Gå til innhold

Hvordan komme seg videre uten en avslutning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort sagt: Datet en mann over flere måneder, han virket seriøs, men plutselig ble han helt stille og ga ikke lyd fra seg. Har fortsatt ikke hørt noe som helst fra ham. Jeg tar jo så klart hintet, men synes det er vanskelig å forholde meg til at vi ikke har hatt en avslutning på forholdet. Tankene svirrer mye, og spørsmål som "hvorfor" og "hva hvis" kverner rundt i hodet til tider.

Hvordan takler man dette med "ghosting"? Hva gjør man for å komme seg videre og slutte å ubevisst vente på den urealistiske, ørlille muligheten for at han kanskje skal ta kontakt igjen en dag? Hvordan gi helt slipp?

Anonymkode: fc99c...5f9

Videoannonse
Annonse
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Innse hva han er for noe... Han behandler deg ikke pent ved å gjøre sånn. Klem

Skrevet

Hei,

Hvis du virkelig føler at du trenger en avslutning for å komme deg videre. Så foreslår jeg at du skriver en konkret (ikke bitter) melding til han.

"Hei, ville bare si ifra om at jeg syntes det er utrolig leit at du bare stopper å ta kontakt på den måten, syntes i det minste jeg fortjener en avslutning fra din side. Har ikke lyst til å mase men lurer bare på hvorfor kontakten dabbet av?" blablabla "Ha en fin dag videre :)" - noe slikt

Så får du sannsynligvis et svar på at det er over. Da har du i allefall en avslutning, og kan komme deg videre og finne en som virkelig er noe å samle på;) Lykke til videre! Nå er du en frosk nærmere prinsen!

• Liker 2
Skrevet

Hei,

Hvis du virkelig føler at du trenger en avslutning for å komme deg videre. Så foreslår jeg at du skriver en konkret (ikke bitter) melding til han.

"Hei, ville bare si ifra om at jeg syntes det er utrolig leit at du bare stopper å ta kontakt på den måten, syntes i det minste jeg fortjener en avslutning fra din side. Har ikke lyst til å mase men lurer bare på hvorfor kontakten dabbet av?" blablabla "Ha en fin dag videre :)" - noe slikt

Så får du sannsynligvis et svar på at det er over. Da har du i allefall en avslutning, og kan komme deg videre og finne en som virkelig er noe å samle på;) Lykke til videre! Nå er du en frosk nærmere prinsen!

Enig med denne!

Send han en melding og forklar at du ønsker en avslutning for å komme deg videre :)

Skrevet

Hvis dere datet i mer enn 5-6 måneder syns jeg du er "kvalifisert" til å be om en slag forklaring. Ikke forklaring men en avslutning. Han kan jo ikke forklare hvorfor kjemien ikke stemte allikevel eller hvorfor du ikke var den han ville gifte seg med, men ihvertfall gi deg en hyggeligere lukning på det så det blir lettere for deg å ikke bli knekt av det :)

Anonymkode: c348c...569

Skrevet

Kort sagt: Datet en mann over flere måneder, han virket seriøs, men plutselig ble han helt stille og ga ikke lyd fra seg. Har fortsatt ikke hørt noe som helst fra ham. Jeg tar jo så klart hintet, men synes det er vanskelig å forholde meg til at vi ikke har hatt en avslutning på forholdet. Tankene svirrer mye, og spørsmål som "hvorfor" og "hva hvis" kverner rundt i hodet til tider.

Hvordan takler man dette med "ghosting"? Hva gjør man for å komme seg videre og slutte å ubevisst vente på den urealistiske, ørlille muligheten for at han kanskje skal ta kontakt igjen en dag? Hvordan gi helt slipp?

Han behandler deg ikke pent med å være sånn mot deg. Dermed : ikke et tap ;) 

Skrevet

Gi deg selv en avslutning. F.eks om du ikke har hørt noe innen neste helg, da bestemmer du deg for å gå videre selv, at da er det for sent. Du må hjelpe deg selv. Tenk mer på hva du ønsker - du ønsker jo en som virkelig vil ha deg, ikke en som er usikker. Det er ingen drømmemann, er det vel?

Anonymkode: 0caa6...8d5

• Liker 5
Skrevet

Takk for veldig gode svar her. Vi holdt på i nesten et år. Det vil si, i starten var vi bare venner, snakket om alt, så ble det flørting  og dating etterhvert. Jeg føler derfor at jeg nå har mistet en venn i tillegg, og det er tøft. Men det er vel sånn livet er noen ganger.

Jeg er ikke bitter, men jeg er skuffet over at han valgte å avslutte på denne respektløse måten. Jeg er også skuffet over meg selv som valgte feil mann å stole på. Samtidig vet jeg at måten han håndterer dette på er en egenskap jeg ikke ønsker i en potensiell partner uansett.

Har enda ikke bestemt meg om jeg skal spørre om en avslutning eller ikke. Kanskje er det enklere å bare fjerne ham fra livet mitt totalt, og ikke se meg tilbake. Sette en frist, det var egentlig en god idé. :)

• Liker 2
Skrevet

Det betyr jo bare at han er en drittsekk og ikke tar hensyn. Han hadde uansett ikke vært en særlig god venn. 

Anonymkode: ca1f3...3e4

• Liker 1
Skrevet

For en balleløs fyr. Er vel mer nærliggende å tro at han fant en annen. Da er han i hvert fall ingen ting å samle på. 

Jeg vil anta du får svar en eller annen gang men ingen vits å be om et svar. Min erfaring med menn er at vil de ikke snakke så snakker de ikke. 

Anonymkode: e6fbf...84b

• Liker 1
Skrevet

For din egen mentale helse sin del ,så ville jeg sendt en melding å bedt om et svar på hvorfor han ikke kunne avslutte ting med deg på en finere måte,fortjener du ikke det?

Også ville jeg ,uansett svar, slettet det ,slettet han og slettet alt som har med han fra livet ditt !

Skrevet

Og dette er årsaken til at man ikke dater en mann over flere måneder, uten at det resulterer i et forhold. Dere har hatt forskjellige ønsker om utviklingen av dette og nå trenger han ikke lenger det han fikk ut av relasjonen med deg. 

Det du kan gjøre er å følge flere av rådene her inne: Skriv en melding med hva du føler og at du synes det har vært sårt for deg at han plutselig forsvant, men så må du mentalt avstenge og bli bevisst på hva dette egentlig var - ikke hva du håpet det kunne bli.

Når du går med tankene  - hvis hvis, så skaper du problemer for deg selv og gir han muligheten til å kunne komme tilbake for det han ønsker hvis han måtte føle for det.

Hva er det egentlig DU ønsker deg i en relasjon med en mann?  

Ønsker du å være være tilgjenngelig på hans premissser hvis de ikke samsvarer med det du ønsker deg? 

Hvis du ikke setter krav på hva det er du vil ha, så vil du bruke masse tid på menn som ikke vil gi deg det du ønsker deg.

All inn - eller ingenting har blitt mitt motto - og det har gitt meg drømmemannen min!

• Liker 1
Skrevet

Meg og min eks var sammen og forlovet i 5år. Så flyttet han for å studere og det fant han en ny dame. Etter en mnd "avstandsforhold" uten besøk av hverandre fant jeg ut at han var utro. Fikk som svar at han ville være med hun.. Fikk aldri en ordentlig avslutning men man kommer over det. Det er hardt i starten men blir lettere for hver dag når man skjønner hvilken drittsekk man er kvitt.

Anonymkode: 39a43...ebe

Skrevet

Prøver å tenke ut hva jeg kan si, og om jeg skal si noe. Jeg har ikke spesielt dårlig selvtillit, og vet at jeg ikke har gjort noe som helst som tilsier at jeg fortjener å bli behandlet som dette. Jeg ønsker egentlig ingen forklaring på _hvorfor_ han ikke ønsket å gå videre, men jeg skulle ønske han var mann nok til å si rett ut at han ønsket å avslutte.

Det spørs som jeg bare lager min egen avslutning, jeg ser selv utifra det jeg skriver at jeg uansett ikke vil ha ham. Likevel gjør det vondt, og det irriterer meg. Jeg har heldigvis venner rundt meg som tar meg i forsvar, sier han er en drittsekk, og spør hvorfor jeg ikke er mer sint. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke er sint, egentlig. Jeg tror og håper det kommer etterhvert. Akkurat nå står sorgen over det som kunne ha blitt i veien, tror jeg,

Jeg tar meg selv til og med i å lure på om jeg hadde tatt ham tilbake hvis han hadde kontaktet meg igjen? Kunne jeg virkelig ha handlet så irrasjonelt? I svake øyeblikk tar jeg meg også i å konstruere unnskyldninger for oppførselen hans, og DET liker jeg ikke. Kjærligheten er virkelig ikke enkel. Ikke rart noen sammenligner det med galskap.

Skrevet

Og takk for mange gode svar! :) Har gitt meg mye å tenke på.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...