AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Datter 3 år. Aldri vært intressert I å bruke kjoler eller tunika. Til daglig er jo vanlige klær helt Oki - men som bursdags antrekk i dag insisterte hun på ulltrøye med gule striper og rosa ulltights med prikker (undertøy begge deler). Fikk tatt på en tunika under store protester, og ble tenkende på om disse kampene om tøy er med på å gjøre henne til noe hun ikke ser seg selv som......mener at en lærdom om å pynte seg litt når en er i bursdag eller selskap hører med til normaloppdragelsen . Selv har jeg en jobb hvor bukser og genser er det mest anvenlige antrekket og vi er sjelden i selskap som krever kjole/skjøt. ....kan det være derfor hun ikke er intressert.....? Anonymkode: d97ac...386
Duckie Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Må hun bruke kjole/tunika da? Undertøy ser jeg kan bli litt feil, men er da mange andre alternativer til å pynte seg enn kjole. 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Hva med en tunika og en bukse som hun trives i? Vet hun er liten, men hva med å ta henne med på barneavdelingen på HM og la henne plukke ut en topp/tunika som hun liker selv? Klærne der koster ikke all verden. Det kan også godt være at hun trives bedre i klær som er beregnet for gutter. Anonymkode: a17ba...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Kanskje hun er litt som dette kjendisbarnet? http://www.tv2.no/a/6403415 Anonymkode: af15c...952 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Kjøp noen fine bukser og gensere/topper. Man må da ikke bruke skjørt eller kjole fordi man er jente Tunika kan være upraktisk om man vil leke aktivt også, mye bedre med bukse og topp. Anonymkode: 7a182...ced 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Jeg var en utypisk jente og er det fortsatt Ikke tving henne inn i kjoler og smykker om hun ikke vil. Anonymkode: 0bb88...22f 6
Florence Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Ja, det er sååå utypisk at små jenter ikke vil bruke kjole. Det går an å pynte seg uten å bruke kjole. 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Jeg har aldri likt kjoler eller kjolelignende klær(har noen få skjørt til pent). Det er nok en god idé å la hun bli med i klesbutikken, så kan hun si hva hun liker der. Jeg kjøper fortsatt mye av klærne mine i gutte/herreavdelingen. Lykke til! Anonymkode: 3dd82...611 1
lulu88 Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Datteren min elsker alt som har med biler å gjøre og river ut av håret med en gang jeg setter det opp. Dette har jeg absolutt ingen problemer med, da jeg var redd hun skulle bli en utseendefiksert liten "prinsesse". Er det noe jeg virkelig ikke takler er det å pådytte barn skjønnhetsidealer fra de går i bleier. 5
Niennas Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Ja, jeg har en "utypisk jente", som du kaller det. Når jeg handler klær til henne så går jeg alltid til gutteavdelingen, og hun vil helst ha klær med batman, starwars, minions og lignende. Det tok lang tid før jeg fikk lov til å fikse håret hennes (type gre det, og ta en spenne i det, sånn at luggen ikke kom i øynene), og vi må forberede henne litt på bunad til 17. mai og sånn. Heldigvis har det blitt litt enklere Men jeg er overbevist at du elsker datteren din slik hun er, akkurat som jeg elsker min. Hun er en tøffing, og om dette er "den hun er" eller bare en fase (påvirket av gutta i barnehagen) så spiller det ingen trille for min del. Hun er fantastisk slik hun er! 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Nå må du ta å oppdra barnet ditt sånn at hun ikke blir en av de feministiske lesbene!er du helt tett eller? hun er 3 år. Hvorfor skulle hun brydd seg om sosiale normer sett med moren sine øyner? Vil vel leke og ha det komfortabelt. Anonymkode: 6a93a...302 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 Jeg var en slik utypisk jente, kastet kjolene i veggen og ville gå i dress slik som bestefar gjorde, lekte mest me biler og gikk helst i joggedress. Håret skulle aldri røres og hadde det ikke i strikk selv om jeg spillte fotball. I dag er jeg ei kjole jente og utdanner meg til makeupartist. Tok ingen skade av at mamma tvang på meg kjoler. Du kan jo ta henne med på butikken slik at dere kan bli enige om et fint antrekk til slike anledninger? :-) Anonymkode: dda4e...060
minister-mio Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Det trenger ikke ha med kjønn å gjøre, pynte seg i bursdag bør man lære seg å gjøre uansett 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #14 Skrevet 22. november 2015 Å pynte seg er jo ikke synonymt med kjole/skjørt.Men jeg tenker at mødre bør trumfe litt igjennom på enkelte ting. Bursdagsselskap = mer pynta klær enn vanlig. Basta. Anonymkode: b9a46...56c 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #15 Skrevet 22. november 2015 Kanskje hun er litt som dette kjendisbarnet? http://www.tv2.no/a/6403415Anonymkode: af15c...952Eller som Bastian, sønnen til Jan Eggum og Kaia Huuse: han har langt blondt hår og ser ut som en jente:http://www.klikk.no/produkthjemmesider/herogna/article922271.ece Anonymkode: 30f42...612 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #16 Skrevet 22. november 2015 Hvorfor skal en tre åring absolutt gå i kjole hver gang?jeg syntes også det egentlig er rart å i det hele tatt introdusere et så lite barn til "mote" og utvalg.Mamma la fram klær til meg hver morgen til jeg var 12 år og da var det de klærne jeg gikk i.Det sparte meg for mye ang selvtillitt og selvbilde. Klærne var såklart ikke noe jeg ville valgt i dag, mentok i hvertfall vekk den bekymringen rundt hva jeg så presentabel ut i og ikke , siden jeg ikke hadde noe å velge mellom. Anonymkode: b09f8...9b7
Gjest O.G. Skrevet 22. november 2015 #17 Skrevet 22. november 2015 Datter 3 år. Aldri vært intressert I å bruke kjoler eller tunika. Til daglig er jo vanlige klær helt Oki - men som bursdags antrekk i dag insisterte hun på ulltrøye med gule striper og rosa ulltights med prikker (undertøy begge deler). Fikk tatt på en tunika under store protester, og ble tenkende på om disse kampene om tøy er med på å gjøre henne til noe hun ikke ser seg selv som......mener at en lærdom om å pynte seg litt når en er i bursdag eller selskap hører med til normaloppdragelsen . Selv har jeg en jobb hvor bukser og genser er det mest anvenlige antrekket og vi er sjelden i selskap som krever kjole/skjøt. ....kan det være derfor hun ikke er intressert.....?Anonymkode: d97ac...386Hvorfor skal hun ha kjole på når hun ikke vil?
Rotemor Skrevet 22. november 2015 #18 Skrevet 22. november 2015 Hvorfor skal hun ha kjole på når hun ikke vil?Ja...Jeg skjønner ikke tema engang.Det er jo helt typisk for treåringer at de skal kle seg som Pippi Langstrømpe. Ikke noe uvanlig med det. Det handler om å få egen vilje og ha en egen smak under utvikling.... 2
Gjest O.G. Skrevet 22. november 2015 #19 Skrevet 22. november 2015 Ja...Jeg skjønner ikke tema engang.Det er jo helt typisk for treåringer at de skal kle seg som Pippi Langstrømpe. Ikke noe uvanlig med det. Det handler om å få egen vilje og ha en egen smak under utvikling....Nemlig.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #20 Skrevet 22. november 2015 Min datters beste venninne er slik. Og helt fantastisk! Når temaet i en bursdag var filmen frost var hun den eneste som ikke var Elsa eller Anna, hun var Olaf og den stiligste av alle! :-) bruker aldri kjole og er overhodet ikke interessert i prinsesse greier eller slikt. Hun er seg selv og det er helt flott :-) Anonymkode: 4f69b...260 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå