Gå til innhold

Barnesikring: Kle en murvegg i skum

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Vi har to vegger i leiligheten i murstein av typen man gjerne forventer skal være utendørs. Nå som sønnen min så smått har begynt å tråkke rundt på egenhånd, er jeg redd han skal kunne stupe inn i veggen og skade seg. Særlig hjørnene bekymrer meg. Har sett på babyshop at det finnes skum man kan bruke til å kle bordlengder med. Kunne tenke meg noe lignende, men den ene typen jeg har sett var ferdig kuttet, og jeg tror ikke den ville passet. Da vi leier er det dessverre uaktuelt å skru eller lime på en list. Noen forslag på hvor jeg kan få tak i skumlister i en slik størrelse, evt noe annet jeg kan bruke?

Endret av sumyherbst
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vi har to vegger i leiligheten i murstein av typen man gjerne forventer skal være utendørs. Nå som sønnen min så smått har begynt å tråkke rundt på egenhånd, er jeg redd han skal kunne stupe inn i veggen og skade seg. Særlig hjørnene bekymrer meg. Har sett på babyshop at det finnes skum man kan bruke til å kle bordlengder med. Kunne tenke meg noe lignende, men den ene typen jeg har sett var ferdig kuttet, og jeg tror ikke den ville passet. Da vi leier er det dessverre uaktuelt å skru eller lime på en list. Noen forslag på hvor jeg kan få tak i skumlister i en slik størrelse, evt noe annet jeg kan bruke?

Finnes det noen selvklebende myke lister og hjørnebeskyttere (dette finnes til å montere på spisebord o.l. og kan nok også festes på vegg m.m.) som du kan feste på de utsatte områdene?

Anonymkode: 57853...2d8

Skrevet

Hei,

Hei

Evt still opp en skumgummimadrass med trekk på, ved de 2 utsatte veggene

• Liker 1
Skrevet

Hei

Evt still opp en skumgummimadrass med trekk på, ved de 2 utsatte veggene

Så velter madrassen slik at nurket kveles. Kjempegod ide.

Du har ikke vurdert å putte hjelp på ungen? Eventuelt passe på han?

Skrevet

Så velter madrassen slik at nurket kveles. Kjempegod ide.
Du har ikke vurdert å putte hjelp på ungen? Eventuelt passe på han?

Madrassene kan vel også festes til vegg med kraftig dobbeltsidig tape, selvklebende borrelås el.l.?

• Liker 1
Skrevet

Ofte trenger man mye mindre barnesikring enn hva man tror

• Liker 6
Skrevet

Hva med å la veggen være og la barnet lære at det er mindre lurt å kræsje i veggen? Med mindre barnet har en kjent hodeskade eller liknende. Det er sjeldent farlig å kræsje med en vegg. 

• Liker 5
Skrevet

Madrassene kan vel også festes til vegg med kraftig dobbeltsidig tape, selvklebende borrelås el.l.?

Høres ut som sånne polstra rom som psykiatriske sykehus har i bøker.

• Liker 3
Skrevet

Ps

Man får også kjøpt selvklebende posters (hos Japan Photo bl.a.) som har en viss tykkelse og som er vaskbare, og som du kunne kledt de nederste delene av de 2 veggene med

Du kan selv velge motiv og str og også velge motiv fra egne fotografier :)

• Liker 1
Skrevet

Ps

Man får også kjøpt selvklebende posters (hos Japan Photo bl.a.) som har en viss tykkelse og som er vaskbare, og som du kunne kledt de nederste delene av de 2 veggene med

Du kan selv velge motiv og str og også velge motiv fra egne fotografier :)

http://www.japanphotoxxl.no/prisliste/

Evt bilde på hard skumplate se nederst på siden i linken

Skrevet

Hei,

I hvilke rom er disse 2 veggene?

Kan du evt sette en myk sofa el.l. inntil disse/denne veggen?

• Liker 1
Skrevet

Hvor stor er sjansen for at barnet skal velte og slå hodet inn i akkurat den veggen? Mine barn har aldri slått hodet inn i noen vegg, det ofte ikke der de faller. Mer rundt bord og stoler som de holder seg i.

Som noen skriver over her så trenger man mindre barnesikring enn man selv tror. 

Anonymkode: 4c179...ad9

• Liker 2
Skrevet

Huset jeg vokste opp i har en firkanta pipe i murstein midt i stua. Dvs fire ganske skrape hjørner. Jeg har aldri skadet meg på den, fordi foreldrene mine passet på meg helt til jeg skjønte selv at det var en god idé å holde seg unna. Det eneste vi hadde av barnesikring var grind foran begge trappene i huset.

• Liker 1
Gjest Lalalala59
Skrevet

Du får velge selv, men jeg tror ikke du trenger den type barnesikring. Mine barn har slått seg mye, men det er ikke til å unngå. Jeg er helt for å rydde bort interiør som lett kan velte en periode, men å kle en vegg med skumgummi? Jeg tror virkelig ikke du trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...