Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? / Barnevernet

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjenten
Skrevet (endret)

Takk for alle tips!

Endret av Ukjenten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet kan absolutt hjelpe deg, ta kontakt med dem!

Går du på skole?

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke en mulighet for at du kan kontakte NAV også slik at de kanskje kan hjelpe deg økoknomisk med en hybel når du er i den situasjonen du er i? Jeg ville kontaktet de for å spørre. Har foreldrene dine økonomisk mulighet til å hjelpe deg med en hybel?

Det er supert at du jobber det du kan nå! Jeg tenkte ikke så mye på jobb da jeg var tenåring da jeg hadde mer enn nok med skolegangen i seg selv, og for CV'en min sin del nå er jo ikke det så bra å nesten ikke ha arbeidserfaring med noe. Har du prøvd å søke aktivt på jobber du kan gå til etter jul? 

Håper det ordner seg for deg snart slik at du klarer å komme videre i livet ditt! :klem:

Anonymkode: e6c42...db0

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som om det kan være lurt å komtakte barnevernet og se om de kan hjelpe deg!  Du har opplevd mye,  men fremstår som en person som ser etter løsninger.  Lykke til videre, det kommer nok til å ordne seg :hug:

Anonymkode: 2f1e8...aa6

• Liker 3
Gjest Ukjenten
Skrevet

Barnevernet kan absolutt hjelpe deg, ta kontakt med dem!

Går du på skole?

Okei, tusen takk! Skal få mamma til å ringe hun som hjalp oss før vi avsluttet, og se om vi kan få til en løsning! Ja, jeg går vg1, men synes det er vanskelig da jeg sliter med depresjon/angst også..

Er det ikke en mulighet for at du kan kontakte NAV også slik at de kanskje kan hjelpe deg økoknomisk med en hybel når du er i den situasjonen du er i? Jeg ville kontaktet de for å spørre. Har foreldrene dine økonomisk mulighet til å hjelpe deg med en hybel?

Det er supert at du jobber det du kan nå! Jeg tenkte ikke så mye på jobb da jeg var tenåring da jeg hadde mer enn nok med skolegangen i seg selv, og for CV'en min sin del nå er jo ikke det så bra å nesten ikke ha arbeidserfaring med noe. Har du prøvd å søke aktivt på jobber du kan gå til etter jul? 

Håper det ordner seg for deg snart slik at du klarer å komme videre i livet ditt! :klem:

Anonymkode: e6c42...db0

Jeg tenkte litt på å kontakte nav ja, men jeg føler på en måte at grunnene mine ikke er gode nok da det ikke er foreldrene mine som har gjort meg noe vondt, men at jeg likevel har opplevd mye vondt i huset her vi bor nå. Jeg føler jeg trenger å flytte til mitt eget sted for å komme videre, men føler meg så utrolig dramaqueen. Foreldrene mine har ingen mulighet til å støtte meg med en hybel da de sliter med å få det til å gå rundt, dessverre..

Jeg har søkt på 18 steder, men enten så søker de ikke nye medarbeidere, eller så er jeg for ung dessverre. Jeg har virkelig gjort alt jeg kan for å få meg en jobb etter jul.. Tusen takk, setter pris på gode ord!

Det høres ut som om det kan være lurt å komtakte barnevernet og se om de kan hjelpe deg!  Du har opplevd mye,  men fremstår som en person som ser etter løsninger.  Lykke til videre, det kommer nok til å ordne seg :hug:

Anonymkode: 2f1e8...aa6

Tusen takk, gode deg!

Skrevet

Jeg flyttet ut når jeg var 16, fikk stipend + barnebidrag og litt penger innimellom fra foreldrene mine. Jobbet ikke, men bodde på et lite sted.

Du trenger ikke være redd for å bli oppfattet som en dramaqueen når du har opplevd det du har.

• Liker 1
Gjest Ukjenten
Skrevet

Jeg flyttet ut når jeg var 16, fikk stipend + barnebidrag og litt penger innimellom fra foreldrene mine. Jobbet ikke, men bodde på et lite sted.

Du trenger ikke være redd for å bli oppfattet som en dramaqueen når du har opplevd det du har.

Jeg tenkte kanskje å finne noe på rundt 30kvm, da jeg overhodet ikke trenger mer enn det. Problemet er at borteboerstipend er på 4157kr i måneden, og man finner _ingenting_ til den prisen dessverre. Foreldrene mine vil jo støtte meg litt selvfølgelig, men de har ikke råd til å støtte meg så altfor mye. Jeg jobber nå, men ikke etter jul.

Tusen takk, det betyr mye å høre det!

Skrevet

Du klarer deg sikkert på 10 kvm + bad, det var det jeg hadde i den alderen. Men jeg vet jo ikke om det finnes noe slikt til en billig pris  i nærheten.

Men diskuter det med barnevernet, håper de kan hjelpe deg.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å legge ut en annonse på finn.no selv, eller i avisen. Makspris 3000, kan være lite?

Gjest Ukjenten
Skrevet

Hva med å legge ut en annonse på finn.no selv, eller i avisen. Makspris 3000, kan være lite?

Hm, det går jo an. Men 1400kr på mat i måneden er ganske lite, er det ikke? Samtidig får du ingenting til 3000kr med alt inkludert her jeg bor, dessverre.

Gjest Ukjenten
Skrevet

Du klarer deg sikkert på 10 kvm + bad, det var det jeg hadde i den alderen. Men jeg vet jo ikke om det finnes noe slikt til en billig pris  i nærheten.

Men diskuter det med barnevernet, håper de kan hjelpe deg.

Det gjør jeg sikkert! Tusen takk. :) 

Skrevet

Barnevernet har mange forskjellige ordninger :) for eksempel hybel med "forsørger" eller hva de kaller det. Da bor du i en hybel og kan styre deg slik du vil selv, samtidi som du har en omsorgsperson som følger litt med. Altså, en hyggelig hybelvert som bryr seg om deg. Det kan jo passe veldi bra for deg, for det er jo ikke bare bare å bo helt alene når man er ung og deprimert.  Har vært der selv, flyttet i fosterfamilie når jeg var 16. Det kan også være en mulighet. Foreldrene mine hadde fortsatt foreldre retten for meg

Anonymkode: ae371...5cf

Gjest Ukjenten
Skrevet

Barnevernet har mange forskjellige ordninger :) for eksempel hybel med "forsørger" eller hva de kaller det. Da bor du i en hybel og kan styre deg slik du vil selv, samtidi som du har en omsorgsperson som følger litt med. Altså, en hyggelig hybelvert som bryr seg om deg. Det kan jo passe veldi bra for deg, for det er jo ikke bare bare å bo helt alene når man er ung og deprimert.  Har vært der selv, flyttet i fosterfamilie når jeg var 16. Det kan også være en mulighet. Foreldrene mine hadde fortsatt foreldre retten for meg

Anonymkode: ae371...5cf

Skal snakke med de, tusen takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...