Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg vokste opp, sendte NRK som vanlig Donald Duck og vennene hans på julaften. Det gjør de nå også, men de har forandret på tegnefilmene! Før var det bl.a. lang versjon av Snipp og Snapp, Pinocchio, snøballkrig med Donald og guttene, Peter Pan etc. For noen år siden kom det en ny samling, med nissens verksted, oksen Ferdinand, den hysteriske tut-tut-fuglen osv. Mange filmer jeg aldri har vært vant til å se fra jeg var liten! Julestemningen blir ikke helt det samme med denne "gale" versjonen av DDOVH, er det noen som vet hvor jeg evt. kan finne den versjonen som var før?

Anonymkode: 36e94...061

• Liker 1
Skrevet

Da jeg vokste opp, sendte NRK som vanlig Donald Duck og vennene hans på julaften. Det gjør de nå også, men de har forandret på tegnefilmene! Før var det bl.a. lang versjon av Snipp og Snapp, Pinocchio, snøballkrig med Donald og guttene, Peter Pan etc. For noen år siden kom det en ny samling, med nissens verksted, oksen Ferdinand, den hysteriske tut-tut-fuglen osv. Mange filmer jeg aldri har vært vant til å se fra jeg var liten! Julestemningen blir ikke helt det samme med denne "gale" versjonen av DDOVH, er det noen som vet hvor jeg evt. kan finne den versjonen som var før?

Ja, endelig noen som er gamle nok til å huske det samme som meg. Når jeg etterlyser de gamle filmene så sier folk, neida, det har alltid vært som nå. Ingen husker snøballkrigen og de gode gamle. Oksen Ferdinand, liksom. Og jeg hater den der med Donald som fugletitter. Får ikke julestemning av Rappapappapamp! :P

Anonymkode: bcb73...19b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er vel den "Silly Symphony" 2006 utgaven vil jeg tro som er den nye versjonen. Ellers kan du se om du finner Silly Symphony 1939 versjonen som er den originale. Ellers finner man pinocchio, snipp og snapp, osv i "jul med Timmy Gresshoppe/From all of us to you", er egentlig kanskje denne du ville frem til. 

Endret av Fredsmegleren
edit
  • Liker 1
Skrevet

Der er gode gamle snøballkrigen. Men blir ikke helt det samme å se den på youtube. Det finnes ulike versjoner av Timmy Gresshoppes jul, og nå virker de dessverre stuck i den nye versjonen med oksen Ferdinand etc. Oksen er fin han, men det har ikke noe med jul å gjøre.

Anonymkode: bcb73...19b

Skrevet

Den snøballkrigen er utrolig morsom! :laugh:

Skrevet

Jeg husker den snøballkrigen veldig godt!!! Og den flotte pelsjakka til donald!

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar! Bra å se at det ikke bare er jeg som husker den "ekte" tegnefilmkavalkaden.
Det blir liksom ikke jul uten Donald og den fine pelsjakka. ;)

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...