Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2004 #1 Del Skrevet 1. oktober 2004 Skulle sikkert ha vært en tur hos tannlegen (for ti år siden) :oops: men har innbitt tannlegeskrekk. Noen som vet om / hvor man kan få full narkose....? Noen som har prøvd tannlegehøyskolen...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. oktober 2004 #2 Del Skrevet 1. oktober 2004 Det finnes en del tannleger i Oslo som bruker nye metoder som kan hjelpe oss som har tannlegeskrekk, ikke i form av beroligende eller narkose, men som mindre smertefulle behandlinger. Noen bruker en bedøvelsessprøyte som kalles "magic wand" som er helt smertefri (for de som synes sprøyta er verst), og noen borrer med oksygen (eller var det ozon?), uansett så er det helt smertefritt og krever ingen bedøvelse. Søk litt på nettet så finner du nok informasjon. Men dette er jo bare hjelpsomt om det er selve ubehaget/smertene du er redd for, er det hele situasjonen blir det en helt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2004 #3 Del Skrevet 1. oktober 2004 Tror nok at jeg må være "borte," smerter er jeg ikke redd for...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2004 #4 Del Skrevet 1. oktober 2004 Tanten min fikk vival før hun skulle til tannlegen. Kunne det fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2004 #5 Del Skrevet 1. oktober 2004 Tror ikke det hjelper...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2004 #6 Del Skrevet 1. oktober 2004 Du får ringe å spørre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 1. oktober 2004 #7 Del Skrevet 1. oktober 2004 Føler med deg, for jeg har det på samme måten. Men kan ikke hjelpe deg med dette, for jeg bor i Bergen. Men jeg sitter med en følelse, av at ganske mange i vår aldersgruppe, har tannlegeskrekk. For min del har det med en idiot av en tannlege da jeg var barn, og han skremte samtlige på skolen vår. Derfor er jeg veldig ops på dette med barna mine, for jeg nekter at de skal gå igjennom det samme som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 1. oktober 2004 #8 Del Skrevet 1. oktober 2004 Har du prøvd lystgass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2004 #9 Del Skrevet 1. oktober 2004 Har du prøvd lystgass? Nei..... men jeg tror virkelig at jeg må ha full narkose, jeg orker ikke tanken på å sitte der i det hele tatt... Sitte og vente mens h*n holder på...... *grøss* Da jeg gikk på ungdomsskolen satt tannlegen og pratet i telefonen mens hun holdt på i munnen på folk...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 1. oktober 2004 #10 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg er virkelig livredd for tannlegen, men lystgass funker for meg! Når jeg først har kommet meg dit da, tør jo nesten ikke ringe og bestille time engang.. Skoletannlegen ga meg tannlegeskrekk også. Bedøvelse? Neeei, det trenger du da ikke. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 1. oktober 2004 #11 Del Skrevet 1. oktober 2004 for min del er det ikke bare tannlegeskrekken som gjør meg nervøs men også skrekken fo regninga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 2. oktober 2004 #12 Del Skrevet 2. oktober 2004 Tannlege skrekk ja. Er noe jeg har også i større grad. ( sykelig tannlegeskrekk). Du må snakke med tannlegen din, for det er han som sender en henvisning og vet hvor han skal henvende seg. Hadde også søkt sosialkontoret om å få dekket disse utgiftene, men det er da viktig at du får en bekreftelse fra tannlegen og en oversikt over hvilken tenner som skal gjøres noe med. Tannlegen vil merke dette av på et skjema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 2. oktober 2004 #13 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg sliter også med dette. har ikke vært til tannelge på mange år. Jeg er livredd for sprøyten. Kan kjenne smaken i munnen ennå når jeg tenker på den. Er livredd for smertene og for å ligge der. Pga mye dårlige erfaringer i oppveksten. Jeg ser for meg at når jeg til slutt MÅ til tannlegen, så må jeg få noe som gjør at jeg er helt bortevekk og ikke får med meg noe. Bare det at noen forteller om en tannlegeopplevelse, eller jeg ser noe slikt på tv, så kan jeg få grusomme mareritter om det. :o Når jeg blir mor en gang , så blir det ikke jeg som følger barna til tannlegen, eller plukker ut løse tenner, det er iallefall sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten # Skrevet 3. oktober 2004 #14 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hei. Jeg lider også av veldig tannlegeskrekk,og var for litt åver ett år siden på collosseumklinikken i oslo og fikk tannbehandling under sedasjon. Det fungerte bare så bra,kan si det slik at jeg ikke husket stort fra behandlingen da jeg sov igennom hele greia. Ta kontakt med dem du. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå