AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Jeg trenger litt hjelp. Hvordan skal denne vaskes? Med hva? Hvilket program?Jeg har vanlig omo colour og softlan skyllemiddel. Men hvis jeg på død og liv MÅ ha noe annet så kan jeg kjøpe det i morgen.Det er en lue med pels. Her er bilde av vaskelappen (NB stort bilde, så hvis du ikke klarer å lese; høyre klikk også "åpne bilde i ny fane"). Det er en god del katthår på den. Tåler denne vaskemaskin? Jeg vet at mange ting krever håndvask, men går helt fint i maskinen, så lurer på om denne med disse type "produkter" tåler vaskemaskin? Har aldri vasket den, også vil jeg ikke ødelegge den. Anonymkode: 9ac66...303
Berit Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Det står at den må håndvaskes. Det står ofte for sikkerhets skyld.Jeg hadde vasket den i maskin på silkeprogram 30 grader eller finvask 30 grader, kortprogram som er rundt 30 min. Så ville jeg tatt den ut av maskinen med det samme programmet var ferdig og hengt den på tørk.Ville brukt flytende vaskemiddel (gjerne milo) som sies å være det mest skånsomme. Ville ikke brukt skyllemiddel.
peppermyntete Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde gjort det samme som Berit. Flytende milo på et kort finprogram 30 grader, uten sentrifugering.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Når det står en hånd nede i vaskebaljesymbolet, så betyr det håndvask. Håndvask fordi materialet er av skjør veving, vanskelig å sy osv. Den tåler ikke mekansik bearbeiding i en vaskemaskin, uansett skåneprogram.Acryl blir lett "elektrisk". Milo og skyllemiddel (skyllemiddel er vanligvis fy hos meg) men på dette plagget hadde jeg brukt skyllemiddel. Når håndvasken er ferdig ville jeg sentrufugert i maskinen. Så vil noen si at det er motstridende i forhold til tildigere råd, men ved sentrufugering ligger plagget i ro mens trommelen går rundt og får vannet ut av plagget. Plagget vil da unngå å henge til drypptørring, noe som er en større belastning enn en runde med rask sentrufugering. Du nevner at den har en del kattehår. Men har du tenkt over at dersom du putter plagg med kattehår i maskinen, hvor blir da kattehårene av? De tetterigjen lofilteret, de går med skyllevann i rørene og tetter til der. Kattehår hører til i støvsugeren, ikke i vaskemaskinen. Gå ut og rist av det du får av først. Følger du ikke vaskeanvisningen og plagget tar skade av vasken, kan du ikke gå tilbake til butikken og be om nytt plagg fordi plagget ikke tålte anbefalt vask. Anonymkode: e63dc...5c2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Når det står en hånd nede i vaskebaljesymbolet, så betyr det håndvask. Håndvask fordi materialet er av skjør veving, vanskelig å sy osv. Den tåler ikke mekansik bearbeiding i en vaskemaskin, uansett skåneprogram.Acryl blir lett "elektrisk". Milo og skyllemiddel (skyllemiddel er vanligvis fy hos meg) men på dette plagget hadde jeg brukt skyllemiddel. Når håndvasken er ferdig ville jeg sentrufugert i maskinen. Så vil noen si at det er motstridende i forhold til tildigere råd, men ved sentrufugering ligger plagget i ro mens trommelen går rundt og får vannet ut av plagget. Plagget vil da unngå å henge til drypptørring, noe som er en større belastning enn en runde med rask sentrufugering. Du nevner at den har en del kattehår. Men har du tenkt over at dersom du putter plagg med kattehår i maskinen, hvor blir da kattehårene av? De tetterigjen lofilteret, de går med skyllevann i rørene og tetter til der. Kattehår hører til i støvsugeren, ikke i vaskemaskinen. Gå ut og rist av det du får av først. Følger du ikke vaskeanvisningen og plagget tar skade av vasken, kan du ikke gå tilbake til butikken og be om nytt plagg fordi plagget ikke tålte anbefalt vask. Anonymkode: e63dc...5c2tenkt å bruke slik klesrulle for å fjerne det meste av katthårene. Den har ligget på gulvet et par ganger, for katten har revet den utav klesskapet. Derfor den må vaskes, ikke på grunn av katthårene. Må kjøpe milo i morgen.Har 15 min, 30 min og 1 time på hurtig-alternativene. Kan skru ned sentrifugeringen, går opp til 1700 eller 1600 (pluss en null, tror jeg aner ikke jeg). Hvor mye bør det være på? ts Anonymkode: 9ac66...303
Gjest Tigress Skrevet 23. november 2015 #6 Skrevet 23. november 2015 Eit lurt triks er å leggje den på eit handkle og så rulle det inn i handduken. Då kan du vri opp handduken littegrann og få klemt ut mest alt vatnet. Dropp sentrifugeringa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå