Gå til innhold

Dyrt å teste seg?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men man kan få gjort det hos helsesøster/helsestasjoner :) helt gratis

Skrevet

Gratis på helsestasjoner og sexklinikker, bla. Olafia.

Vanlig legetime pris hos lege /gynekolog.

Internett tester dekker bare klamydia og evn mykoplasma så det beste er å komme seg på klinikk å ta en fullsjekk for det er andre like vanlige kjønnssykdommer man også kan få.

Anonymkode: 7c314...e34

Skrevet

HIV/AIDS test gjør legetimen gratis så lenge du sier du tror du kan ha fått det.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men man kan få gjort det hos helsesøster/helsestasjoner :) helt gratis

Godt voksen som det heter. Bor på Grünerløkka. 

Anonymkode: ff97b...3d9

Skrevet

Gratis på helsestasjoner og sexklinikker, bla. Olafia.

Er det bare å gå dit og be om å få et glass? :P

Skrevet

Trodde det var gratis hos legen også

Det er det, bare man forteller om det når man bestiller og at klamydia-testen (sammen evt andre tester) er hovedgrunnen til besøket. Mulig du må betale 40 kr for utstyr, men det jar jeg sluppet.

• Liker 1
Skrevet

Er det bare å gå dit og be om å få et glass? :P

Ja, eller, som oftest fyller man ut et skjema og krysser av på hva man er der for  (lege, psykiske problemer, gynokologisk undersøkelse, evt. kun klamydiatest). Dette leverer man inn når man kommer, også venter man... og venter.... og venter -.- Greit å ikke ha veldig dårlig tid når man er der. 

Skrevet

HIV/AIDS test gjør legetimen gratis så lenge du sier du tror du kan ha fått det.

Og også dette kan man gjøre nesten hvor som helst. Jeg fikk ta en gratis anonym hurtigtest på en helsestasjon for menn som har sex med menn, selv om jeg er kvinne. De fleste helestasjoner og legekontorer er veldig hjelpsomme når det gjelder sånne ting. Det er viktig å gjøre det så enkelt som mulig for å bekjempe sykdommene. 

Skrevet

Siden det er gratis å teste seg for klamydia f.eks. hos fastlegen, og man får testet seg for det og "alt" annet gratis hos klinikker for kjønnssykdommer så synes jeg prisen på den hjemmetesten var vannvittig!

Skrevet

Ja, eller, som oftest fyller man ut et skjema og krysser av på hva man er der for  (lege, psykiske problemer, gynokologisk undersøkelse, evt. kun klamydiatest). Dette leverer man inn når man kommer, også venter man... og venter.... og venter -.- Greit å ikke ha veldig dårlig tid når man er der. 

OK, så jeg går til resepsjonen, får skjema, venter, blir oppropt, får tildelt  glass, pisser i glasset, leverer glasset og går? Og så får jeg beskjed om resultatet på SMS etter noen uker?

Skrevet

Du vil neppe få resultatet på SMS, da det er veldig personlig informasjon, og SMS er ikke en trygg måte å gi konfidensiell informasjon på. Men resten stemmer veldig godt. 
Det er bedre å sjekke seg en gang for mye, enn en gang for lite. Fort gjort, koster lite, og det bør gjøres med jevne mellomrom. Uten helsen har du ingenting. 

Skrevet

Du vil neppe få resultatet på SMS, da det er veldig personlig informasjon, og SMS er ikke en trygg måte å gi konfidensiell informasjon på. Men resten stemmer veldig godt. 
Det er bedre å sjekke seg en gang for mye, enn en gang for lite. Fort gjort, koster lite, og det bør gjøres med jevne mellomrom. Uten helsen har du ingenting. 

Og på Olafia, er det kun klamydia man tester seg for når man pisser?

Skrevet

Og på Olafia, er det kun klamydia man tester seg for når man pisser?

Vet ikke om hvordan det er der, men når jeg testet meg på min lokale helsestasjon tok jeg urin- og blod-prøve. Det eneste som ikke ble testet for var visst herpes. De sa dette var fordi det ikke er vanlig å teste om man ikke har symptomer for det. 
Så gå all in,

Skrevet

Jeg fikk svar på like private tester på sms. Så tror nok du kan få dette resultatet på sms også

Skrevet

Godt voksen som det heter. Bor på Grünerløkka. 

Da har du jo gangavstand til Olafia på nedre løkka! 

De er åpent alle dager, men til forskjellige tider. Sjekk nettsiden og dra dit en dag som passer planen din.
Der er aldersgruppen ca 25-55 år og undersøkelse, behandling og oppfølging er gratis.
De er svært profesjonelle, og det føles "normalt" å gå dit, ingen på venterommet dømmer hverandre. Det er som å sitte i kø på en flyplass på en måte :) Hehe.

• Liker 1
Skrevet

Du kan også kjøpe hjemmetest på Boots til 399,-. Den tester dog kun for klamydia. Uansett, det er gratis å teste seg hos fastlegen, så hvorfor ikke bare gjøre det? 

Skrevet

Hallo hjemmetester tester ikke alt! Andre kjønnssykdommer er like vanlig å få som klamydia!
husk at 80% har herpes viruset i seg! og gonore blir også mer og mer populært.

TS bo på løkka, så da tar det fem minutter ned til helsestasjonen for sexuell helse som er et svært bra tilbud for voksne i oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...