Gå til innhold

Baby har snudd døgnrytmen, hvordan snu den tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

14 dager. Våkner 22 og holder det gående til 01-03. Hver jævla kveld. Hvordan snu døgnrytmen? For det er jo åpenbart en døgnrytme der, bare en totalt feil en.. Har det mørkt, tar det rolig, skifter til pysj og her kveldsrutiner og..så..videre..

Anonymkode: 28bb7...968

Skrevet

Baby styrer det selv når den er så liten. Sov når baby sover, det går over :)

Anonymkode: ed9f0...96d

Skrevet

Har hørt at det tar 3 måneder å få inn en god søvnrutine. Venter ennå på mine nurk så kan ikke si det med sikkerhet :) Nå er jo babyen din kun 14 dager så jeg trur nesten du må la det gå sin gang. Det går over! :) Sov når babyen sover.

Skrevet

Baby styrer det selv når den er så liten. Sov når baby sover, det går over :)

Anonymkode: ed9f0...96d

da kan jeg bare drite i å levere og hente eldste i barnehagen, samt handle mat osv :p

Skrevet

Har hørt at det tar 3 måneder å få inn en god søvnrutine. Venter ennå på mine nurk så kan ikke si det med sikkerhet :) Nå er jo babyen din kun 14 dager så jeg trur nesten du må la det gå sin gang. Det går over! :) Sov når babyen sover.

her tok det 2,5 år å få eldste til å sove om natta, kjenner det er litt demotiverende å tenke på :P 

Vi foreldre tar annenhver natt, men "min natt" føles alltid forferdelig ;)

Skrevet

her tok det 2,5 år å få eldste til å sove om natta, kjenner det er litt demotiverende å tenke på :P 

Vi foreldre tar annenhver natt, men "min natt" føles alltid forferdelig ;)

Uffa meg det var lenge! Men jeg tenker at babyen er jo nå kun 2 uker, 'nylig' født jo! :tongue: Det går sikkert over! Har ni noen som kan vare behjelpelige med å hente i barnehagen for eksempel? Besteforeldre? :)

Skrevet

Når når du har en til vil det nok gå relativt fort. Baby blir sliten og trøtt av maset på dagen og sover på natta. Nå er den så fersk at den kan sove gjennom det meste uansett. Helt normalt å være våken på natta da.

Du har jo tydeligvis barn fra før, og visste hva du gikk til. 

Anonymkode: 0165e...29a

Skrevet

Uffa meg det var lenge! Men jeg tenker at babyen er jo nå kun 2 uker, 'nylig' født jo! :tongue: Det går sikkert over! Har ni noen som kan vare behjelpelige med å hente i barnehagen for eksempel? Besteforeldre? :)

ja, det var en fæl tid. Og veldig lenge, ja. Vurderte sovemedisin, men da begynte barnet å sove heldigvis. Ingen som kan hente i barnehagen, og jeg må alltid levere siden min partner har en lite fleksibel arbeidsgiver. 

Så bare å holde ut i 2,5 mnd til :) ? Hvis det ikke er sjans for at de skjønner natt/dag frem til den tid.

Skrevet

Når når du har en til vil det nok gå relativt fort. Baby blir sliten og trøtt av maset på dagen og sover på natta. Nå er den så fersk at den kan sove gjennom det meste uansett. Helt normalt å være våken på natta da.

Du har jo tydeligvis barn fra før, og visste hva du gikk til. 

Anonymkode: 0165e...29a

tja, vet ikke helt. Babyer/barn blir jo vant til lyder og de som vokser opp med det sover seg gjerne gjennom alt også som eldre barn. Vil ikke vekke babyen heller på dagen, da blir den stresset? Synes jo synd på stakkaren, som skriker hele natta (er ikke våken og duller og diller, nei, det er orkester), og unner hn å ta igjen søvn på dagtid. 

Mine skrekkhistorier har skremt andre familiemedlemmer fra å få barn, sier de. Huff. Jaja.

jepp, visste hva jeg gikk til. Men jeg har vel fortsatt lov til å spørre om hvordan jeg kan snu døgnrytmen, vel? 

Skrevet

Hvis baby liker å bade og blir avslappet av det kan du prøve å lage baderuntine på kvelden. Du kjenner ditt eget barn best, og noen barn blir jo bare lenger våken av å bade. Men trikset er å få baby avslappet og passelig utslitt

så da må du tilpasse etter den tid du vil at baby skal sove. Så må du vente til da babyen er sulten rundt den tiden. Etter mating går dere på badet og kler av, koser og lager klar til bading. Da er det ikke nødvendig enda å ha dempet belysning og stillhe. Poenget er å gi mye oppmerksomhet først, men koselig og ikke overivrig så klart. Også bade og vaske. Etter dette børr det være stille og helst lite prat og stimulering. Som regel burde baby være sulten igjen nå etter all avslappende aktivitet. Hvis ikke er det bare å slappe av sammen litt til. Også amme/mate igjen. Når baby er god og søvning kan du legge det. Husk å ikke legg baby før du tror det greier å sovne selv, for da kan du som du sikkert vet risikere at baby blir super våken igjen, å det er jo alltid enklest å sovne rett etter mat :D 

det varierer så klart for alle hvor lang tid dette tar, så du kan prøve deg fram og regne ut derifrå til når du vil ha leggetid. 

Ingen fasit det her altså, men det funker her ! :) Og er jo super koselig

Anonymkode: 43ef5...2eb

Skrevet

tja, vet ikke helt. Babyer/barn blir jo vant til lyder og de som vokser opp med det sover seg gjerne gjennom alt også som eldre barn. Vil ikke vekke babyen heller på dagen, da blir den stresset? Synes jo synd på stakkaren, som skriker hele natta (er ikke våken og duller og diller, nei, det er orkester), og unner hn å ta igjen søvn på dagtid. 

Mine skrekkhistorier har skremt andre familiemedlemmer fra å få barn, sier de. Huff. Jaja.

jepp, visste hva jeg gikk til. Men jeg har vel fortsatt lov til å spørre om hvordan jeg kan snu døgnrytmen, vel? 

Så du lar bare babyen på 2 uker gråte på natta, fordi du ikke står opp med han/hun??

Anonymkode: b0acd...148

Skrevet

En baby på 14 dager har ingen døgnrytme og det er ikke noe poeng i å prøve å styre den heller. Så små barn må få styre selv.

Anonymkode: d33d5...8ae

• Liker 2
Skrevet

Sånn er det her og, men jeg leverer de eldste i barnehagen for det. Så forsøker jeg å sove litt når de eldste har lagt seg på kvelden. Babyen tar verken flaske eller smokk, så kan kun sove noen timer fra 20-22/23 ca. Da har jeg fått litt søvn før den fæle natta begynner. Alt av alenetid må vike, du må prioritere søvn.

Anonymkode: 55117...d2e

Skrevet

Så du lar bare babyen på 2 uker gråte på natta, fordi du ikke står opp med han/hun??

Anonymkode: b0acd...148

ev..hæ? Hele tråden handler om at jeg er våken med babyen om natta 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...