Gå til innhold

Komme over seksuelt overgrep

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en 20 år gammel jente som da jeg var 15 ble utsatt for seksuelt overgrep. Det har i ettertid hemmet meg, da jeg ikke klarer å gjøre seksuelle handlinger edru uten å få angst. Det er vondt å måtte ha en viss promille for å klare å være intim. Jeg vil jo helst få meg en kjæreste snart, og at vi skal kunne ha et normalt sexliv. Jeg har allerede avsluttet et forhold, nettopp fordi jeg ikke har klart å være intim. Alle slike handlinger tar meg tilbake til den vonde opplevelsen. Hvordan skal jeg komme over det som skjedde, så jeg kan fungere normalt? Jeg klarte aldri å gjøre noe med det da det skjedde, ikke anmelde, ikke fortelle til noen osv. Det er vanskelig å snakke om med andre, derfor blir det til at jeg trekker meg unna, fremfor å forklare hvorfor jeg synes intimitet er vanskelig. Tips? Erfaringer? Er klar for å komme meg over dette nå, men lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: dd169...ab0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært hos psykolog?

Anonymkode: 66597...355

Skrevet

Kanskje du trenger profesjonell hjelp. Lykke til, ikke greit at du har det sånn.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du trenger profesjonell hjelp. Lykke til, ikke greit at du har det sånn.

Jo før jo bedre, profesjonell hjelp.  

• Liker 1
Skrevet

Profesjonell hjelp, søk på psykolog og kom i terapi. 

Anonymkode: 5f1c5...01c

Skrevet

Få hjelp av psykolog. J ble grovt seksuelt misbrukt fra jeg var 3 til 11 år. Og med tid og terapi, så har jeg et helt normalt og sunt forhold til sex.

Anonymkode: 6cbfa...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...