lulu88 Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Hei.Er litt usikker på om dette er rett sted men spørr likevel. Jeg driver med kampsport og i august forstuet jeg ankelen kraftig. Det tok ett par uker før jeg kunne gå normalt igjen og var veldig hoven. Jeg begynte å trene igjen med støttebandasje så fort jeg kunne. For ca 3 uker siden tråkket jeg over igjen på samme ankelen, hadde lånt bort støttebandasjen siden jeg følte meg fin i formen. Denne overtråkken var ikke så kraftig og jeg klarte å gå noenlunde normalt etter ett par dager (i avstivede sko). Men hovenheten vil ikke gi seg, og foten er stiv når jeg våkner om morgenen og må liksom "gå seg til". Jeg merker også at det er vondt om jeg står eller går for lenge eller bruker høye hæler eller myke sko?(Vet ikke om det er relevant men jeg forstuet også samme foten kraftig i 07 og gikk da på krykker i to uker)Jeg er av typen som ikke går til legen om jeg ikke er døden nær og jeg vet jo hva man skal gjøre når man forstuer foten så den har begge gangene blitt iset ned, lite belastet og holdt høyt. Burde jeg likevel skjekke opp i det eller tar det ganske enkelt lang tid å bli bra igjen?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 men herregud gå til legen!!!!!!! ikke vær så tafatt Anonymkode: fab1b...532
lulu88 Skrevet 22. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2015 Tafatt? Det er jo ikke slik at det gjør veldig vondt og det er mange skader som tar lang tid å bli helt frisk fra. Jeg spørr om erfaringer med overtråkk for å se om andre også opplever at det tar tid?Jeg må ta meg fri fra jobb og kjøre i 40 min for å komme til legen så det er ikke noe jeg ønsker å gjøre dersom dette er helt normalt. Ro deg ned..
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Enig med deg i at deg er unødvendig å gå til legen for å få beskjed om å ta det med ro. Jeg har opplevd at en forstuet ankel, som jeg trodde var så å si fin igjen, slo seg helt vrang et 4-5 uker etter forstuelsen fordi jeg da belastet den for mye. Tror du bør være forsiktig med foten og ikke belaste den. Hvis den er hoven hver morgen kan det hende du bør finne frem igjen krykkene, eller gå til legen (😋) for å få et par. Høres litt overdramatisk ut, men det er så kipt når sånt ikke leges. Det er vanlig at en ankel som har vært forstuet en gang lettere blir det igjen. Alltid venstrefoten hos meg! Anonymkode: 09a65...cec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå