe annet en smerten. Andre gangen slo han meg i overarmen. Da grep han først tak i armen min så jeg rakk å be ham om å være så snill å ikke slå. Noe han ikke hørte på. Han slo ikke hardt, men traff på et punkt som gjorde veldig vondt. Jeg viste bare tydelig at det gjorde vondt, og da flirte han bare. 

Har også en kollega som har slått meg flere ganger. Som regel i overarmen, men også i hodet og en gang slo hun meg i ribbeina, noe som gjorde veldig vondt. Når hun slår meg i overarmen eller i hodet tar jeg som oftest noen skritt tilbake og som regel ber jeg om unnkyldning for det jeg sa som fikk henne til å slå. Den gangen hun slo meg i ribbeina hadde jeg ikke ide om hva jeg hadde sagt. Så jeg grep meg i siden, rygget unna og tigget henne om å ikke slå. 

Anonymkode: 7e660...814

Hvis du har en kollega som slår deg så hadde jeg gått sporenstreks til sjefen med det. Ikke via HMS-personen. Slikt skal jo ikke skje. 

Den eneste personen som har slått meg i mitt liv er ungen min. Da passer jeg på å få øyekontakt med ham, og sier til ham at jeg blir lei meg og får vondt når han gjør det. Etter at jeg har sagt det sier jeg at han må si unnskjuld, noe han da gjør. 

Anonymkode: 2a684...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble slått av en 54 år gammel kunde en gang. Jeg er en jente på 22 år og jobber på Coop. Mannen var misfornøyd fordi jeg nektet å selge han alkohol etter ølsalget var stengt, noe som endte med at han gikk mellom kassene, slo meg i ryggen og tok ølen. Jeg reagerte bare med å reise meg og si med en sint tone at han ikke fikk lov til å ta med seg ølen. 

Men det kommer jo helt an på situasjonen. Hadde jeg vært ute på byen og noen hadde slått meg hadde jeg nok reagert på en annen måte enn når jeg er på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...