Gå til innhold

Bodum presskanne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en slik presskanne i går, da jeg har testet det tidligere og liker smaken. Men ble litt skuffa, den ble jo kald med en gang! Trodde den skulle holde på varmen jeg. Da var det særdeles bortkasta penger, kunne like godt bare brukt pulverkaffe. Hadde laget ganske mye (har den til 12 kopper) så måtte bare helle det ut siden det ble kaldt med en gang. Eller har jeg gjort noe feil her? 

Anonymkode: 46dc6...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte meg en slik presskanne i går, da jeg har testet det tidligere og liker smaken. Men ble litt skuffa, den ble jo kald med en gang! Trodde den skulle holde på varmen jeg. Da var det særdeles bortkasta penger, kunne like godt bare brukt pulverkaffe. Hadde laget ganske mye (har den til 12 kopper) så måtte bare helle det ut siden det ble kaldt med en gang. Eller har jeg gjort noe feil her? 

En presskanne er jo bare et redskap for å lage kaffe. Du må helle kaffen over på en kaffekanne for at den skal holde seg varm. 

Anonymkode: c8c4a...a86

• Liker 7
Skrevet

Da må jeg si du hadde gale forventninger til hva en glasskolbe skulle gjøre for deg ;)

Som AB skriver over.; Termos eller lignende må til :)

• Liker 2
Skrevet

Da må jeg si du hadde gale forventninger til hva en glasskolbe skulle gjøre for deg ;)

Som AB skriver over.; Termos eller lignende må til :)

Ok, så det gjelder å shotte kaffen for harde livet mens den er varm da :) 

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Ja, det kan du si. Jeg har måttet kaste noen liter gjennom årene :)

Skrevet

Det er anbefalt at du fyller presskannen med glovarmt vann først, slik at glasset varmes opp. Da holder den seg varm litt lenger.

Ellers er det ikke det samme som en kaffekanne. Det er bare glass. 

Anonymkode: c9da8...edc

• Liker 1
Skrevet

Du serverer da vel heller ikke kaffen i glassbollen fra kaffetrakteren? Det samme gjelder her, hell over på ei kaffekanne, så kan du nyte varm og god kaffe i mange timer :)

Anonymkode: c8c4a...a86

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...