Gjest PseudonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4461 Del Skrevet 8. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Andem skrev "shit's about to go down' før sesongen begynte, Er du sikker på at hun refererte til Skam og ikke til et planlagt toalettbesøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4462 Del Skrevet 8. mai 2017 Som jeg har sagt hele veien; Sana er så jævlig sur. Umulig å engasjere seg i en så forbanna bitchy karakter. Anonymkode: 33d94...e36 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 8. mai 2017 #4463 Del Skrevet 8. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: .... Nå må jeg faktisk innrømme overfor meg selv at jeg er skuffet. Jeg gledet meg til Sana-sesong og trodde det skulle... skje noe. Det har jo skjedd absolutt nada så langt. Andem skrev "shit's about to go down' før sesongen begynte, men vil ikke si noe som helst har skjedd i Sanas liv så langt. æsj, skuffet:( Anonymkode: 6d485...34f Enig! Dette er bare kjedelig... og nå har vi kommet et stykke ut i sesongen. Kom igjen da Sana, go crazy! Eller noe! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mattie16 Skrevet 8. mai 2017 #4464 Del Skrevet 8. mai 2017 For min del trenger det ikke skje så store ting i denne sesongen. Sesong 3 var bare dramatisk og slitsom, ikke noe avslappende underholdning, så trenger ikke noe så voldsomt. Men det som er gøy er jo små-dramatiske mellommenneskelige ting, slik man kjenner seg igjen i, sånn som sesong 1 f eks. Og masse oppdateringer og klipp hele tiden. Det er jo kjempe kjedelig å følge med på noe hvor det skjer så lite. Er redd for at Andem tror det er det som holder spenningen i live.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4465 Del Skrevet 8. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg har sagt hele veien; Sana er så jævlig sur. Umulig å engasjere seg i en så forbanna bitchy karakter. Anonymkode: 33d94...e36 Hun er rå! Anonymkode: 7ae87...b60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4466 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg er på 3 episode av første sesong nå. Jeg skjønner ikke What the fuzz is about. Dette er jo bare en ny ungdomsserie, jeg er skuffa. Er bare 25 år, men kjenner folk på 30 som ser på. Skjønner enda ikke hvorfor så jeg prøver et par episoder til. Med dette virker jo bare rart 😂 Anonymkode: 437d6...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4467 Del Skrevet 8. mai 2017 På 6.5.2017 den 0.01, AnonymBruker skrev: Jeg takler ikke Nora. Hun er troverdig i noen klipper, men er sååå dårlig i andre at jeg faller ut. Har det samme problemet med Sana men det er heldigvis ikke så ofte. Anonymkode: aff85...257 På 6.5.2017 den 7.35, Raindrops skrev: Jeg er litt enig med deg, jeg synes Noora trekker de andre ned. Når hun og Sana henger sammen uten de andre jentene klarer jeg rett og slett ikke å tro på vennskapet. Stemningen mellom dem er som når to stykker i en vennegjeng som omtrent aldri prater med hverandre plutselig blir sittende alene og innser at de egentlig bare er bekjente. Yousana-kjemien var mye mer troverdig. Jeg forstår ikke hva som er så galt med hvordan Noora oppfører seg. Noen tenåringer er sånn. Hele poenget er å vise forskjellige personligheter. I blant oppstår det kleine øyeblikk, slik er hverdagen og noen mennesker blir også oppfattet som "klein", men akkurat det er jo en veldig subjektiv mening. Når jeg er sammen med mine venner så har vi jo så klart øyeblikk hvor vi er stille, hvor vi har lite å prate om (noen ganger er det morsomt å bare henge sammen uten at vi har så mye å gjøre, sånn er det når du trives godt sammen med noen, da er det gøy å gjøre "ingenting" sammen). Øyeblikk med stillhet og å ikke prate i munnen på og ikke syns at det er pinling, er jo et godt tegn; å kunne slappe av og uten å anstrenge seg med å underholde hverandre er sunnhetstegn i et vennskap, vel, i mine øyne i hvert fall. Jeg syns kjemien mellom Noora og Sana er god den, ser liksom ikke helt hva som er galt med kjemien. Anonymkode: ca37e...e54 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4468 Del Skrevet 8. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: .... Nå må jeg faktisk innrømme overfor meg selv at jeg er skuffet. Jeg gledet meg til Sana-sesong og trodde det skulle... skje noe. Det har jo skjedd absolutt nada så langt. Andem skrev "shit's about to go down' før sesongen begynte, men vil ikke si noe som helst har skjedd i Sanas liv så langt. æsj, skuffet:( Anonymkode: 6d485...34f Dette er ikke første gangen noen klager på denne sesongen i denne tråden. Jeg har sett alle sesongene og denne sesongen er absolutt ikke dårligere enn de andre. Min personlige mening er at denne sesongen er mye bedre enn tredje sesong. Dessuten har det i alle sesongen tatt litt tid før vi fikk litt "drama." Hvor lang tid tok det f.eks. før Even og Isak ble sammen? Forstår for øvrig ikke årsaken å kommentere at du syns denne sesongen er kjedelig. Mange har gjort det. Jeg ser ikke vitsen. Anonymkode: ca37e...e54 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 8. mai 2017 #4469 Del Skrevet 8. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hva som er så galt med hvordan Noora oppfører seg. Noen tenåringer er sånn. Hele poenget er å vise forskjellige personligheter. I blant oppstår det kleine øyeblikk, slik er hverdagen og noen mennesker blir også oppfattet som "klein", men akkurat det er jo en veldig subjektiv mening. Når jeg er sammen med mine venner så har vi jo så klart øyeblikk hvor vi er stille, hvor vi har lite å prate om (noen ganger er det morsomt å bare henge sammen uten at vi har så mye å gjøre, sånn er det når du trives godt sammen med noen, da er det gøy å gjøre "ingenting" sammen). Øyeblikk med stillhet og å ikke prate i munnen på og ikke syns at det er pinling, er jo et godt tegn; å kunne slappe av og uten å anstrenge seg med å underholde hverandre er sunnhetstegn i et vennskap, vel, i mine øyne i hvert fall. Jeg syns kjemien mellom Noora og Sana er god den, ser liksom ikke helt hva som er galt med kjemien. Anonymkode: ca37e...e54 For min del har det absolutt ingenting med stillheten å gjøre, men måten de snakker sammen på, det virker tvungent for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4470 Del Skrevet 8. mai 2017 5 minutter siden, Raindrops skrev: For min del har det absolutt ingenting med stillheten å gjøre, men måten de snakker sammen på, det virker tvungent for meg. Jeg ser ikke noe galt med måten de snakkker sammen på. Det er ikke noe som sier meg at de ikke har kjemi. Folk prater sammen på mange forskjellige måter. Syns bare at folk pirker på alt. Jeg syns vennskapet mellom Sana og Noora er vanlig, ikke noe som tilsier at det er hverken falskt eller påtvunget, eller at det mangler kjemi. Anonymkode: ca37e...e54 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 8. mai 2017 #4471 Del Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke noe galt med måten de snakkker sammen på. Det er ikke noe som sier meg at de ikke har kjemi. Folk prater sammen på mange forskjellige måter. Syns bare at folk pirker på alt. Jeg syns vennskapet mellom Sana og Noora er vanlig, ikke noe som tilsier at det er hverken falskt eller påtvunget, eller at det mangler kjemi. Anonymkode: ca37e...e54 Men dette er ikke virkeligheten, det er en tv-serie, og da er det lov å pirke så mye man vil! Vanlig er heller ikke så spennende. Vanlig blir fort litt kjedelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4472 Del Skrevet 8. mai 2017 7 minutter siden, Meadow skrev: Men dette er ikke virkeligheten, det er en tv-serie, og da er det lov å pirke så mye man vil! Vanlig er heller ikke så spennende. Vanlig blir fort litt kjedelig. Skam prøver å beskrive «virkeligheten» til ungdommer, og virkeligheten er ikke alltid så dynamisk og spennende. Skal serien være autentisk og virkelighetsnær, så er det selvfølgelig viktig at det skildrer hverdagslige øyeblikk, øyeblikk som vi kjenner fra virkeligheten. Det er hele poenget med SKAM. Vil du se noe uvanlig og virkelighetsfjernt kan du f.eks. se på fast and furious. Anonymkode: ca37e...e54 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 8. mai 2017 #4473 Del Skrevet 8. mai 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke noe galt med måten de snakkker sammen på. Det er ikke noe som sier meg at de ikke har kjemi. Folk prater sammen på mange forskjellige måter. Syns bare at folk pirker på alt. Jeg syns vennskapet mellom Sana og Noora er vanlig, ikke noe som tilsier at det er hverken falskt eller påtvunget, eller at det mangler kjemi. Anonymkode: ca37e...e54 Det er da helt greit å være uenig, ingenting å ta på vei for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 8. mai 2017 #4474 Del Skrevet 8. mai 2017 20 timer siden, Maleficenta skrev: Hva er denne greia med å sette Julie Andem på en pidestall. Hun blir så kvalmende rost oppi skyene her inne. Skulle tro det ikke fantes bedre serieskapere enn henne i hele verden. Ja hun er flink men burde vi ikke rose skuespillerne her litt og? Andem skal da ikke ha all credit alene. Altså, i innlegget mitt, som du siterte, skrev jeg at man aldri vet med Julie Andem. Det er verken å rose henne opp i skyene eller å gi henne all cred alene. Det var bare min mening og erfaring som seer av SKAM. Med det sagt så synes jeg at Andem fortjener all rosen hun får. Hun er skaperen av en serie som treffer mennesker langt utenfor målgruppen og landegrensene, som er realistisk og som både jeg, elevene mine og mamma på 50 kan kjenne seg igjen i og relatere seg til. Det er godt gjort, selv om det ikke gjør Andem unik. Og selvfølgelig står ikke Andem alene bak at Skam har blitt en suksess, både skuespillerene og hele teamet som produserer Skam fortjener ros, der er jeg enig med deg. Men må det ene utelukke det andre? Sånn som jeg ser det får Andem både velfortjent ros og (konstruktiv) kritikk, og det samme gjelder skuespillerene. Både her, i kommentarfeltet på skam.p3.no, i media, på sosiale medier og i det virkelige liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 8. mai 2017 #4475 Del Skrevet 8. mai 2017 Interessant klipp i dag. Virker som at jentegjengen blir mer og mer splittet, noe som er trist siden de har holdt sammen siden sesong 1. Blir spennende på fredag, da blir det drama! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4476 Del Skrevet 8. mai 2017 3 timer siden, Raindrops skrev: For min del har det absolutt ingenting med stillheten å gjøre, men måten de snakker sammen på, det virker tvungent for meg. Selvfølgelig er det greit å være uenig, men jeg syns mange av kommentarene her tar litt av, og spesielt merkelig at noen mener vennskapet mellom Sana og Noora virker påtvunget Vi har bare sett noen få klipp hvor vennskapet fremstår som helt normalt. Syns på mange måter at Noora og Sana er ganske like og dermed virker det naturlig at de har fått god kontakt. Anonymkode: ca37e...e54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4477 Del Skrevet 8. mai 2017 1 time siden, Tita92 skrev: Interessant klipp i dag. Virker som at jentegjengen blir mer og mer splittet, noe som er trist siden de har holdt sammen siden sesong 1. Blir spennende på fredag, da blir det drama! Pepsi max-jentene er nok litt utspekulerte og tror nok de vil ha "buss-sjefen." Muligens derfor de har "glemt" å legge Sana til. Anonymkode: ca37e...e54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 8. mai 2017 #4478 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg skjønner faktisk Sara godt. Sana har bare vært sur og grinete mot pepsimax gjengen hele veien, og oppfører seg som en sinna-mafia som bare bestemmer hele tiden. Jeg skjønner at kommentaren om norske partyjenter var unødvendig, men nå var det Sana sitt valg å spleise bussene, men når Sara feks prøver å skrive en hyggelig mail og spør Sana om hun får hun bare et surt svar om "hakke hatt tid å svare, kan du ikke bare spørre selv?". Jeg hadde heller ikke orket å forholde meg til Sana, egentlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. mai 2017 #4479 Del Skrevet 8. mai 2017 23 minutter siden, mjauritz skrev: Jeg skjønner faktisk Sara godt. Sana har bare vært sur og grinete mot pepsimax gjengen hele veien, og oppfører seg som en sinna-mafia som bare bestemmer hele tiden. Jeg skjønner at kommentaren om norske partyjenter var unødvendig, men nå var det Sana sitt valg å spleise bussene, men når Sara feks prøver å skrive en hyggelig mail og spør Sana om hun får hun bare et surt svar om "hakke hatt tid å svare, kan du ikke bare spørre selv?". Jeg hadde heller ikke orket å forholde meg til Sana, egentlig. Ganske enig. Sana har ikke forsøkt å være hyggelig eller inkluderende selv, da kan hun heller ikke forvente å bli inkludert tilbake. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. mai 2017 #4480 Del Skrevet 8. mai 2017 3 timer siden, blåbærpike skrev: Altså, i innlegget mitt, som du siterte, skrev jeg at man aldri vet med Julie Andem. Det er verken å rose henne opp i skyene eller å gi henne all cred alene. Det var bare min mening og erfaring som seer av SKAM. Med det sagt så synes jeg at Andem fortjener all rosen hun får. Hun er skaperen av en serie som treffer mennesker langt utenfor målgruppen og landegrensene, som er realistisk og som både jeg, elevene mine og mamma på 50 kan kjenne seg igjen i og relatere seg til. Det er godt gjort, selv om det ikke gjør Andem unik. Og selvfølgelig står ikke Andem alene bak at Skam har blitt en suksess, både skuespillerene og hele teamet som produserer Skam fortjener ros, der er jeg enig med deg. Men må det ene utelukke det andre? Sånn som jeg ser det får Andem både velfortjent ros og (konstruktiv) kritikk, og det samme gjelder skuespillerene. Både her, i kommentarfeltet på skam.p3.no, i media, på sosiale medier og i det virkelige liv. Jomen altså Julie Andem blir jo så forherliget her inne at enhver kritikk av serien nærmest blir tatt personlig mot Andem og så skal hun forsvares med nebb og klør, akkurat som om mange her er hennes beste venninne. Jo Skam er bra og Andem er en bra serieskaper. Men hun er ikke den beste. Det fins bedre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå