AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Hallo Forum! Er det noen menn (gjerne kvinner dele deres syn og erfaringer og hva dere har hørt eller tror også) som vil skrive litt om hva som for de skiller en feminin kvinne fra en maskulin kvinne, hvor går grensen?Jeg er veldig nysgjerrig fordi jeg er en jente som liker å gå på pub, game, hører på typisk guttemusikk, og har kanskje ikke en veldig feminin klesstil. Jeg ønsker å bli oppfattet som feminin og av og til sexy (når jeg går inn for det, men nettopp seksuell trakassering har gjort at jeg f.eks sjeldent går i stramme klær i offentligheten osv), og ikke havne i "homegirl" boksen (friendzonen).Er det spesielle ting man bør snakke om eller unngå å snakke om f.eks? Jeg syntes å finne balansen midt mellom å oppføre seg kompis/avslappet, og å oppføre seg FOR flørtene /promiskuøs er vanskelig, det blir liksom enten eller hos meg føler jeg.. Anonymkode: 93615...f87
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Åh! Ja, jeg satt faktisk akkurat å tenkte litt på det samme. Jeg er en jente som er litt som deg, litt mer sånn typisk kul/morsom/avslappa som liker å gå på pub, se på dokumentarer, gå tur i skogen osv. Anser meg selv på ingen måte som maskulin,og er nok på mange måter en slik dame mange menn beskriver at de vil ha, men likevel har jeg aldri draget på noen, det er alltid de ultra"feminine" som er skikkelig "jentete" og som har nettopp mange av de egenskapene menn irriterer seg over som drar mannfolka. Anonymkode: cdc29...818 1
Gjest Spiderman Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Personlig har femininitet ingenting å gjøre om man slags interesser man har. Er du en dame som liker å game og stikke ut på puben og en ta en pils er det et pluss.Hvis jeg opplever damer som maskuline er det fordi jeg får mannevibber av måten de oppfører seg på. (Vanskelig å forklare.) Og som heteroseksuell så tiltrekkes jeg ikke menn, og derfor sier deg seg selv at brautene og dominerende damer ikke treffer radaren min så enkelt.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Kan du vær så snill å prøve å beskrive måten Plaskebrus?Jeg tror nemlig jeg kan falle inn under der....Og da vil jeg prøve å få greie på hva som jeg bør endre på, for å få den sexappealen som gjør at en mann ser på meg som et kjæresteemne han vil gå for og ikke bare en god venn han liker personlighet og utseende på men ikke tiltrekkes av - samtidig uten å være "tøsete". Sitter ikke å rumper og raper og ler såklart, men har en avslappet vennskapsholdning, og ikke en klengete troféaktig pikeholdning. Sitter ikke rett i ryggen med bena samlet, har ikke søt pipestemme eller falske øyevipper, og går oftere i t skjorter enn singlett. Ler av de samme tingene guttene ler av, og tar sjeldent opp noe jentete, rett og slett fordi det ikke bryr meg og trolig ikke de heller.Jeg vil jo føle meg feminin og bli oppfattet feminin, og ikke bare som en pen venn.Hva ser menn etter i en dame i motsetning til en jentekompis av egenskaper og væremåte? Hva kan jeg gjøre for å ose tiltrekning og femininitet? Kanskje noen tips ala de vi kvinnene gir i friendzone tråden til menn..Jeg har ikke noe problem med å få menns oppmerksomhet, men føler at jeg ødelegger for meg selv ved å være "for casual"/avslappet/vennskapelig/guttete mot de mennene jeg ender opp med å holde på med, slik at de dumper/friendzoner meg etter kort tid. En jeg datet sa på tredje date at "du begynner å ligne mer på en homegirl enn kjæreste nå så.." og det var pga væremåten min (gir highfives og sier "eyyy" når noe morsomt blir sagt, tøffer meg litt fordi jeg er oppvokst med fire brødre så er vant til å være litt "hard", og sitter krokrygget over ølen istedet for med høye heler og vinglasset, skjønner jo selv at det ikke er så feminint forhold til andre jeg ser, så vil jo da prøve å justere litt på nå så ikke det samme skjer igjen men trenger veiledning! Anonymkode: 93615...f87
Gjest Spiderman Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 Kan du vær så snill å prøve å beskrive måten Plaskebrus? Anonymkode: 93615...f87Vanskelig å forklare. Vær deg selv. Ønsker du bli mer feminim så for du tilbringe mer tid med feminine venninner så får du input. Man bli ofte påvirket av de menneskene du tilbringer mye tid med. Blir forresten slitsomt for deg hvis du må gå inn i en rolle som er unaturlig for deg bare fordi du skal holde på med en mann.Får ikke intrykk av at du er veldig maskulin gjennom det du skriver sett bort i fra at du sier at du high fiver,tøffer deg og er litt "hard". Hardhet er mannens jobb
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #6 Skrevet 23. november 2015 Vel, det høres ut som en klisje, men det handler jo faktisk om å være seg selv. Nå er de fleste jenter av natur feminine, så de må ikke "fake" noe for å være det, de må bare slippe ned veggen litt. Da mener jeg jenter som ikke innser at de tillegger seg noen maskuline trekk av projeksjon - de oppfører seg som mennene de vil date. De synes enkelte ting er kult fordi de faller litt for det hos menn, og i stedet for å innse at de vil ha en mann som er slik, så tillegger de seg selv de samme egenskapene. Det er en misforstått måte å innynde seg hos gutta på. Typiske ting er;- Snakke negativt om andre jenter, ha vulgær humor- Påstå at man har et mer avslappet forhold til sex enn jenter flest- Omgi seg mest med gutter og hevde at jenter er bare drama- Forsøke å fremstå mer analytisk enn emosjonell, og mer 'kald' enn 'varm'.Ja, menn kan klage over at jenter er emosjonelle, masete og mer. Men de tar som regel hele den feminine pakken snarere enn motsatt, for det er de mest fysisk attraktive jentene som oftest har de samme feminine egenskapene. Menn som sier at de gjerne vil ha en guttejente som er like dem selv er litt som jenter som sier at de vil ha en gutt som bare er sensitiv og søt og vil kose - det er mer tilfelle på KG enn det er sant i det virkelige liv, fordi folk er ikke alltid bevisst hva de virkelig går for. Anonymkode: 6fc95...c30 1
Gjest Minesveiper Skrevet 23. november 2015 #7 Skrevet 23. november 2015 Vel, det høres ut som en klisje, men det handler jo faktisk om å være seg selv. Nå er de fleste jenter av natur feminine, så de må ikke "fake" noe for å være det, de må bare slippe ned veggen litt. Da mener jeg jenter som ikke innser at de tillegger seg noen maskuline trekk av projeksjon - de oppfører seg som mennene de vil date. De synes enkelte ting er kult fordi de faller litt for det hos menn, og i stedet for å innse at de vil ha en mann som er slik, så tillegger de seg selv de samme egenskapene. Det er en misforstått måte å innynde seg hos gutta på. Typiske ting er;- Snakke negativt om andre jenter, ha vulgær humor- Påstå at man har et mer avslappet forhold til sex enn jenter flest- Omgi seg mest med gutter og hevde at jenter er bare drama- Forsøke å fremstå mer analytisk enn emosjonell, og mer 'kald' enn 'varm'.Ja, menn kan klage over at jenter er emosjonelle, masete og mer. Men de tar som regel hele den feminine pakken snarere enn motsatt, for det er de mest fysisk attraktive jentene som oftest har de samme feminine egenskapene. Menn som sier at de gjerne vil ha en guttejente som er like dem selv er litt som jenter som sier at de vil ha en gutt som bare er sensitiv og søt og vil kose - det er mer tilfelle på KG enn det er sant i det virkelige liv, fordi folk er ikke alltid bevisst hva de virkelig går for. Anonymkode: 6fc95...c30Jeg bodde i kollektiv med en dame som gjorde alle tingene du listet opp her. Når jeg var yngre, mer nerdete og uerfaren på dame fronten hadde jeg kanskje likt henne bedre, men da jeg bodde med henne synes jeg hun var frekk og irriterende. Jeg er helt enig med deg. Jeg tar den feminine, hyggelige og varme damen fremfor den vulgære damen som ikke kan oppføre seg. Når det kommer til det å være analytisk, så har jeg møtt mange kvinner som er analytiske, men som fremdeles klarer å fremstå som varme og hyggelige mennesker. Jeg kjenner noen intellektuele damer som fremstår som mer kalde, og problemet deres er at de sier rett ut hva de tenker uten å filtre, noe mennene rundt dem finner støtende. De ødelegger stemningen rett og slett, noe feminine og hyggelige kvinner ikke gjør. Siden jeg er intellektuell og analytisk selv snakker jeg mye med filter irl. Ellers hadde jeg fremstått som kald, og en som har et ganske kynisk syn på verden. Jeg snakker kun uten filtre med folk jeg vet tenker i samme baner som meg.Til ts, jeg synes en dame er feminin når hun ser feminin ut og oppfører seg feminint. En dame som går rundt med manneklipp synes jeg ikke ser femin ut, for eksempel. Gro Hammerseng ser feminin ut, mens damen hennes Anja, ser ikke feminin ut. Med feminin oppførsel mener jeg en dame som er emosjonell, hyggelig og varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå