FruN Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 Vinteren er her, og det betyr at kattene her blir tørre og statiske i pelsen, som alltid. Nå har jeg derimot sett meg litt "lei" på det, og håper å få gjort noe med det. Har googlet litt, og sett noen tipser om tøymykner (noe jeg ikke ville brukt, føles feil. Har det uansett ikke) og katteshampoo? De er langhåret, ho ene misliker å bli børstet, ho andre hater det og stikker i motsatt retning så fort ho ser børsten. De er lite ute på vinteren da de ikke vil ut, og har da selvfølgelig kasse som virker som bare bidrar enda mer til den tørre pelsen. Tips?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 https://www.apotek1.no/produkter/stuhr-mild-conditioner-spray-250ml-915251pjeg bruker denne på hunden min, han har veldig lang pels som blir statisk og tørr. Fungerer sikkert på langhåret katt også, bare pass på å ikke få på huden, men bare på pelsen. Anonymkode: e7a8f...156 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 https://www.apotek1.no/produkter/stuhr-mild-conditioner-spray-250ml-915251pjeg bruker denne på hunden min, han har veldig lang pels som blir statisk og tørr. Fungerer sikkert på langhåret katt også, bare pass på å ikke få på huden, men bare på pelsen. Anonymkode: e7a8f...156Er det skadelig for katter og mennesker å få det på huden?Da høres det ikke bra ut å bruke dette middelet på hverken katt eller noen andre. Hva skjer når katten slikker pelsen sin og får middelet i seg, da? Anonymkode: 670cc...520 1
Brimi Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 (endret) Klapp i hendene så forsvinner det statiske fra hendene i hvertfall :-) Samme prinsipp gjelder børster og andre ting, bare at da klapper du børsten mot hånden :-pEllers går det vel ann å få tak i en luftfukter. Endret 22. november 2015 av Brimi 1
FruN Skrevet 22. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2015 Takk for svar Jeg er skeptisk til å bruke produkter beregnet på mennesker på kattene, for som nevnt over, de vil jo få det i seg under vask.. Og hvem vet hva det kan føre til Luftfuktigheten her er ikke et problem, ihvertfall ikke i retning av for lav, men de elsker å ligge på varmekablene Så det skjønner jeg jo at bidrar. De er ikke statiske i den grad at de gnistrer så fælt, men skal ha klappe-løsningen i tankene
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Takk for svar Jeg er skeptisk til å bruke produkter beregnet på mennesker på kattene, for som nevnt over, de vil jo få det i seg under vask.. Og hvem vet hva det kan føre til Luftfuktigheten her er ikke et problem, ihvertfall ikke i retning av for lav, men de elsker å ligge på varmekablene Så det skjønner jeg jo at bidrar. De er ikke statiske i den grad at de gnistrer så fælt, men skal ha klappe-løsningen i tankene Det finnes mange typer spraybalsam beregnet på katter også. Se her for eksempel: https://animail.no/katt/pelspleie-helse/sjampoo-balsam?gclid=CLudnPbdo8kCFcTFcgodKLUN9w(Jeg vet ingenting om disse produktene, det var bare det første som kom opp når jeg googlet.) Anonymkode: ae8f8...99f 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Det er ikke farlig å få det på huden, men hår/pels kan bli flatt/fett, og det er ikke spesielt pent. Ellers har jeg brukt en spraybalam fra carr&day, som er beregnet til hest, den fungerer også, og den er IKKE farlig om de slikker på den. Anonymkode: e7a8f...156 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå