Gå til innhold

Noen sminkeeksperter som kan hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 

Har null peiling på sminke men tenker å kjøpe meg eit nytt pudder nå. Noen som har forslag? Vil ha noe som ser naturlig ut på og gir litt glød, gjerne smelter inn i huden(?). Legg gjerne med bilder av hvordan det er på. 
Har normal norsk hud vil jeg si, med rødt skjær. Av og til tørr hud om det har noe å si.  

Tidligere har eg brukt bare minerals pudderet. Vil ha noe som er enkelt å påføre. Ikke interressert i countouring og sånt. 

Anonymkode: 665e9...300

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har tørr hud anbefaler jeg heller foundation, og et lett lag med gjennomsiktig pudder over. Jeg har veldig tørr hud, og bruker jeg pudder så blir det fort kakete om det gir noe mening. Det kan fort se matt og blast ut på min hud (jeg har også typisk nordisk hud). 

Fit me foundation fra Maybelline er en ganske god foundation for tørr hud. Utover det så kan jeg for øvrig anbefale Bare Minerals, det er et godt alternativ til pudder om du virkelig vil ha det.

Anonymkode: 96e01...66b

Skrevet

Om du har tørr hud anbefaler jeg heller foundation, og et lett lag med gjennomsiktig pudder over. Jeg har veldig tørr hud, og bruker jeg pudder så blir det fort kakete om det gir noe mening. Det kan fort se matt og blast ut på min hud (jeg har også typisk nordisk hud). 

Fit me foundation fra Maybelline er en ganske god foundation for tørr hud. Utover det så kan jeg for øvrig anbefale Bare Minerals, det er et godt alternativ til pudder om du virkelig vil ha det.

Anonymkode: 96e01...66b

Takk! Ja er bare minerals eg har brukt nå og syns egentlig at det fungerer bra på huden min. 

Hehe, er absolutt helt grønn på dette feltet, men hva med Bb cream då? Noe å anbefale? 

Skrevet

Vil du si halsen din er mer gul eller rød? Anbefaler uansett å gå innom en Mac butikk (de har peiling) for å få dem til å se på huden din, av billig foundations anbefaler jeg true match fra L'Oréal. Husk vis personen som finner foundation til deg i butikken ikke legger den på hake området er det bare å løpe ut, da vet de ikke hva de snakker om :-) 

Skrevet

Er det slik at du får det du betaler for innen sminke eller kommer det ann på merket? Vil helst unngå billig merker pga sensitiv hud. Halsen er nok mer gul 

Takk for svar! Skal gå innom mac i morgen å høre! 

Skrevet

Anbefaler clinque sitt superpowder! Aldri vært så fornøyd før. Det er et kompakt pudder, men har ganske god dekkevne og gir et naturlig resultat. Har fått mange kompliment etter jeg begynte å bruke det. nesten umulig å få skjoldete :)

Skrevet

Heisann! 

Har null peiling på sminke men tenker å kjøpe meg eit nytt pudder nå. Noen som har forslag? Vil ha noe som ser naturlig ut på og gir litt glød, gjerne smelter inn i huden(?). Legg gjerne med bilder av hvordan det er på. 
Har normal norsk hud vil jeg si, med rødt skjær. Av og til tørr hud om det har noe å si.  

Tidligere har eg brukt bare minerals pudderet. Vil ha noe som er enkelt å påføre. Ikke interressert i countouring og sånt. 

Jeg anbefaler glo'minerals på det sterkeste. Fantastisk sminke. Har brukt det i over 6 år og kommer aldri til å skifte. Har også litt tørr hud, men pressed base fungerer kjempebra. Jeg er ikke helt enig i at det er bedre å bruke flytende foundation da denne har en tendens til å legge seg på de tørre hudpartiene. Så lenge du bruker en god primer under går det som regel fint :-) 

Skrevet

Jeg kan anbefale Smashbox sitt Halo-pudder om du er ute etter noe med lett dekk. Det er virkelig helt fantastisk for min tørre hud. Pudderet gjør faktisk huden finere jo lengre det sitter på! Det er dog ikke innmari dekkende, men for generell utjevning av hudtone og småfeil er det helt perfekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...