AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 Jeg møtte en Tinderdate, som gav uttrykk for at han ønsket noe seriøst. Ti år eldre enn meg, voksen, med to barn og alt ryddig i livet mtp leilighet, kontorlederjobb, etc. Som alenemor og student, har jeg ikke overskudd eller tid til å kaste vekk tid på noe useriøst. Han virket litt merkelig i oppførselen fra begynnelsen, kunne si ting som tydet på lav sosial intelligens, men jeg valgte å være litt "naiv" og gi han en sjanse. Han hadde også en ekstremt pervers og umoden humor som jeg prøvde hardt å overse. Han sa også at han hatet katter, og at katter ikke hadde noenting inne i hus å gjøre, og kritiserte kattene mine, slikt som at han mente ene katta forsøkte å dytte han vekk i sofaen... Det som skjedde, var at han fikk for mange sjanser... Han var veldig snill, virket ivrig på at dette skulle bli noe fint, fra begynnelsen av. Han fikk treffe min datter. Det hadde han ikke fått om jeg hadde visst det jeg vet i dag. I aller første samtale med nevnte han den slemme eksen sin... Den slemme eksen som kasta han ut på julaften i fjor, midt på natta, helt uten grunn. Det var traumatisk for han, og det verste han noensinne hadde opplevd(...!) Hun var så fæl imot han, og han hadde det mye fælt den dag i dag pga det. Han tenkte en del på det. Han har gått masse til psykolog pga det... Jeg så litt mellom fingrene med at han fortalte det, trodde det ble nevnt ved et engangstilfelle. Han nevnte også at han hadde fått besøksforbud(!) fra henne, og at det var enda mer grusomt gjort, bare for å få han vekk. Og at hun hadde funnet seg en ny mann like etter. Han hadde fått besøkt besøksforbud fordi han hadde hevet stemmen mot henne, fortalte han... Men at han hadde fått medhold fra politiet, men råd fra de om at han ikke var i trøbbel nå, men at han må holde seg unna henne for å ikke få trøbbel... Han var også veldig ivrig på å ha med seg "noen" på et snart kommende julebord, fordi det var så kjipt å måtte sitte der med en stor suite alene, og spurte om jeg ville være med. Han skulle kjøpe meg en kjole, sa han. Jeg ordna med barnepass og begynte å forberede meg på dette på alle måter. Det skulle bli så fint... Et par dager siden, begynte han å bli fraværende. Ringte jeg telefonen, var den alltid opptatt. Han var travel på jobben. Han ringte meg senere på dagene, og vi pratet daglig og møttes noen ganger. Tidligere denne uken hadde vi sex for første gang. Han måtte dra hjem etter det, han sov ikke over. Det var midt i uken. Jeg trodde alt var så fint... Han hadde selv sagt at han ville vente med sex slik at det skulle bli noe spesielt fint og minneverdig... Jeg trodde altså at det ble det... Dagen etter da vi ringtes, sa han at han hadde hatt en så dårlig dag, fordi han tenkte sånn på eksen sin... Han la også til at han hadde tenkt på henne da han kom hjem etter å ha vært hos meg den første gangen vi hadde sex. Han dro altså hjem etter å ha hatt sex med meg, og satt der og sturet og var deppa over eksen, istedenfor å være glad for å være med meg. Jeg ble lei meg, og sa: Og dette sitter du og forteller meg!?! Han: Ja, jeg vet. Jeg er en ærlig sjel... noen ganger er jeg altfor ærlig... Jeg burde kanskje ikke ha sagt det der.... Jeg følte meg ubetydelig. Det ble mye rot... Jeg følte meg dårlig av alt dette. I går tok han kontakt, ville ordne opp i dette. Han ville prate. Han sa at han hadde vært dum. At jeg var spesiell for han. Han skulle selvfølgelig ikke snakke mer om henne, men jeg hadde misforstått. Han ville gjøre opp for dette. Han inviterte meg hjem til seg, foreslo at han henta meg, vi spiste middag, og så sov jeg over om jeg ønsket, eller at han kjørte meg hjem om jeg ønsket, men at han ville prate ansikt til ansikt. Ok, dumme meg gjorde så. Han henta meg, var så snill, og ville veie opp på alle måter. Jeg trodde ting skulle ordne seg. Han tente opp i peisen. Serverte biff. Middag til tente lys og rødvin til. Da ble det så jeg ble over. Vi hadde det fint, ikke noe om "problemet" ble nevnt, jeg trodde alt var som før, og at siden han inviterte meg hjem til seg, at dette var noe som ville utvikle seg også. At det betød noe at jeg sov over. Jeg sov over. Han lagde frokost, og sa tidlig at han har mye å gjøre i dag, så jeg må komme meg opp. Vi spiste og hadde en koselig frokost... Så ville han sette seg i stua og prate. Da kom bomben: Jeg tror vi skal trappe ned på kontakten til du er ferdig med eksamenene, for jeg vil ikke ødelegge eksamenene dine, og vil ikke ødelegge noe for deg fordi jeg trenger tid, jeg er ikke forelska, og trenger tid på å bli forelska osv. Jeg er ærlig med deg. Jeg ble rett og slett lei meg og forferdet... Han hadde altså med full viten invitert meg hjem til seg, hadde sex, for så å "dumpe" meg dagen etter. Han visste i går at han skulle dumpe meg... Jeg sa at han kan jo bare gjøre det slutt med en gang istedenfor å dra det ut sånn. Han som sa at vi skulle kutte kontakten, ikke ha så intens kontakt lengre, før han vet hva han ville. Jeg spurte han rett ut om det var en annen? Nei, påsto han...Jeg spurte: Hva med julebordet da? Nei, jeg skal dra alene, sa han... Jeg ble så skuffa og lei meg... Jeg forklarte han at uansett hva han velger etterhvert, så vil denne brokete starten på forholdet kunne prege det for resten av tida, med usikkerhet og misnøye over hvordan det hittil har vært, for dette er ikke noe enkelt for meg. Jeg ba han om å kjøre meg hjem. Da jeg gikk ut av bilen, ringte han med en gang i telefonen... Jeg forsøkte å ringe han i kveld. Syns jeg fortjente et bedre svar. Han avviste samtalen. Ringte tidligere på dagen, og da var det bare opptatt. Jeg føler meg tygd og spyttet ut. Hadde ordna barnepass til julebordet, frisørtime og alt... Har ikke gjort annet enn å grine over dette i dag... Jeg som trodde alt ordnet seg i går, og alt var så fint i går. Jeg er knust. Så det fikk jeg i år i julegave; Kjærlighetssorg. Jeg bare fatter ikke at det går an å være så kald, uempatisk og kynisk... Anonymkode: 0e40f...3ce
King in the North Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 Høres ikke ut som noe å ha kjærlighetssorg for. Tidlig julegave da, enda November jo. Fokuser på deg selv, dine eksamner og barn. Så får denne typen med, and I quote: "lav sosial intelligens", han som maser om eksen sin som han har besøksforbud fra(!!) og han som er "kald, uempatisk og kynisk....", ha det så godt. Ikke for å være frekk, men good riddance til han. 8
heidifrøkna Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 Jeg skjønner at det er vondt, men ut ifra innlegget så er ikke dette et forhold som har vart spesielt lenge. Ikke egentlig et forhold engang..Du har barn, du har eksamener og det er november. Ingen som sier at du må ha kjærlighetssorg i julen. De fleste sånne easy come, easy go kommer man fort over.Klem 4
Nutz Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 Jeg tror du skal være glad for at du kom ut av det såpass tidlig, han høres ut som en som hadde kommet til å være et helvete å ha med å gjøre over lengre tid. Skjønner at du er trist, men du fortjener bedre enn dette her! 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Høres ikke ut som noe å ha kjærlighetssorg for. Tidlig julegave da, enda November jo. Fokuser på deg selv, dine eksamner og barn. Så får denne typen med, and I quote: "lav sosial intelligens", han som maser om eksen sin som han har besøksforbud fra(!!) og han som er "kald, uempatisk og kynisk....", ha det så godt. Ikke for å være frekk, men good riddance til han. Hva mener du med good riddance? Anonymkode: 0e40f...3ce
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #6 Skrevet 21. november 2015 Helt enig med Nutz over her, det hørtes ikke normalt/stabilt ut, nesten noe litt muffens med hele fyren.. La det gå, og pris deg lykkelig for at dere ikke tok det lengre, med barn og alt! Finnes masse andre flotte menn der ute for deg! Anonymkode: 51383...318 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #7 Skrevet 21. november 2015 Han virket litt merkelig i oppførselen fra begynnelsen, kunne si ting som tydet på lav sosial intelligens, men jeg valgte å være litt "naiv". Han hadde også en ekstremt pervers og umoden humor som jeg prøvde hardt å overse. Han sa også at han hatet katter, og kritiserte kattene mine. Det som skjedde, var at han fikk for mange sjanser... Anonymkode: 0e40f...3ceEr du sikker på at du har kjærlighetssorg over han, og ikke om ideen om han? Anonymkode: a9df8...e77 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Er du sikker på at du har kjærlighetssorg over han, og ikke om ideen om han? Anonymkode: a9df8...e77Mulig. Jeg vet ikke helt. Sitter her som et spørsmålstegn. Anonymkode: 0e40f...3ce
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Er du sikker på at du har kjærlighetssorg over han, og ikke om ideen om han? Anonymkode: a9df8...e77Såret er jeg iallefall. Jeg kunne ha brukt tida mi på noen seriøse og snille. Eller på barnet mitt. Han har kasta vekk så mye tid og følelser som jeg hadde. Bare lekte med meg. Selv satt han og klaget over hvor fælt eksen hans behandla han, og hvor fælt han hadde det, men det gjorde ham ingenting å behandle meg verre. Jeg hadde i det minste ikke gjort han noe galt. Anonymkode: 0e40f...3ce
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Begynner fornavnet på T? Anonymkode: 83982...724
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Det er lenge til jul så innen det så er du over den drittsekken. Anonymkode: 7c773...787 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 Begynner fornavnet på T? Anonymkode: 83982...724Nei, hvordan det? Anonymkode: 0e40f...3ce
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Det er lenge til jul så innen det så er du over den drittsekken. Anonymkode: 7c773...787Vet ikke helt... Har mange tanker og følelser rundt det hele. Har ofret mye for dette som viste seg å være ingenting. Anonymkode: 0e40f...3ce
Nettinettet Skrevet 22. november 2015 #14 Skrevet 22. november 2015 Vet ikke helt... Har mange tanker og følelser rundt det hele. Har ofret mye for dette som viste seg å være ingenting.Anonymkode: 0e40f...3ceBuhu!! Skjerp deg! Du kastet bort litt tid på en idiot, nå slapp du kaste bort mer tid. Lær av dette og hold deg unna mannfolk til du forstår verdien din!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #15 Skrevet 22. november 2015 Buhu!! Skjerp deg! Du kastet bort litt tid på en idiot, nå slapp du kaste bort mer tid. Lær av dette og hold deg unna mannfolk til du forstår verdien din!Så hyggelig... Har du ikke noe positivt å skrive, så kan du la være. Trenger ikke mer nå. Anonymkode: 0e40f...3ce 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #16 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde virkelig ikke fortsatt å involvere meg etter at han sa ar han tenkte på eksen sin etter å ha hatt sex med deg. IG i tillegg ikke ville ligge over. Og hvordan kunne du la han møte ungen din når dere bare var i datingfasen? Nei, vær glad for at du er kvitt han og ikke svar han om han tar kontakt. Han er et rasshøl og du fortjener bedre. PS. Ikke ha sex med noen med en gang ;) Anonymkode: 4eca7...3e0 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #17 Skrevet 22. november 2015 Så hyggelig... Har du ikke noe positivt å skrive, så kan du la være. Trenger ikke mer nå.Anonymkode: 0e40f...3cehun der skriver dritt på alle forumer, ikke bry deg om det! vær glad du kom deg bort fra denne mannen før du blir enda mer involvert. jeg vet det er kjipt, men du fortjener bedre enn som så! finn noen som virkelig vil være med deg og ikke viser tvil i det hele tatt. dette klarer du, lykke til <3 Anonymkode: 3a72d...e87 3
Mis(s)Understood Skrevet 22. november 2015 #18 Skrevet 22. november 2015 Nå fokuserer du på eksamener, på å lese deg godt opp, hvile hodet mellom slagene, bruke fine dager som kommer til å lese og å ta noen timer innimellom til å la stoffet synke inn i hodet mens du går/småjogger skikkelige turer slik at kroppen blir sliten.Så konsentrerer du deg om å være mamma. Gjøre hyggelige førjulsting med ditt barn, tenne adventlys, bake noen julekaker, leke med hen, kose og gi ditt barn de varme, gode førjulsminnene.Legg fokuset ditt der, ikke bruk energien din på å føle deg forkastet og brukt, finn styrken din, sinnet over å ha latt deg selv gå på det du oppfatter som et slags narrespill.Finn energien denne opplevelsen har skapt, vend den fra å være tristhet til å bli nyttig for deg barnet ditt. Bruk energien til noe positivt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #19 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde virkelig ikke fortsatt å involvere meg etter at han sa ar han tenkte på eksen sin etter å ha hatt sex med deg. IG i tillegg ikke ville ligge over. Og hvordan kunne du la han møte ungen din når dere bare var i datingfasen? Nei, vær glad for at du er kvitt han og ikke svar han om han tar kontakt. Han er et rasshøl og du fortjener bedre. PS. Ikke ha sex med noen med en gang Anonymkode: 4eca7...3e0Han møtte ungen siden vi tilbragte en del tid sammen. En tur på cafe sammen. En tur i byen. Ikke alltid man kan ha barnevakt, men helt uskyldige ting som det der involverer ikke barnet mye. Likevel, ungen likte han godt, og han har barnetekke. Jeg trodde han mente seriøst... Vi hadde avtalt å vente med sex. Vi ventet noen uker. Trodde han mente seriøst innen da. Jeg ligger ikke med noen uten at det er seriøst forhold. Det hadde jeg også sagt til han. Derfor trodde jeg vi var sammen allerede da. hun der skriver dritt på alle forumer, ikke bry deg om det! vær glad du kom deg bort fra denne mannen før du blir enda mer involvert. jeg vet det er kjipt, men du fortjener bedre enn som så! finn noen som virkelig vil være med deg og ikke viser tvil i det hele tatt. dette klarer du, lykke til <3 Anonymkode: 3a72d...e87Vet ikke hva jeg skal gjøre fremover. Men takk for omtanken. <3 Anonymkode: 0e40f...3ce
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #20 Skrevet 22. november 2015 Skjønner det var en kjip erfaring. Men du skal være glad du er kvitt han. Sånne er ikke verdt å ha kjærlighetssorg over. Meste gang hører du på deg selv om du enser noe rart med en date. Lykke til videre! :) Anonymkode: 4fe9f...797 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå