AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Hvor lang tid bør det gå mellom to joggeøkter, med tanke på skader/overtrening osv.? Jogger med moderat intensitet, 30-50 minutter (5-8 km). Er ganske vant med jogging, har jogget regelmessig i ca. tre-fire år. Kan man vente kortere tid mellom en joggeøkt og en ellipseøkt, eller bør man vente like lenge her som mellom to joggeøkter? - Jente 22 Anonymkode: 958a9...eed
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Ellipsetrening er jo ikke like belastende for feks knær og legger, så du kan sikkert ha mindre opphold da. Anonymkode: 55189...77e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Ellipsetrening er jo ikke like belastende for feks knær og legger, så du kan sikkert ha mindre opphold da.Anonymkode: 55189...77eJa, var det jeg også tenkte Men er fortsatt usikker på hvor lenge jeg bør vente mellom to joggeøkter, joggeøkt og ellipseøkt, eller feks. to ellipseøkter. Anonymkode: 958a9...eed
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Ja, var det jeg også tenkte Men er fortsatt usikker på hvor lenge jeg bør vente mellom to joggeøkter, joggeøkt og ellipseøkt, eller feks. to ellipseøkter. Anonymkode: 958a9...eedDet er vel ingen fasitsvar på dette, og jeg tenker at du egentlig må kjenne på kroppen og bare prøve ut. Toppidrettsutøvere har jo flere treningsøkter per dag uten at de blir skadet av den grunn. Derfor må du nok bare kjenne på hva din kropp er komfortabel med og hvordan den reagerer på ev hyppige treningsøkter. Anonymkode: 55189...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå