FreeLife Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 (endret) Antallet flyktninger/innvandrere som ikke er interessert i å bidra til samfunnet og bli "norske" vil forsvinne når grunnlaget ikke lenger ligger til rette. Så lenge velferdsstaten fungerer og vi er rike nok så har alle det bra - sant? Vi har det foreløpig bra, altså fungerer det fortsatt. Når det ikke lenger fungerer så vil de som er økonomiske migranter og lykkejegere garantert prøve seg i mindre tøffe områder i verden. Vi må ikke glemme at dersom velferdsstatgrunnlaget og får rikdom forsvinner, så er dette ett av verdens mest brutale områder å leve i. 7-8 mnd med kulde og relativt kjølige sommre. Skal man være fattig har man det antakelig bedre som fattig i Hellas, Spania eller Afrika. Kun de som virkelig føler kjærlighet til Norden vil bli her i nedgangstider. Man må nærmest elske ved og isfiske om man skal klare seg her i mindre rike tider. Så win win..de av oss som elsker Norden blir her uansett. De som kun er her for rikdommen, norsk eller utlenninger stikker. Og for meg spiller det ingen rolle om en ekte nordmann er brun eller hvit. Det handler om hvilke verdier man har. Kjærligheten til norden, landet, fjellet, fiske, natur, jakt, friluftsliv. Forskjellen på oss vikinger her i nord og mange andre folkeslag er at mange av oss elsker det harde livet. Mange drømmer om et ekte liv. Mange drømmer om jakt, fiske og samling av ved. Kanskje drømmen snart blir en realitet?Kommer du til å bli no matter what? Detgjør jeg. Er godt forberedet. Vært ute en vinternatt før Endret 22. november 2015 av FreeLife
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Jeg trodde du hadde sagt farvel til å skrive om flyktningene på forum nå som du oppdaget loven som nekter deg å spre hat? Anonymkode: 0d832...31d 4
FreeLife Skrevet 22. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2015 Jeg trodde du hadde sagt farvel til å skrive om flyktningene på forum nå som du oppdaget loven som nekter deg å spre hat?Anonymkode: 0d832...31dDerfor sprer jeg kjærlighet. Hvorfor sprer du hat mot meg? 2
Nøste~ Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Du får det til å høres ut som vi kommer til å bli hulemennesker. 2
FreeLife Skrevet 22. november 2015 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2015 Du får det til å høres ut som vi kommer til å bli hulemennesker.Neei?Er folk hulemennesker i Hellas? Neeeei? Men det er tøffere tider hvor mer praktiske skills er nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Det høres slitsomt ut og gå rundt å være så redd og paranoid som mange er i dag. Anonymkode: 0d832...31d
Nøste~ Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Neei?Er folk hulemennesker i Hellas? Neeeei? Men det er tøffere tider hvor mer praktiske skills er nødvendig.Jo fordi du sier vi må jakte, isfiske og samle ved for å klare oss? Er nok ikke sånn det blir. Også snakker du som om ingen har noe sted å bo og må derfor bo ute... 1
FreeLife Skrevet 22. november 2015 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2015 Jo fordi du sier vi må jakte, isfiske og samle ved for å klare oss? Er nok ikke sånn det blir. Også snakker du som om ingen har noe sted å bo og må derfor bo ute...Neeei? Jeg vet at vi har hus?
Gjest O.G. Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Han har et poeng, Norge er ikke tiltrekkende uten velferdstaten.
Nøste~ Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Neeei? Jeg vet at vi har hus? Okei, så du vet det altså.
FreeLife Skrevet 22. november 2015 Forfatter #12 Skrevet 22. november 2015 Okei, så du vet det altså. Vi kommer fortsatt til å ha hus ja Tror neppe flyktninger og andre som ikke ønsker være her når velferdsstaten kollapser tar med seg hus Vi kommer sikkert også til å ha jobber endel av oss. Noen har bil, vi har kanskje strøm og vann.Men om vi ser i Hellas så hogger folk ned skogene for ved. Folk har begynt å etablere svarte økonomier med handel mellom varer og delvis gull og sølv framfor fiat-penger. Mange har så dårlig råd at de MÅ fiske og jakte og hugge trær for å spe på en veldig dårlig økonomi.Det var også helt usannsynlig for den jevne greker å tenke at det skulle bli slik for 10 år siden Fortsetter vi som nå så har vi ingen velferdsstato om 10 år. Med så lave oljepriser så har vi heller ingen sterk økonomi. Det tar dog tid for et helt lands/regions økonomi å forandre seg. Men mye skjer i løpet av 5 og 10 år.Jeg sier bare lykke til, til deg om du tror at Norge vil fortsette å være like rikt som det har vært. Du personlig merker kanskje ikke noe til det enda, men det er det mange titusenvis som allerede gjør.
Nøste~ Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Vi kommer fortsatt til å ha hus ja Tror neppe flyktninger og andre som ikke ønsker være her når velferdsstaten kollapser tar med seg hus Vi kommer sikkert også til å ha jobber endel av oss. Noen har bil, vi har kanskje strøm og vann.Men om vi ser i Hellas så hogger folk ned skogene for ved. Folk har begynt å etablere svarte økonomier med handel mellom varer og delvis gull og sølv framfor fiat-penger. Mange har så dårlig råd at de MÅ fiske og jakte og hugge trær for å spe på en veldig dårlig økonomi.Det var også helt usannsynlig for den jevne greker å tenke at det skulle bli slik for 10 år siden Fortsetter vi som nå så har vi ingen velferdsstato om 10 år. Med så lave oljepriser så har vi heller ingen sterk økonomi. Det tar dog tid for et helt lands/regions økonomi å forandre seg. Men mye skjer i løpet av 5 og 10 år.Jeg sier bare lykke til, til deg om du tror at Norge vil fortsette å være like rikt som det har vært. Du personlig merker kanskje ikke noe til det enda, men det er det mange titusenvis som allerede gjør. Jeg vet da det, men du fikk det bare til å høres så ekstremt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå