Gå til innhold

Ombestemt meg ang flyktningene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele tiden vært VELDIG FOR............... Nå gjør det meg vondt å kjenne på at jeg har blitt mere og mere i mot å ta i mot flere flyktninger. Er det andre som har snudd meningen sin den ene eller andre veien?
Menneskelig messig så er det jo et JA, men jeg blir lettere forbannet når jeg stadig leser om at først gjør de opprør på mottakene, så nekter de å gå av bussen i en koselig og trygg hyttegrenn , og nå har de hatt demonstrasjon utenfor et spahotell , et SPAHOTELL andre nordmenn betaler flere tusen pr natt for å bo på og  anser hotellet som luksusferie. Nei det var visst for usentralt for flyktningene å bo der også! 

Hva er det de forventer, å få tildelt hver sine leiligheter i oslo sentrum og få kølapp til arbeidsstillinger som kommer på løpene bånd?
Jeg synes det er dumt at norge er kjent som verdens rikeste land, for de som kommer hit tror at alt er perfekt og det er det jo ikke. Vi har mange tusen arbeidsledige og hjemløse her også, men heldigvis ikke krig da. Men tenker at kommer man seg vekk fra krigen så er det mere deilig å komme til en rolig hyttegrenn og ihvertfall et spahotell, men nei det ville de ikke....
Leste også at det er funnet IS assosierte, som har prøvd å utgi seg som flyktninger så nå stoler jeg pokker ikke på noen av de :( :S

Anonymkode: 4e500...84d

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen etter. 

• Liker 21
Skrevet

Flytt til Polen. Polen er den eneste nasjonen som ikke vil ha immigranter i sitt land.

• Liker 5
Skrevet

Det er selvfølgelig feil at de ikke vil ha immigranter. De vil ikke ha vise grupper immigranter er nærmere sannheten.

• Liker 3
Skrevet

Det er selvfølgelig feil at de ikke vil ha immigranter. De vil ikke ha vise grupper immigranter er nærmere sannheten.

Jeg tror de fleste vil ha inn folk som virkelig trenger beskyttelse, og ikke arbeidsinnvandrere og lykkejegere.

Anonymkode: 32183...ea4

• Liker 5
Skrevet

Flytt til Polen. Polen er den eneste nasjonen som ikke vil ha immigranter i sitt land.

Hvis det er så bra i Polen, skjønner jeg ikke hvorfor det er så mye polakker her. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det finnes bare 1 type immigranter i dagens samfunn og de kalles muslimer. Det kommer akkurat ikke buddhister fra Vietnam over grensen til Norge? Eller Kina for den slags skyld. Ja, men du vet hvilken immigrant jeg prater om. Det finnes bare islam immigranter i 2015.

Endret av Jetlag
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Fornuftig av deg ts. :tommelsmil:

De kommer hit for å leve luksus og tror de skal få alt på sølvfat. De kommer ikke for de trenger hjelp. De later som. Så skal de ha sine egne regler. 

Endret av Hummels
Skrevet (endret)

Hvis det er så bra i Polen, skjønner jeg ikke hvorfor det er så mye polakker her. 

De polakkerne som er her i Norge har kommet hit for å jobbe.
De polakkerne som bor i Polen prøver kun å beskytte sin egen nasjon.
Har du lært om norsk patriotisme i historie timen på skolen???

Hvordan tror du nordmenn følte seg da de ble erobret av Danmark??
Patriotisme er viktig og alle nordmenn burde ha dette.
https://snl.no/Norske_Selskab

Endret av Jetlag
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har hele tiden vært VELDIG FOR............... Nå gjør det meg vondt å kjenne på at jeg har blitt mere og mere i mot å ta i mot flere flyktninger. Er det andre som har snudd meningen sin den ene eller andre veien?

Nå skal jeg ikke si noe om din meningsendring, annet enn at det er et veldig godt tegn for din egen del, at du ved økt innsikt og eksponering for et problem kan endre mening selv om du aldri kunne trodd det på forhånd. Det er en egenskap forbeholdt kritisk tenkende mennesker, og er veldig viktig i dagens samfunn.

Enten det er å gå fra innvandringskritisk til innvandringsvennlig, eller omvendt; et flatterende personlighetstrekk.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror de fleste vil ha inn folk som virkelig trenger beskyttelse, og ikke arbeidsinnvandrere og lykkejegere.

Jeg er delvis enig med deg.

Det finnes bare 1 type immigranter i dagens samfunn og de kalles muslimer. Det kommer akkurat ikke buddhister fra Vietnam over grensen til Norge? Eller Kina for den slags skyld. Ja, men du vet hvilken immigrant jeg prater om. Det finnes bare islam immigranter i 2015.

Det finnes mange typer immigranter i dagens samfunn. Både europeiske og ikke-europeiske, muslimer og ikke-muslimer. De som kommer fra ruinerte land i Sør-Europa er ikke muslimer, men hovedsakelig arbeidsinnvandrere - mange av dem med universitetsgrad og mangeårig jobberfaring.

• Liker 2
Skrevet

Menneskelig messig så er det jo et JA, men jeg blir lettere forbannet når jeg stadig leser om at først gjør de opprør på mottakene, så nekter de å gå av bussen i en koselig og trygg hyttegrenn , og nå har de hatt demonstrasjon utenfor et spahotell , et SPAHOTELL andre nordmenn betaler flere tusen pr natt for å bo på og  anser hotellet som luksusferie. Nei det var visst for usentralt for flyktningene å bo der også! 

Hva er det de forventer, å få tildelt hver sine leiligheter i oslo sentrum og få kølapp til arbeidsstillinger som kommer på løpene bånd?
Jeg synes det er dumt at norge er kjent som verdens rikeste land, for de som kommer hit tror at alt er perfekt og det er det jo ikke. Vi har mange tusen arbeidsledige og hjemløse her også, men heldigvis ikke krig da. Men tenker at kommer man seg vekk fra krigen så er det mere deilig å komme til en rolig hyttegrenn og ihvertfall et spahotell, men nei det ville de ikke....
Leste også at det er funnet IS assosierte, som har prøvd å utgi seg som flyktninger så nå stoler jeg pokker ikke på noen av de :( :S

Har ikke hørt historien om spahotellet. Men i min bok er man ikke en flyktning i fare om man ikke er fornøyd med å komme til et land med fred og mat pluss andre nødvendigheter. Jeg hadde vært fornøyd så lenge det var fred og det faktum at jeg hadde overlevd(!!) om jeg hadde vært flyktning (det er jeg rimelig sikker på!!)

Så ja, jeg er ikke for å ta inn non stop med flyktninger. Jeg synes emiratene og andre rike land i nærheten burde ta på seg dette ansvaret. Hvorfor skal vi i Europa ta på oss dette ansvaret? Ja jeg synes synd på uskyldige folk i krig, og de bør få hjelp, men hvorfor av oss? Hadde det ikke vært bedre om de ble tatt imot fra land med samme religion hvor det ikke er krig? Ser for meg at Europa kommer til å bruke bøttevis med penger på flyktningene og bli snik islamisert litt etter litt... Ja jeg høres paranoid ut, men jeg er redd. Redd for MITT land som mine forfedre har kjempet for, redd for demokratiet og redd for mine kommende barn og deres barn som kommer til leve i et samfunn med uroligheter.

Jeg er ikke glad i religioner generelt for jeg føler at det som oftest fører med seg mye negativt. Og islam som religion ser jeg dessverre ikke passer så bra i sammen med hvordan vi ønsker å ha det her i Skandinavia. Er sikkert mange snille og gode mennesker som praktiserer Islam, men de som er ekstreme føler jeg veier så negativt på vekten at jeg bare skulle ønske vi kunne slippe hele greia om jeg skal være helt ærlig.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Velkommen skal du være. Stig på. Her har du Drizzt til høyre, og Gothminster til venstre, og han som sitter der er Example. Bare forsyn deg av forfriskningene, alt er gratis. Ja, det er et portrett av Carl. I Hagen som henger der, rett ved siden av Jimmie Åkesson. Vær forsiktig når du beveger deg ned mot utgangen der. Vi har rigget opp en etterligning av en no-go-zone. Det er viktig at vi ikke glemmer hvorfor vi er innvandringskritiske vet du. Her har du noen flyers med reklame for rasisme, de kan du bare spre hvor som helst. Vi vil jo ikke bli forvekslet med venstrefolk, haha, det hadde tatt seg ut. Neidaså.., jadaså.... 

Endret av SD2018
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er delvis enig med deg.

For at Norges velferdssystem ikke skal falle sammen tror jeg det beste er å etterhvert nå nekte opphold til absolutt alle som ikke har et reelt beskyttelsesbehov, uansett hvor de er fra. Vi må sende hjem alle uansett hvor i verden de kommer fra. Vi har ikke plass til flere.

• Liker 6
Skrevet (endret)

For at Norges velferdssystem ikke skal falle sammen tror jeg det beste er å etterhvert nå nekte opphold til absolutt alle som ikke har et reelt beskyttelsesbehov, uansett hvor de er fra. Vi må sende hjem alle uansett hvor i verden de kommer fra. Vi har ikke plass til flere.

Det hjelper ikke med kun denne begrensningen. Det er VELDIG mange i verden som har et reelt beskyttelsesbehov og de kan ikke bare reise hit alle sammen velvitende at de får opphold og sugerør i velferdsgodene nesten med en gang. For at Norge ikke skal falle sammen både økonomisk og samfunnsmessig må det tenkes nettopp om økonomi og samfunn. Første steg er en fornuftig og bærekraftig asyl- og innvandringspolitikk og andre steg er kraftig reduserte velferdstilbud og goder til de som ikke har bodd her lovlig lenge nok og ikke har opparbeidet seg slike rettigheter. Selvfølgelig er dette ''inhumant'', ''umenneskelig'', ''kaldt'', osv adjektiver, men det er også den eneste måten å oppnå stabilitet på, fornuftig og rettferdig overfor de som allerede er her.

Edit: Det er ikke tilfeldig at jeg bruker ''''.

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Skrevet

I Finland så motsetter også folk seg galskapen. 

De lykkejegerne som prøver renne over fra Sverige til Finland blir kjepp jaget tilbake til Sverige : 

• Liker 5
Skrevet

Det hjelper ikke med kun denne begrensningen. Det er VELDIG mange i verden som har et reelt beskyttelsesbehov og de kan ikke bare reise hit alle sammen velvitende at de får opphold og sugerør i velferdsgodene nesten med en gang. For at Norge ikke skal falle sammen både økonomisk og samfunnsmessig må det tenkes nettopp om økonomi og samfunn. Første steg er en fornuftig og bærekraftig asyl- og innvandringspolitikk og andre steg er kraftig reduserte velferdstilbud og goder til de som ikke har bodd her lovlig lenge nok og ikke har opparbeidet seg slike rettigheter. Selvfølgelig er dette ''inhumant'', ''umenneskelig'', ''kaldt'', osv adjektiver, men det er også den eneste måten å oppnå stabilitet på, fornuftig og rettferdig overfor de som allerede er her.

Edit: Det er ikke tilfeldig at jeg bruker ''''.

Mhm det er kanskje noe i det. Men jeg tror og etterhvert at vi bør se på det å kaste ut polakker og svensker og andre arbeidsinnvandrere også. Disse kan få mye fra NAV og det er også katastrofalt for Norge. Jeg synes og vi bør ha fokus på å få kastet ut mange av disse innvadrerne og lykkejegerne også, for vi har ikke plass til de heller.

• Liker 3
Skrevet

Hvor hen var det med SPA hotellet da?

På Steinkjer har de plassert migrantene på Sannan hotell, som er rett opp i høgget for meg. Kom 150 mann tidligere i uka her og det skal visst komme 100 til. 

Skrevet

Hvorfor tror jeg ikke så veldig ikke på dette innlegget? Tror du er en av de som i utgangspunktet var imot de og dette er bare tull og tøyd. Godt forsøk. 

Anonymkode: 5bbbb...4e1

• Liker 3
Skrevet

Dumme uopplyste mennesker burde se på denne videoen. Ingen som gidder å tro på CIA når CIA sier sannheten.
CIA har 100% rett hver eneste gang. Edward Snowden har 100% rett, men folk er dumme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...