AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 jeg har vært så heldig å fått et hus å bo i men problemet mitt er at jeg ikke har råd til varmeovn og jeg fryser hele tiden...jeg har superundertøy hver dag og ligger ofte under dyne og pledd...er det farlig å være i et kaldt rom over lengre tid? Anonymkode: 363dc...399
Gjest 123Sol Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 Har du ikke råd pga strøm eller selve ovnen? Kanskje det finnes noen på finn eller facebook som er gratis?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 jeg har vært så heldig å fått et hus å bo i men problemet mitt er at jeg ikke har råd til varmeovn og jeg fryser hele tiden...jeg har superundertøy hver dag og ligger ofte under dyne og pledd...er det farlig å være i et kaldt rom over lengre tid?Anonymkode: 363dc...399Hvor lav temperatur er det i huset ditt på det kaldeste? Anonymkode: 33dd4...10e 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 jeg har vært så heldig å fått et hus å bo i men problemet mitt er at jeg ikke har råd til varmeovn og jeg fryser hele tiden...jeg har superundertøy hver dag og ligger ofte under dyne og pledd...er det farlig å være i et kaldt rom over lengre tid?Anonymkode: 363dc...399Har du varmeovn på et av de mindre rommene i huset ditt, så kunne du jo varmet opp det rommet og lukket døren og brukt det rommet til oppholdsrom på de kjølige dageneÅ oppholde seg over lang tid i for lave temperaturer (husker ikke hva grensen er, men leste om det i forb m hypotermi. Mulig det var 16 varmegrader), er ikke heldig for oss mennesker. Det kan få alvorlige følger.Jeg selv har det også kaldt. Sparer på strømmen. Må nok prøve å få det varmere her. Takk for påminnelsen! Anonymkode: 33dd4...10e 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 jeg har vært så heldig å fått et hus å bo i men problemet mitt er at jeg ikke har råd til varmeovn og jeg fryser hele tiden...jeg har superundertøy hver dag og ligger ofte under dyne og pledd...er det farlig å være i et kaldt rom over lengre tid?Anonymkode: 363dc...399Du får varmeovner ganske billig som her http://www.clasohlson.com/no/Cotech-Punkt-varmeovn/36-5448-1?LGWCODE=365448001;83825;6293&gclid=CPijnb7QoskCFcT3cgod728MAAKan du ønske deg ovn i Julegave og få gaven på forskudd, eller låne penger til ovn? Anonymkode: 33dd4...10e 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Tusen takk for svar! Er visst 16-17 grader her i følge tempmåleren så jeg ringte min kjære far etter å ha publisert her og han var så snill at han ga meg penger til en ny ovn. Har ikke så god kontakt med slektninger lenger, men skjønte etter å ha lest at jeg burde. Så nå skal jeg få kjøpt ovn på mandag så kan jeg i det minste får varmet opp soverommet 😜 Anonymkode: 363dc...399 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Tusen takk for svar! Er visst 16-17 grader her i følge tempmåleren så jeg ringte min kjære far etter å ha publisert her og han var så snill at han ga meg penger til en ny ovn. Har ikke så god kontakt med slektninger lenger, men skjønte etter å ha lest at jeg burde. Så nå skal jeg få kjøpt ovn på mandag så kan jeg i det minste får varmet opp soverommet 😜Anonymkode: 363dc...399Takk for tilbakemeldingen! Leier du eller eier du huset?Dersom du leier, kan du undersøke om huseiere er pliktig til å ordne med ovner på alle oppholdsrom, og deretter snakke med huseieren om dette. Anonymkode: 33dd4...10e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Du får varmeovner ganske billig som her http://www.clasohlson.com/no/Cotech-Punkt-varmeovn/36-5448-1?LGWCODE=365448001;83825;6293&gclid=CPijnb7QoskCFcT3cgod728MAAKan du ønske deg ovn i Julegave og få gaven på forskudd, eller låne penger til ovn?Anonymkode: 33dd4...10eDet er fullt mulig å få tak i enda billigere ovn: http://www.clasohlson.com/no/Varmeovn-med-konveksjon/36-6115https://www.expert.no/hjem-og-fritid/varme/vifteovner/senz-se20w-varmevifte/p-237684/ Anonymkode: 90161...c61 1
icom Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Kommer du hit kan du få en.. ingen skal trenge å fryse! 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Supeundertøy er jo bare tull om man ikke er ute og rører mye på seg.Hvis man sitter i ro eller beveger seg lite er de ullundertøy som er tingen. Anonymkode: 8a711...fc5 1
Rotemor Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Soverommet skal med fordel være kaldt Oppholdsrom derimot Men direkte farlig er det ikke så lenge du ikke lar deg selv bli nedkjølt hele tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #12 Skrevet 23. november 2015 Det er verst om du som meg har kuldeallergi 😜 Men da hadde du allerede vært dausjuk nå. Men å oppholde seg over tid i kalde rom (litt under 20, grensa kan variere litt med kroppstemperatur osv, men tror også det er vanligst å si 16 grader), kan føre til hypotermi for enhver, og det er farlig. Det vil si at man blir nedkjølt. Bra du får skaffa deg ovn nå, det må man ha! Du skal kunne finne til et par hundre i alle fall. Sjekk prisjakt.no. Og superundertøy er mer ment for å frakte bort fukt ved aktivitet (gå i fjellet og sånt), det er ULLundertøy som er tingen! Men jeg ville prioritert å bruke pengene på en varmeovn nå, så får du heller ønske deg ull til jul Anonymkode: 8a762...be0 1
Arabella Skrevet 23. november 2015 #13 Skrevet 23. november 2015 (endret) jeg har vært så heldig å fått et hus å bo i men problemet mitt er at jeg ikke har råd til varmeovn og jeg fryser hele tiden...jeg har superundertøy hver dag og ligger ofte under dyne og pledd...er det farlig å være i et kaldt rom over lengre tid?Anonymkode: 363dc...399Jeg har en flyttbar radiatorovn du kan få. Send en PM hvis du er interessert, og fortell hvor du bor. Endret 23. november 2015 av Arabella Fjernet en overflødig setning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå