Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
18 timer siden, PseudonymBruker skrev:

What comes around goes around.... 

Sånn går det når man oppfører seg som en douche mot andre, og ikke klarer å snakke sammen også om ting som er vanskelige. 

Jeg blir egentlig litt satt ut av at folk i denne tråden syns det var fortjent. Hun er en usikker tenåring som er litt røff i kantene som ikke har turt å åpne seg opp i redsel av å bli såret. Hun er jo tøff i trynet for å skjule at hun blir påvirket og såret. Så du hvordan hun endret oppførselen sin til Sara da hun trodde Sara var oppriktig hyggelig? Hun endret væremåten sin ganske så raskt. Jeg kunne aldri sagt at noen som i grunn ikke har gjort noe galt mot noen, fortjener slik oppførsel. Det er en grunn til at hun er som hun er. 

Anonymkode: ca37e...e54

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes Sana (eller skuespilleren da) var så utrolig pen i det siste klippet hvor hun ikke hadde så hard/mørk sminke. Hun er naturlig vakker. Ser det spesielt når hun smiler. Det hodeplagget var også veldig kledelig, og ganske kult. 

Anonymkode: e679f...876

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir egentlig litt satt ut av at folk i denne tråden syns det var fortjent. Hun er en usikker tenåring som er litt røff i kantene som ikke har turt å åpne seg opp i redsel av å bli såret. Hun er jo tøff i trynet for å skjule at hun blir påvirket og såret. Så du hvordan hun endret oppførselen sin til Sara da hun trodde Sara var oppriktig hyggelig? Hun endret væremåten sin ganske så raskt. Jeg kunne aldri sagt at noen som i grunn ikke har gjort noe galt mot noen, fortjener slik oppførsel. Det er en grunn til at hun er som hun er. 

Hun har gjort noe galt. Hun har kuppet bussjef-tittelen fra Vilde og kuppet en buss fra PM-gjengen uten å ha penger. Og det å være en usikker tenåring betyr ikke at det er greit å behandle andre som dritt. Men jeg er enig i din betraktning at hun ikke er noe dårlig menneske. At PM-jentene gjør opprør er forståelig selv om de gjør det på en råtten måte som jeg ikke har sans for overhodet. De burde spilt med åpne kort og nektet Sana sine krav før de "fusjonerte". Synes ikke Sana fortjente nedturen i kjærlighetslivet. Her legger jeg skylden helt og holdent på Yousef, som burde visst bedre enn å stikke tunga ned i halsen på Sana sin bestevenninne. Ja, jeg tror Yousef visste at Sana likte han. Men igjen, kommunikasjon. Feil valg av Sana å holde tett om både William sin nye kjæreste og Sana sine følelser for Yousef. Hadde hun spilt med åpne kort ville sannsynligvis ikke Noora brukt Yousef som rebound på festen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
36 minutter siden, Mynona skrev:

Hvorfor kaller dere de Ballong gjengen? 

Fordi de er noen oppblåste blærer som eksploderer bare man pirker litt borti de.

Neida... de hadde med seg ballonger på t-banen den kvelden de festet sammen tidlig i sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, PseudonymBruker skrev:

Fordi de er noen oppblåste blærer som eksploderer bare man pirker litt borti de.

Neida... de hadde med seg ballonger på t-banen den kvelden de festet sammen tidlig i sesongen.

Åhhh, det hadde jeg glemt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
57 minutter siden, PseudonymBruker skrev:

Hun har gjort noe galt. Hun har kuppet bussjef-tittelen fra Vilde og kuppet en buss fra PM-gjengen uten å ha penger. Og det å være en usikker tenåring betyr ikke at det er greit å behandle andre som dritt. Men jeg er enig i din betraktning at hun ikke er noe dårlig menneske. At PM-jentene gjør opprør er forståelig selv om de gjør det på en råtten måte som jeg ikke har sans for overhodet. De burde spilt med åpne kort og nektet Sana sine krav før de "fusjonerte". Synes ikke Sana fortjente nedturen i kjærlighetslivet. Her legger jeg skylden helt og holdent på Yousef, som burde visst bedre enn å stikke tunga ned i halsen på Sana sin bestevenninne. Ja, jeg tror Yousef visste at Sana likte han. Men igjen, kommunikasjon. Feil valg av Sana å holde tett om både William sin nye kjæreste og Sana sine følelser for Yousef. Hadde hun spilt med åpne kort ville sannsynligvis ikke Noora brukt Yousef som rebound på festen. 

Hvem er det som er besatt av tanken om en russebuss og skulle ha akkurat den bussen? Det var Vilde. Hun var enig og stilte seg bak Sana for å få bussen selv om de ikke hadde penger til den. Og som nevnt tidlligere, Vilde er lett å manipulere og Sara & Co har vist tidligere at de ikke respekterer Vilde så mye. Uten gnålet til Vilde = ingen russebuss! Alt dette startet på grunn av Vilde sin besettelse av russetiden. 

Yousef skulle ikke ha flørtet med Sana hvis det var et problem at hun var mulism og dermed veldig seriøs. Blir spennende å se fortsettelsen på dette dramaet… 

Å klandre Sana for ikke å ha tatt opp dette med William er bare merkelig. Hun ville ikke såre sin venninne og drøyde med å si det - noe alle i jentegjengen gjorde. Det er ikke så lett å være så åpen og spesielt ikke for Sana. Å innrømme at hun har falt for en gutt og å dele det med andre, er noe flere ikke gjør - inkludert Sana. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker kanskje at Noora har skjønt at Sana liker Yousef, og kaster seg over ham fordi hun er sinna pga det med William - evt bare vil ha en rebound. Jeg tror Yousef vil beklage seg for dette (dvs vi ser de kline i 2 sek, han dytter henne bort så fort Sana snur seg - så hun selvsagt ikke får det med seg og tenker det verste - slik det alltid er i dramaserier).

Jeg synes Sana (eller Iman) har et så uttrykksfullt ansikt at hijaben ikke gjør noe.

Good catch!

Dette kan slå to veier: jentene støter fra seg Sana. ELLER, de kommer seg gjennom det sammen og tar rotta på PM-gjengen. Jeg håper på sistnevnte.

Anonymkode: dc85c...3bc

Jeg mener hijaben ødelegger for henne pga fordommene mot henne. Fikk du ikke med deg samtalen om henne mens hun stod inne på doen? " jeg skjønner ikke hvorfor hun gidder å være med på russebuss. Er ikke det skikkelig disrespekt ovenfor religionen hennes? Jo spesielt når hun bruker hijab. Da skal hun være en skikkelig god representant for islam". Både det at hun framstår sur og det at hun er muslim, ikke drikker og bruker hijab+ det at hun ikke har penher til bussen men krevde å være bussjef, er grunnene for at de ikke vil ha henne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle skal de være nå? De slipper ikke inn 17 åringer på syng med alkoholservering..

Anonymkode: d0237...700

Jeg har merket meg i denne serien at aldersgrenser ikke er så nøye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mynona skrev:

Yousef ser det ut som,

Nei. Han ser ut som Magnus eller Mikael syns jeg... mest Magnus. Yousef har jo brune øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siri_H skrev:

Jeg synes det er litt påfallende at hun ikke nevnte at hun kjente Isak og Even når hun snakket med Yousef. Synes også det er litt snodig at hun inviterer ballonggjengen på fest, når hun vet at Even er der. Men kanskje hun ikke vet hvor ille det har vært mellom dem? Synes bare det er rart at hun ikke tenker at det kunne dukke opp en kjip situasjon når de plutselig møtes igjen.

Tror hun tenkte hun ville se jousef på festen og ikke tenkte lengre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av redsel for å bli såret, mente jeg! Har engelsk som førstespråk, så blir noen feil her og der. Beklager! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at Syng nå mister skjenkebevilgningen :PNeida, men det slo meg iallefall som veldig lite troverdig at 17-åringer uten problemer kan kjøpe seg øl på utesteder. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo 18 i 2.klasse hvis man er født tidlig på året, så alle sammen er vel født før 12.mai ;) 

eller en detaljglipp fra produsentene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok litt for store forventninger til denne sesongen. Har ikke vært like engasjert som de forrige sesongene, men de klarte å engasjere nå rett før pausen.

Synes det er veldig bra hvordan vi ser de ulike karakterene gjennom øynene til hovedrollen. Og nysgjerrig på forhistorien til Sana, Even og Elias.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://skam.p3.no/profiler/

Her kan man se hvem som er 18 :) Vilde, Eva, Sana, Isak, Jonas og Magnus er hvertfall fortsatt 17.

Anonymkode: 6d00e...65c

Men sana drikker jo ikke så hun kjøper iallefall ikke alkohol ulivlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjedelig sesong. Vi skulle heller fått se mer av hva som skjedde mellom gutta før og under slåsskampen enn mer gnål om russebuss. Jeg er drittlei russebussgreiene, vin får jo ikke se dem være russ uansett, det føles helt meningsløst å følge med på. 

At Yousef hooka om Noora var urealistisk av flere grunner, blant annet at alle kompisene hans var i slåsskamp og stakk etter den, han visste om kampen, han så den, men han bare vandret inn igjen på utestedet og lot vennene stille? :klo:

Anonymkode: 753ca...807

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig sesong. Vi skulle heller fått se mer av hva som skjedde mellom gutta før og under slåsskampen enn mer gnål om russebuss. Jeg er drittlei russebussgreiene, vin får jo ikke se dem være russ uansett, det føles helt meningsløst å følge med på. 

At Yousef hooka om Noora var urealistisk av flere grunner, blant annet at alle kompisene hans var i slåsskamp og stakk etter den, han visste om kampen, han så den, men han bare vandret inn igjen på utestedet og lot vennene stille? :klo:

Anonymkode: 753ca...807

Han gikk inn for å informere Sana om at broren sloss, der stod hun med Noora. Sana løper ut, blir ute en liten stund. Går inn igjen, går på do osv og etter det ser hun de to stå å kysse. Jeg syns ikke det er urealistisk. Intensjonen var nok ikke å bli stående å kline med Noora, men det skjedde. Og sånt skjer. Vi ser jo ikke dialogen mellom N og Y og hva som skjedde der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...