Gå til innhold

pinnekjøtt-kalorier-fjerne fettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

largeHvis man pirker ut kjøttbitene på pinnekjøttet (som på bildet, de i kantene) of fjerner alt det synlige fettet.. er det da mye kalorier i kjøttet allikevell? Og er det mye fett selv om man ikke ser det? :(

Anonymkode: b4825...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mye fett i selve kjøttet. Mye er smeltet ned i kraften man serverer til pinnekjøttet. Spiser man bare rent kjøtt uten saus og stappe blir  det jo ganske kjedelig. Nyt pinnekjøttmiddagen din, du spiser det vel ikke hver dag?

Anonymkode: 50b05...81a

Skrevet (endret)

I fårekjøtt er det en del fett i selve kjøttet ja, i motsetning til f.eks. svinekjøtt.

Endret av spinelli
Skrevet

Takk for svar :)

Skulle ønske jeg kunne bare nyte det ja, for spiser det ikke hver dag nei. Men nå har det seg sånn at jeg sliter med spiseforstyrrelser og da er det ikke "bare en middag som jeg spiser en gang i året"...

Gjest incognita
Skrevet

Spis sunt mellom nyttår og jul, så trenger du ikke tenke på hva du spiser mellom jul og nyttår. :)

Skrevet

Håper du søker hjelp, og at du kommer deg over sykdommen din. 

• Liker 3
Skrevet

Håper du søker hjelp, og at du kommer deg over sykdommen din. 

Takk, er i behandling allerede :) 

• Liker 1
Skrevet

Det ser godt ut, og jeg liker ikke pinnekjøtt :sjokkbla:

Du bør nok heller ta opp dette med behandleren din. Spørsmål som grunner i spiseforstyrrelser er litt på kanten av dette forumets kompetanseområde. 

Skrevet

Kjære trådstarter,

jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. J

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mynona, mod.
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...