Gå til innhold

Småfluer på det nye badet mitt!!! Aarrgghhh!!!!!!


Nigella

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp pusset opp badet helt fra grunnen av.

Vi har ikke vindu på badet, og heller ikke planter.

Alikevel er det plenty småfluer der inne.

Skikkelig irriterende :evil: .

Det er en vask, og dusjhjørne med sluk på gulvet. Har hellt salmiakk i avløpene i tilfelle det var der jævelskapen satt, men det hjalp ikke.

Noen som har noen teori om hvor disse fluene lever og formerer seg på mitt nye bad? Hvordan kan jeg eventuelt bli kvitt dem?

(Det er forresten flislagt bad, om det skulle ha noe å si.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også disse småfluene på badet. Etter tips herfra satte jeg ei bolle med sukkervann og litt salo inn på badet, og etter ei uke var problemet borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er bananfluer du har fått, så liker de seg der det er litt fuktig, og der de finner noe å spise (sukker, fett) De tåler ikke mer enn 55 grader, så du kan sette på dusjen på det varmeste vannet og la den stå og renne en stund, da dreper du fluene og larvene som er nedi sluket. Du kan også sette i proppen i vasken og la varmtvann renne over (altså ned i overvannshullet i vasken). Sørg for at det ikke står vannpytter noen steder, f.eks ved å tørke i dusjen etter deg. Lurt å tømme søpla ofte. Bananfluene lever i ett døgn, så dette bør du gjøre hver dag til problemet er borte. Jeg har sånne på kjøkkenet mitt nå, fryktelig irriterende, og jeg føler at det ikke er rent der, men jeg gjør jo ikke annet enn å vaske! Det er sesong for disse fluene i april/mai og september/oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan ser banafluene ut? Jeg har besøk av noen små ikke særlig fluete kryp. De er brune og har vinger, men det virker som om at de foretrekker å gå, eller aller helt å stå helt stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt med hell nesten likt tips som Leela, men mot småfluer på kjøkkenet. Like deler eplesidereddik og zalo i en skål, sett det frem, og etter hvert har du en våt grav til krekene. :rosaengel: Fungerte hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt med hell nesten likt tips som Leela, men mot småfluer på kjøkkenet. Like deler eplesidereddik og zalo i en skål, sett det frem, og etter hvert har du en våt grav til krekene. :rosaengel: Fungerte hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde rådet til Ringnes med varmt vann i avløpene og det ser ut til å virke!

Takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...