Gjest kattehviskeren Skrevet 3. desember 2016 #2901 Del Skrevet 3. desember 2016 44 minutter siden, Hege899 skrev: Er ikke even innlagt? Mtp at han ble tatt av politiet.han har jo tydligvis tilgang på mobilen sin? Det vet vi ikke, men får ikke helt følelsen av det. Hvis han har diagnosen og bor hjemme kan han sikkert bare ha fått dra hjem, med streng beskjed om å ta pillene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PseudonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2902 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nysgjerrig på om unge streite gutter i målgruppen er like begeistret for denne sesongen som jentene, skeive gutter og alle de voksne damene. Spurte broren til en venninne (han er 18) om han fulgte meg fordi jeg vet han så forrige sesong og crushet på Noora. Han sa han hadde falt av fordi serien ikke hadde så mye humor og one-liners som før, og at han ikke "engasjerte seg i storyen". Lurer på om det er en representativ holdning. Nå er ikke jeg spesielt ung lenger, men jeg følger bare med sånn halvvegs denne sesongen fordi jeg synes det er ubehagelig med denne kjærlighetshistorien. Spesielt de intime scenene, de spoler jeg over. Det rundt derimot liker jeg godt. Som hvordan kompisene til Isak tar det når han kommer ut av skapet. Og den scenen i klassen der Sana innrømmer at hun tok feil. Beste til nå er kebab-scenen. Endret 3. desember 2016 av PseudonymBruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 3. desember 2016 #2903 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg håper pappaen til Isak sender han melding i løp av de neste dagene. Han hele tiden prøvd å få kontakt med Isak, det virker som han er veldig glad i sønnen sin og han fremstår som støttende til han Jeg håper det kommer en oppdatering snart. Forsåvidt så tror jeg at Even er bevisst på at han er dårlig, men kanskje ikke i øyeblikket han er dårlig så ser han ikke helt seg selv. Utifra hva vi har fått vite så kan vi anta at han trakk seg unna fordi Isak sa at han ikke ønsket psykisk syke mennesker i livet sitt og det er nok av den grunn Even har valgt å holde dette hemmelig for Isak. Han gikk antageligvis tilbake til Sonja for det var hun som var trygg, beroligende og har det vært der for han i tykt og tynt. Endret 3. desember 2016 av Wanda Maximoff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 3. desember 2016 #2904 Del Skrevet 3. desember 2016 1 time siden, Hege899 skrev: Er ikke even innlagt? Mtp at han ble tatt av politiet.han har jo tydligvis tilgang på mobilen sin? Tror også han er innlagt, mani er veldig alvorlig. Er dog ganske normalt å få ha mobilen sin på psykiatrisk, i hvert fall i Norge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hottrio Skrevet 3. desember 2016 #2905 Del Skrevet 3. desember 2016 På 30.11.2016 den 9.53, Edie skrev: Ja, jeg savner mer av jentegruppa, men storyen til Even og Isak er egentlig nok for meg ass.. Nå er disse gutta veldig unge da, og serien er jo laget for folk som er laaaaangt yngre enn meg, men det skjer jo noe der allikevel. Skjønner at du liker den storyen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bruker115236 Skrevet 3. desember 2016 #2906 Del Skrevet 3. desember 2016 Jeg skal innrømme jeg er litt skuffa over at Even måtte være bipolar. Aller mest fordi folk har overtolka symptomer så ekstremt at det fører til mer stigmatisering og at man ikke "er annet en symptomene", hvis dere forstår hva jeg mener. At alt han gjør og har gjort som ikke er helt A4 blir på en måte et symptom. Jeg syns sånne holdninger er så utrolig skumle. Samtidig håpte jeg de ville belyse mer om angst og depresjoner denne sesongen, da det er relevant til dagens ungdom og dagsaktuelt i forhold til fraværsgrensa. Uten at jeg har noe som helst fordommer mot bipolare (jeg jobber i psyken, i tillegg til at jeg kjenner folk som lever helt vanlige liv med jobb, hus og barn med denne diagnosen), så føler i hvert fall jeg det at det blir litt voldsomt at Isak både har en mest sannsynlig schizofren mor og en bipolar kjæreste. Begge er svært alvorlige diagnoser. Skulle derfor ønske at en av dem i hvert fall kunne hatt en sykdom som var vanligere blant befolkningen, som folk kjenner seg igjen i. Og som dermed kan gjøre at ungdom (og voksne) søker seg hjelp tidligere. Utenom det så digger jeg sesongen. Tarje og Henrik er utrolig flinke skuespillere. Glemmer fort at det er en tvserie og ikke reality. Gleder meg også til sesongen er ferdig slik at Sonja blir motbevist på at forelskelsen til Even ikke skyldes manien. Også må I og E ende sammen da såklart❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2907 Del Skrevet 3. desember 2016 1 time siden, PseudonymBruker skrev: Nå er ikke jeg spesielt ung lenger, men jeg følger bare med sånn halvvegs denne sesongen fordi jeg synes det er ubehagelig med denne kjærlighetshistorien. Spesielt de intime scenene, de spoler jeg over. Det rundt derimot liker jeg godt. Som hvordan kompisene til Isak tar det når han kommer ut av skapet. Og den scenen i klassen der Sana innrømmer at hun tok feil. Beste til nå er kebab-scenen. Er det ubehagelig fordi det er to gutter? Anonymkode: c437b...c77 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 3. desember 2016 #2908 Del Skrevet 3. desember 2016 Irriterer meg at det fortsatt ikke har kommet en oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 3. desember 2016 #2909 Del Skrevet 3. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ubehagelig fordi det er to gutter? Anonymkode: c437b...c77 Opplever at flere synes det er ubehagelig, ikke fordi det er to gutter, men fordi de er såpass unge. Isak er jo bare 17. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2910 Del Skrevet 3. desember 2016 Noen som vet om Isak og Even er homofile/bifile i virkeligheten? Hvis ikke er det utrolig tøft gjort å spille de rollene som så unge gutter!! Anonymkode: e84da...cee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2911 Del Skrevet 3. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om Isak og Even er homofile/bifile i virkeligheten? Hvis ikke er det utrolig tøft gjort å spille de rollene som så unge gutter!! Anonymkode: e84da...cee Tror de begge er hetero Anonymkode: c265f...5f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 3. desember 2016 #2912 Del Skrevet 3. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om Isak og Even er homofile/bifile i virkeligheten? Hvis ikke er det utrolig tøft gjort å spille de rollene som så unge gutter!! Anonymkode: e84da...cee Det som jeg har lest og hørt på blant annet vgtv er at Tarjei (17 år) og Henrik (21 år) er heterofile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 3. desember 2016 #2913 Del Skrevet 3. desember 2016 Jeg synes det er veldig imponerende av begge to å klare å få det til å virke så utrolig lett og naturlig. Jeg tror mye mer på kjemien mellom de to, enn på greia mellom Nora og William. Dette virker mer ekte og sårbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2914 Del Skrevet 3. desember 2016 13 timer siden, Krutthøna skrev: Hos meg også 😥 Men, tross alt, så fikk han en fin reaksjon fra mammaen ♥️ Hvilken reaksjon fikk han av mammaen sin? Anonymkode: 0b4ab...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PseudonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2915 Del Skrevet 3. desember 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ubehagelig fordi det er to gutter? Anonymkode: c437b...c77 Bare for å ha sagt det. Jeg synes det er veldig bra at denne sesongen av Skam setter fokus på homofili og ungdommer. Det er en populær serie som skaper samfunnsdebatt, og som får fram på en god måte at dette handler om kjærlighet. Personlig synes jeg kjærlighetshistorier mellom to menn på film/tv uavhengig av alder er ubehagelig å se på, og styrer unna denne typen filmer/serier (Skam er et unntak selv om jeg spoler over deler av handlingen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 3. desember 2016 #2916 Del Skrevet 3. desember 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om Isak og Even er homofile/bifile i virkeligheten? Hvis ikke er det utrolig tøft gjort å spille de rollene som så unge gutter!! Anonymkode: e84da...cee Kan tilby litt bransjeinsikt (er sceneinstruktør) og si at det har veldig liten/ingen betydning Som regel er det lettere for unge skuespillere (jeg jobber med skuespillere i samme aldersgruppe som Skam-gjengen) å gjøre intime/romantiske scener med en medspiller man har null seksuell interesse av, det blir tryggere og man kan gå lenger uten at det blir ukomfortabelt. Ofte er det disse 'parene' som har mest spennende kjemi og spiller mest overbevisende også. På overordnet tema: Jeg har brukt altfor mye tid i dag på å lure på hvordan meldingen Isak sendte til Even ville sett ut dersom moren hans hadde sendt sin melding noen minutter tidligere. The devil's in the dramaturgy indeed... Ser noen smått bisarre paralleller mellom Sonja og faren til Isak også, men veldig mulig jeg bare har gått inn i full Skam-tåke og burde finne på noe annet frem til neste oppdatering 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2917 Del Skrevet 3. desember 2016 1 time siden, ElizabethTaylor skrev: Jeg skal innrømme jeg er litt skuffa over at Even måtte være bipolar. Aller mest fordi folk har overtolka symptomer så ekstremt at det fører til mer stigmatisering og at man ikke "er annet en symptomene", hvis dere forstår hva jeg mener. At alt han gjør og har gjort som ikke er helt A4 blir på en måte et symptom. Jeg syns sånne holdninger er så utrolig skumle. Samtidig håpte jeg de ville belyse mer om angst og depresjoner denne sesongen, da det er relevant til dagens ungdom og dagsaktuelt i forhold til fraværsgrensa. Uten at jeg har noe som helst fordommer mot bipolare (jeg jobber i psyken, i tillegg til at jeg kjenner folk som lever helt vanlige liv med jobb, hus og barn med denne diagnosen), så føler i hvert fall jeg det at det blir litt voldsomt at Isak både har en mest sannsynlig schizofren mor og en bipolar kjæreste. Begge er svært alvorlige diagnoser. Skulle derfor ønske at en av dem i hvert fall kunne hatt en sykdom som var vanligere blant befolkningen, som folk kjenner seg igjen i. Og som dermed kan gjøre at ungdom (og voksne) søker seg hjelp tidligere. Utenom det så digger jeg sesongen. Tarje og Henrik er utrolig flinke skuespillere. Glemmer fort at det er en tvserie og ikke reality. Gleder meg også til sesongen er ferdig slik at Sonja blir motbevist på at forelskelsen til Even ikke skyldes manien. Også må I og E ende sammen da såklart❤ Jeg er litt uenig. Jeg har skrevet tidligere i denne tråden, og jeg er bipolar selv. Jeg synes INGENTING av det Even har sagt eller gjort har hintet til at han er bipolar, tvert i mot så virker han som en forelsket guttunge. Forelskelsen har ikke vært et symptom på bipolaritet. Jeg skjønte det først når han ville ta inn på en suite på Oslo Plaza, og har avfeid alle andres ideer om bipolaritet før akkurat den scenen. Anonymkode: 34526...d62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bruker115236 Skrevet 3. desember 2016 #2918 Del Skrevet 3. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er litt uenig. Jeg har skrevet tidligere i denne tråden, og jeg er bipolar selv. Jeg synes INGENTING av det Even har sagt eller gjort har hintet til at han er bipolar, tvert i mot så virker han som en forelsket guttunge. Forelskelsen har ikke vært et symptom på bipolaritet. Jeg skjønte det først når han ville ta inn på en suite på Oslo Plaza, og har avfeid alle andres ideer om bipolaritet før akkurat den scenen. Anonymkode: 34526...d62 Forstår ikke helt hva du er uenig i? Jeg skriver jo at jeg syns det er problematisk at folk ha sett etter symptomer på at han er manisk hele sesongen. Spesielt i den 20+ gruppen har folk tatt helt av med sykeliggjøring av alt Even tar i og gjør, og det syns jeg blir helt feil. Man skal få lov å vike litt fra A4-formen uten at man har diverse diagnoser. Derfor jeg syns det blir så dumt at karakteren hans er bipolar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 4. desember 2016 #2919 Del Skrevet 4. desember 2016 Jeg tror det blir en happy ending i sesongen, men ikke slik dere tror. Jeg tror den lykkelige slutten kommer av at han faktisk opplever å ha støttende familie rundt seg, og venner som liker han for den han er. At det er det som er poenget. Den første kjærligheten kan bli altoppslukende og den påfølgende kjærlighetssorgen kan bli grusomt tung, men alt i alt så er det familie og venner som betyr mest. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epiphany Skrevet 4. desember 2016 #2920 Del Skrevet 4. desember 2016 Håper bare at Even er hovedkarakteren i neste sesong, fordi jeg ser ikke for meg at de skal få tid til å fikse opp i dette før sesongslutt. Eva og Noora sine sesonger kan ikke måles med Isak sin. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå