Gå til innhold

Hvor fort gravid igjen...?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Så skal man snart på 6 ukers kontroll, og det var det med prevensjon da... Saken er den at jeg ikke har lyst å starte med prevensjon igjen. Jeg kunne gjerne la det "humpe og gå" :hoho: , og ta ting som de kommer.

Jeg fullammer, men det er jo heldigvis ingen 100% sikker prevensjonsmetode. Jeg vil ha en unge til før jeg gir meg. 4 får likssom være nok.

Er det noen her som har 2 tette? Hvor fort ble du gravid igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg har to ganske tette, for det er bare 1 1/2 år mellom de. Like greit å bli ferdig, selv om de ikke var planlagt. :ler:

Skrevet

En venninde av meg var gravid igjen på seks ukers kontrollen. Nå var hun riktignok ikke der før det var gått åtte uker etter fødsel, men allikevel.....

Doktoren rådet henne til å ta abort, fordi faren for nedsunken livmor og / eller for tidlig fødsel var for stor.

Skrevet

Mine to yngre søsken er det 16 mnd mellom... og søstra mi er født en mnd for tidlig - så det er kanskje noe i at man ikke bør få barn så veldig tett...

Vet det var veldig slitsomt for min mor med 4 unger, der to var i bleiealder - vi to andre var bare 5 og 8 år gamle.

Skrevet

Jeg har hørt en gang at man bør vente ett svangerskap før man begynner det neste, altså 9 mnd før du begynner prøving. Hvor jeg har hørt dette, husker jeg ikke.

Skrevet

Jeg har 17 mnd mellom mine og det har fungert veldig bra. Planlagt var det også :wink:

Vi ventet så pass lenge med og få barn, så vi synes det var greit og få de tett. De har også utrolig mye glede av hverandre.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Glemte å si at mellom min søster og meg er det 1 år og 25 dager. :wink:

Gjest ikke innlogget kimmi
Skrevet

17 mnd mellom våre. suverent spør du meg. ikke planlagt, men heller ikke "ikkeplanlagt" begynte ikke med prev. og det som skjedde det skjedde..... heldigvis. idag er de 2 og 3,5 , og det er suverent.

Skrevet

Min bror er ca 11,5 mnd eldre enn meg:)

Skrevet

Det er 16 mnd. mellom meg og lillebroren min.

Har ikke hørt annet fra foreldrene våre enn at det har gått utmerket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Søsteren min har 3 barn og alle 3 er det 10 1/2 mnd imellom,så hver gang hun var på 6 ukers kontrollen så var hun gravid igjen.

Nå venter hun nummer 4 på og hun sier også denne gangen at hun i alle fall skal ha 2 tette før hun avslutter helt.

Uansvarlig synes nå jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har tre tette....en gutt på 3 år , ei jente på 2 år og en gutt på 9 mnd.....

:-)

Skrevet

Har en jente på snart to år (fyller to slutten av denne mnd) og vurderer å prøve å bli gravid igjen. Synest tre år er en veldig fin aldersforsjell, føler at jeg har følgt opp dattra mi og at hun får glede av et søsken nå..Men dette er så forsjellig, noen synest det er supert med tette..Jeg tror ikke jeg er den rette for det..

Skrevet

Om du har 3 barn har du da vel selv en viss pekepinn på når du sannsynligvis blir fruktbar igjen? Når fikk du igjen mensen etter de to første?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...