AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 Har et par gode ideer (synes jeg selv, i hvert fall) til apper, men null peil på å få ideene realisert. Er det noen jeg kan henvende meg til eller noe sted jeg han finne folk som kan være interessert? Og har jeg egentlig noe mer å bidra med når jeg har kommet med forslagene mine? Hva f.eks hvis appen blir realisert- kan jeg tjene noe på den da? Kun ved å ha hatt ideen? Den ene konkrete ideen er innenfor helse/trening, den andre innenfor familie/barn. Anonymkode: 5b4da...1fa
icom Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 Du har gjort god research og er sikker at en tilsvarende app ikke finnes fra før? finnes VELDIG mange treningsapper der ut.Skulle du komme i kontakt med en app-utvikler så bør du ha en form for skriftlig avtale før du går innpå detaljer. Er lett å stjele en ide..
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 TS her. Takk for svar. Ganske sikker på at tilsvarende ikke finnes. Vet du hvordan jeg kan komne i kontakt med en app-utvikler? Den ene appen er inspirert av noe et spesielt firma tilbyr. Kan det være en idé å ta kontakt, eller blir det dumt når jeg kun har idé til innhold og funksjoner, og ikke har teknisk innsikt i det hele tatt? Anonymkode: 5b4da...1fa
BritneyBitch Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 Hvorfor prøver du ikke heller å lage appene selv? 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Hvorfor prøver du ikke heller å lage appene selv?Det ville jo vært optimalt, men jeg har null teknisk sans eller kunnskap, og vet rett og slett ikke hvilken ende eller hva jeg skulle begynne med, og heller ikke hvilken vei jeg skulle gå. Dessverre. Det var derfor jeg startet denne tråden- i håp om å få litt hjelp på veien. TS Anonymkode: 5b4da...1fa
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #6 Skrevet 21. november 2015 Hei,det er veldig mange som går rundt med gode ideer. Dersom man har fantastiske ideer til design av kjoler, hjelper det lite dersom man ikke mestrer håndtverket. Dette gjelder selvsagt også apputvikling. Du må ha en eller annen form for teknisk kompetanse for å utvikle apper.Årsaken til det er enkel. Hvorvidt du sitter på gode ideer eller ei, handler om tekniske begrensninger og fremtidig finansieringsmodell.Man må også ha kapital. Det er ikke slik at investorer kaster penger etter folk med gode ideer. Du ha en eller annen form for kompetanse, du må vise at det er et stort marked for appene og du må vise at du har klekket ut en god inntjeningsmodell. Hvis du virkelig mener du sitter på gode ideer, ville jeg luftet ideene med en utvikler. Da må du for guds skyld ikke være redd for å si ideene. Utviklere jeg kjenner sier folk sitter på latterlige ideer de nesten ikke tør å avsløre, fordi de er redde noen skal stjele deres fantastiske ideer.Man blir ikke rik av å utvikle apper. Når utviklere og investorer har fått sin del av kaken, sitter du som bare hadde ideen igjen med omtrent ingenting. Anonymkode: 8b17a...d33
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Hei,det er veldig mange som går rundt med gode ideer. Dersom man har fantastiske ideer til design av kjoler, hjelper det lite dersom man ikke mestrer håndtverket. Dette gjelder selvsagt også apputvikling. Du må ha en eller annen form for teknisk kompetanse for å utvikle apper.Årsaken til det er enkel. Hvorvidt du sitter på gode ideer eller ei, handler om tekniske begrensninger og fremtidig finansieringsmodell.Man må også ha kapital. Det er ikke slik at investorer kaster penger etter folk med gode ideer. Du ha en eller annen form for kompetanse, du må vise at det er et stort marked for appene og du må vise at du har klekket ut en god inntjeningsmodell. Hvis du virkelig mener du sitter på gode ideer, ville jeg luftet ideene med en utvikler. Da må du for guds skyld ikke være redd for å si ideene. Utviklere jeg kjenner sier folk sitter på latterlige ideer de nesten ikke tør å avsløre, fordi de er redde noen skal stjele deres fantastiske ideer.Man blir ikke rik av å utvikle apper. Når utviklere og investorer har fått sin del av kaken, sitter du som bare hadde ideen igjen med omtrent ingenting. Anonymkode: 8b17a...d33TS her.Tusen takk for svar.Du bekrefter egentlig det jeg tenkte selv i utgangspunktet. Ideene er til apper jeg selv savner på markedet, og jeg innbiller meg at det er et marked. Men jeg ser helt klart begrensningene her. Anonymkode: 5b4da...1fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå