Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt Ann på hvor mye det er snakk om, men skjønner nå han litt. Hvorfor ikke delvis felles økonomi?

men om du skal tilbake i full jobb etterpå så ser jeg ikke problemer hans. Ellers kan jo han bli hjemme og du jobbe.

Anonymkode: 245dd...7a5

Skrevet

I følge loven har du helt rett.  Gaver og arv er særeie dersom ikke annet er avtalt.

Når det gjelder at han betaler mer enn deg til husholdningen for en periode, er det slik at ektefeller har gjensidig forsørgelsesplikt, og dette er penger han ikke kan kreve å få tilbake. Arbeidsinntekt skjevdeles ikke i følge loven!
I følge loven kan også arbeid i hjemmet regnes som verdiskapende, og du bidrar derfor med din del dersom du gjør alt det daglige i hjemmet, selv om du ikke bidrar gjennom inntektsgivende arbeid.

Anonymkode: 61015...eb5

Skrevet

Arv er særeie, så den summen skal du ha med deg ut av forholdet om det tar slutt.

Anonymkode: 9dbdf...14e

Skrevet

Arv er særeie, så den summen skal du ha med deg ut av forholdet om det tar slutt.

Anonymkode: 9dbdf...14e

Gitt at den ikke brukes inn i "fellessluket", altså må man kunne si mine penger gikk til dette. Dette må da været noe "fysisk" i den forstand at det enkelt kan taes ut. Det holder ikke å si "jeg kjøpte mat og ferie, du skylder meg halve dette". 

Til TS, dere har begge rett, da dere følger vær deres teori om fellesbruk av midler. Hva som er rett for dre må du se på selv. Personlig heller jeg mot deg, men ser poenget hans.

Skrevet (endret)

Gitt at den ikke brukes inn i "fellessluket", altså må man kunne si mine penger gikk til dette. Dette må da været noe "fysisk" i den forstand at det enkelt kan taes ut. Det holder ikke å si "jeg kjøpte mat og ferie, du skylder meg halve dette". 

Til TS, dere har begge rett, da dere følger vær deres teori om fellesbruk av midler. Hva som er rett for dre må du se på selv. Personlig heller jeg mot deg, men ser poenget hans.

...

Endret av cmask
Skrevet

Er klar over at vi ikke kan bruke opp pengene, for så å kreve de. 
Det er jo ikke sånn at jeg tror at vi kommer til å skille oss, men jeg er selv skilsmisse barn, så vil ikke være naiv. 

Det er heller ikke sånn at jeg legger 0,- i potten. Si jeg legger i 15k i mnd og han 25k. Så har vi det sånn i ca et år før jeg begynner å jobbe igjen og ting stabiliserer seg. Hvis han blir sykt etc. så vil jo jeg gjøre akkurat det samme, så regner jo med at det nuller seg ut i løpet av noen år uansett. Så da tenker jeg at han ikke kan kreve 50% av 3 millioner. Det blir jo bare altfor dumt. 

Som jeg sa, jeg heller mot din side, så ingen grunn til å forsvare deg ovenfor meg =) Jeg er litt i din situasjon selv,  og har sagt at om vi skiller oss før en viss tid skal ikke han tape på å ha vært snill mot meg økonomisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...